Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Zoektocht naar eigenaar van de 964, kenteken XV14SJ

27 mei 2013 19:13

Ik ben op zoek naar de 1e eigenaar van een donkergroene 964 Coupé, kenteken XV-14-SJ. Bruine bekleding waarbij het dashboard en het stuur ook dezelfde bruine kleur hadden. Volgens de gegevens van de RDW is de huidige bezitter de 2e eigenaar. Mogelijk iemand van hier? Of misschien iemand van hier die de auto herkent en zo misschien dan weer de 1e eigenaar kent??
Ik hoor het graag.
Kan uiteraard ook via een PB.

Re: Zoektocht naar eigenaar van de 964, kenteken XV14SJ

27 mei 2013 20:58

Je kunt een kort briefje sturen naar het RDW met je motief. Zij sturen het door naar de huidige eigenaar zodat deze contact me jou kan opnemen.

Moet hier op het forum een draadje van zijn.

Kost €17,50 dacht ik.

:salut:

(edit: te snel gelezen, waarschijnlijk is dit alleen als je de huidige eigenaar zoekt, maar wellicht ken je die wel 8)

27 mei 2013 22:42

Staat er niets op oude rekeningen oid die bij de auto horen?

28 mei 2013 13:09

De vraag is of de eerste eigenaar hierop zit te wachten.
Als ik ergens op een meeting zou zijn waar de eigenaar van een ex-porsche van mij me aanspreekt en e.e.a. wil weten, vind ik dat niet erg.
Als een wildvreemde via telefoon/mail zomaar contact opneemt over een auto die allang niet meer in mijn bezit is zou ik daar niet op zitten te wachten.
Voor een hoop mensen is ook een Porsche gewoon maar een auto :idea:

28 mei 2013 15:43

Om even alle onduidelijkheden en verkeerde conclusies de kop in te drukken even de achtergrond van mijn vraag: In 1993 raakte de eigenaar van deze auto betrokken bij een politiecontrole waarbij zijn (iets te hoge) snelheid vanuit een politiehelikopter werd gemeten. Dat was toen een novum. Daarvan zijn in samenwerking met de toenmalige Algemene Verkeersdienst filmopnamen gemaakt in het programma Blik op de Weg van Leo de Haas.
Door een samenloop van omstandigheden kwam ik enige tijd geleden in het bezit van de betreffende opnamen. Ik was namelijk de diender die het gesprek voerde............. :zwbl:
Er is een boek in voorbereiding waarbij de Algemene Verkeersdienst in beeld gebracht wordt. In het kader daarvan worden uiteraard ook memorabele anekdotes gezocht. Daar past deze herinnering bij.

Een contact met de bestuurder/eigenaar die dus toen eigenaar van de auto was heeft dus geen dubbele bodem en heeft niets te maken met een auto die ik wil aanschaffen of wat dan ook. Ik hoop hiermee ongeruste forumleden te hebben gerustgesteld.

28 mei 2013 16:04

Is het niet handig de link aan te geven van de opnames, die toen werden gemaakt (blik op de weg). De kans is niet gering, dat een of meerdere forumleden de betreffende man dan herkennen.
Hij noemt in het filmpje ook zijn naam, maar dat is moeilijk te horen. Ik neem aan, dat u wel de naam van betrokkene heeft.

28 mei 2013 17:04

bjft schreef:.. Ik hoop hiermee ongeruste forumleden te hebben gerustgesteld.

Dank voor de uitleg, kan ik weer rustig slapen vannacht :wink:

Leuk verhaal, ik hoop voor je dat het lukt.

28 mei 2013 20:24

jan-1 schreef:Is het niet handig de link aan te geven van de opnames, die toen werden gemaakt (blik op de weg). De kans is niet gering, dat een of meerdere forumleden de betreffende man dan herkennen.
Hij noemt in het filmpje ook zijn naam, maar dat is moeilijk te horen. Ik neem aan, dat u wel de naam van betrokkene heeft.

Jan-1.
Kennelijk ken je het bewuste fragment. Ik heb heel veel "stukken" bewaard uit die tijd, maar ik heb geen kopietje van alle bekeuringen bewaard. Maar dat zul je wel begrijpen. Ik heb dus echt geen gegevens van die bestuurder. Ik kan in verband met de eigendomsrechten van de opnamen die ik heb niet zomaar even een fragmentje hier op het forum zetten. Als jij het op internet hebt gezien heb jij het linkje ook. Ik heb gezocht maar kan het niet vinden. Ik hou me dus aanbevolen. Ennuh "U" is gewoon "je of jij" hoor.

28 mei 2013 20:30

ja, ik dus echt geen 'jij' tegen een agent zeggen. U mag 'wij' tegen mij zeggen ("waar gaan wij naar toe?"), maar ik blijf netjes u zeggen :^:

28 mei 2013 20:39

Ewout schreef:Als ik ergens op een meeting zou zijn waar de eigenaar van een ex-porsche van mij me aanspreekt ....

Toen Horn en ik ergens in Italie met de Porsche langs de weg stonden, kwam er een man naar ons toe, die zei: Geloof je die kilometerstand :?: Die Porsche is ooit van mij geweest, heb 'm 3 jaar geleden weggedaan met 200.000 Km op de teller ...

:popcorn:

28 mei 2013 21:43

en sindsdien is Horn Porsche loos??? :popcorn: :mrgreen:

28 mei 2013 23:10

Daar komt ie dan:

http://ruclip.com/video/0DaxY3pw1HA/bli ... stand.html

:salut:

29 mei 2013 0:00

Ik heb er nog eens naar gekeken. De man rijdt 156 km per uur in die Porsche en heeft hem net een kwartier. Ondanks de stevige overtreding wel veel respect van politiezijde :) Leuke opname en.......de arme porscherijder zal hier wel herkend worden :|

29 mei 2013 5:37

leuk om te zien dat zo'n oud filmpje toch nog ergens rondspookt op het interweb. 8) mooie bruine turbostoelen btw.

29 mei 2013 9:39

Goede, tijdscorrecte, snor by the way. en zo´n vintage 190 met een stuur ter grootte van een goeie regenton

29 mei 2013 9:52

Jan bedankt voor de link.

Yep Pieter, mooie snor, groot stuur, trage MB. Die was met vier man erin echt niet vooruit te branden. Gelukkig een vier-bak. Kon je lekker lang doorhalen.

29 mei 2013 10:36

Wat een leuk draadje dit, gave clip ook! :thumleft:

29 mei 2013 12:36

In die 20 jaar ben IK wel iets veranderd............... :oops:

29 mei 2013 12:41

Snor afgeschoren?

29 mei 2013 12:44

Jo van G.......??????

Ik vind wel, dat de arme man schadeloos gesteld moet worden als hij meewerkt (en er nog is) :D

Geweldige reclame voor Porsche (toen) en......gratis :)

29 mei 2013 13:03

horn schreef: mooie bruine turbostoelen btw.

maar wel bijrijderstoel met doorgezakte rechterwang omdat een of andere politieagent daar met zijn hele gewicht op ging zitten :cheesy: :zwbl:
gruss Rene

29 mei 2013 13:20

Ja precies, mede daarvoor die schadeloosstelling :mrgreen:

29 mei 2013 17:31

Leuk die oude blik-op-de-weg filmpjes :-)

Maar als agent kant je die informatie toch zo opvragen in het systeem?

Ik heb trouwens nooit geweten dat er snelheidscontroles gedaan worden met helikopters! Gebeurt dat nog steeds??
(omet ik niet alleen in de berm maar ook naar boven kijken :lol: )

29 mei 2013 19:09

De gegevens van de huidige eigenaar zullen wel bekend zijn bij de TS. Maar ik twijfel eraan of de vorige eigenaren ook zo maar op te vragen zijn door de Politie bij de RDW.

29 mei 2013 19:37

Ik heb de originele film een paar keer bekeken en beluisterd maar kan echt niet verstaan wat de bestuurder zegt.

Ja ik heb mijn snor inmiddels niet meer, maar ook een heleboel hoofdhaar niet meer.......

Ja ik kan een heleboel opvragen maar nee, dat doe ik dus niet. Privé en werk netjes gescheiden houden!

Nee, snelheidscontroles worden volgens mij niet meer vanuit de lucht gedaan. Daar zijn die trajectcontroles voor en de "collega's" die zich ingraven achter viaducten. (ik heb daar echt niks mee!!!)

Een schadeloosstelling? Nee niet echt. En wat die boete destijds was weet ik echt niet meer.

En wat betreft het doorzakken van de bijrijdersstoel: Ik was destijds graatmager, vlieggewicht zeg maar. Die jas maakte zelfs van mij een grote vent.

Nu nog zien dat we die bestuurder van destijds opsnorren. Het lukt me helaas niet om een fragmentje als foto hier in te plakken.
Plaats een reactie