Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

benzinemeter 964 blijft hangen

06 mei 2013 12:04

Vraagje:

Ik merk de laatste tijd, dat mijn benzinemeter (Porsche 964) nadat ik heb volgetankt de neiging heeft om op maximaal te blijven hangen. Als ik na enkele tientallen kms de motor afzet en daarna weer start, dan zie ik, dat de benzinemeter het juiste niveau aangeeft (vlak onder max). Bij een scherpe bocht of na een kick down schiet de meter weer naar max en blijft daar dan weer hangen. Het probleem doet zich niet voor vanaf het moment, dat de tank ca 3/4 vol is.
Mag ik aannemen, dat dit te maken heeft met de vlotter? En is dit vrij eenvoudig (door de specialist) op te lossen?

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

06 mei 2013 13:05

het onderdeel waarnaar je verwijst is 964 641 801 02 en waarvan je hier een afbeelding ziet.
vervangen is idd een DIY klus maar je zou elektrisch moeten uitmeten of je probleem idd daar vandaan komt alvorens onderdelen aan te schaffen
een goed specialist kan dit voor je doen met z'n ogen dicht of een donkere zonnebril op 8)

Afbeelding

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

06 mei 2013 14:22

Dank deepee voor je reactie! Gevoelsmatig zeg ik, dat het iets mechanisch is, de vlotter schoonmaken of iets dergelijks. Indien niet het geval...geschatte kosten van vervanging onderdeel door specialist (dus niet DIY, want twee linker handen) ??

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

06 mei 2013 14:46

Ik meen ooit gelezen te hebben dat er in de bezine tank geen vlotter zit maar dat er gebruik wordt gemaakt van een weerstand (NTC OF PTC?) welke in de pijp zit gemonteerd, na gelang de stand van de benzine in de tank zal deze dus andere waardes doorgeven, de benzine zal iets koeler zijn dan het deel van de tank waar geen benzine staat.

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

06 mei 2013 18:14

Het zou dan om dit instrumentje gaan:

http://www.autoteile-ab-lager.de/Porsch ... 80102-2036

of dit als het iets met de elektriciteit te maken heeft???

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 4-223-2139

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

07 mei 2013 8:30

Ik herken dit probleem wel alleen bij mij geeft de benzine meter soms minder aan dan er in de tank zit als ik dan een tijdje gereden heb loopt de meter heel langzaam op.

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

07 mei 2013 13:52

Je kan je ook afvragen hoe belangrijk het is om te weten hoeveel benzine je bij je hebt als de tank nog zeker 3/4 vol zit...

Ik kijk eigenlijk nooit op die meter. Word ik ook angstig van, je ziet de naald gewoon onderhevig zijn aan zwaartekracht. ;)

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

07 mei 2013 17:18

Terechte opmerking. Ik heb deze 964 in Oktober vorig jaar gekocht en net een eerste lange rit naar Oostenrijk gemaakt. Gedurende die rit, die verder perfect en probleemloos verliep, merkte ik die kleine onvolkomenheid met de benzinemeter op. Inderdaad, het probleem verdwijnt na ca 100 km na voltanken. Maar afhankelijk van het karakter van de bestuurder irriteert iedere - ook kleine - onvolkomenheid...... :)

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

30 maart 2018 22:13

Vandaag eindelijk weer rijden na 8 (!) jaar.

Bij mij blijft helaas de brandstofmeter onderin hangen... weet iemand of er een vlotter in die buis zit? De auto heeft een hele tijd stil gestaan met de tank bijna leeg dus wellicht is de vlotter blijven hangen.

In de workshop manual staat dat je de buis verticaal moet houden en dan de weerstand meten vervolgens omdraaien en weer meten (70 ohm ... paar ohm. Dus ik denk dat er iets heen en weer gaat, of niet?

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

30 maart 2018 22:17

Ja zit volgens mij een vlotter in

Even eruit draaien en in een reiniger leggen of bv v-power dat lost ook op

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

31 maart 2018 7:36

of even rijden, misschien dat ie van zelf los komt!

Re: benzinemeter 964 blijft hangen

03 apr 2018 21:13

Heb dit zelf ook bij mijn 3.2 gehad, soortgelijke vlotter als ik de afbeelding bekijk. Vlotter eruit geschroefd, en aan de onderkant moertjes losgedraaid waarna je het binnenste deel er (voorzichtig) uit kunt halen. Is een systeempje dat door twee dunne draadjes (be) geleid wordt en al naar gelang de positie verandert de weerstand (en dus de uitslag van de wijzer van de meter). Je kunt met een multimeter de weerstand meten (weet even niet meer welke waarden, staat in werkplaatshandboek), bij mij was dat OK. Heb voorzichtig de draadjes schoongemaakt, paar keer omhoog en omlaag gehouden en geconstateerd dat eea netjes bewoog. Weer in elkaar gezet en vlotter gemonteerd en werkt sindsdien weer prima.
Plaats een reactie