Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche Boxster triptonic

22 mei 2013 16:32

Beste prikkers, als ik zo aan het googelen ben dan lees ik regelmatig negatieve berichten over de tiptronic vaan de Boxter, graag jullie deskundig advies hier over, bij voorbaat dank voor de info.
Hans

H: topictitel aangepast.

Re: porsche boxter triptonic

22 mei 2013 16:36

Ik heb zelf een handgeschakelde 986 Boxster S. Bewuste keuze, zowel qua handbak en S uitvoering. Beide m.i. meer gericht op sportiviteit.

22 mei 2013 16:43

ik heb tiptronic en vind het super! altijd handgeschakeld gereden maar wil nu alleen nog maar tip of PDK

je bent wel consequent in het schrijven van de naam 'boxter' he :wink:

22 mei 2013 17:16

Haha ja sorry , zal mijn leven beteren.

22 mei 2013 18:03

volgens mij heb je met een tiptronic geen last van het IMS probleem of vergis ik me ?

Re: Porsche Boxster triptonic

24 mei 2013 22:06

Hier staat er een te koop

www.righthanddrivesportscars.nl

De prijs en de historie klinken goed maar een rechtsgestuurde raak je aan de straatstenen niet meer kwijt vrees ik.

24 mei 2013 22:20

hans548 schreef: lees ik regelmatig negatieve berichten over de tiptronic vaan de Boxter
Vooral de RHD, daar kom je niet vanaf met de tip aan de verkeerde kant. :wink:

24 mei 2013 22:32

Heb een rechtsgestuurde oldtimer dus ben het gewend, het inhalen is lastiger maar je kan op smalle wegen messcherp langs de kant rijden.

25 mei 2013 9:24

Leuk dat RHD, moet je dan achteruit een parkeergarage in om je kaartje te kunnen pakken :mrgreen:

25 mei 2013 9:36

IMS probleem komt inderdaad wat minder voor met tiptronics. Waar dat precies door komt is wat onduidelijk wellicht dat de tiptronic de toeren over het algemeen wat lager houdt in het begin.

Nadeel ervan is dat een base 986 al wat weinig pks heeft en als je daar ook nog een tiptronic aan toevoegd zit je met 'n auto niet nou niet echt heel snel van zn plek komt. Dat is niet erg als je wat wil toeren maar wel als je van het snellere werk houd!

(ik zet het wellicht wat sterk aan maar zo heb je 'n beeld)
Plaats een reactie