ik denk ook het laatste......de rubbertjes van het claxonframe worden zwakker door de leeftijd van de auto
dit is makkelijk te testen zonder iets open te schroeven
door flink aan het stuur te trekken en duwen zonder het middenstuk van het stuur aan te raken
dit is het zelfde al wat je doet met optrekken en afremmen.........bij het optrekken ga je zelf aan het stuur hangen
bij afremmen duw je op het stuur
als je dit probeert en de claxon gaat dan moet je dut opzoek naar een nieuw airbag frame
de/montage stelt niets voor
eerst de accu klemmen los en dan koffie gaan drinken...........dit om restspanning weg te laten lekken (airbaglamp)
aan de achterkant van het stuur zitten 2 torx schroeven diep verzonken deze moeten eruit
dan dan heb je de airbag gedemonteerd 2 stekkertjes los
de rest wijst zich echt vanzelf.....er zitten nog 4 schroeven geloof ik waarmee je het frame eruit kunt schroeven
je zult zien dat frame aan de achterkant 4 contactjes heeft die de schakeling maken
doordat de rubbertjes zwak zijn is de afstand tussen de 2 contacten te klein en maken ze snel contact
een tijdelijke oplossing is een vul ringetje tussen de rubbertjes te leggen waardoor het framepje net wat hoger komt te liggen
dit is alleen uitstel van executie
na alles weer gemonteerd te hebben als laatste weer de spanning op de auto zetten zodat de auto niet weet dat de airbag eruit is geweest
suc6 ermee
gr john