Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 jun 2013 13:34
Ik heb op marktplaats een Amerikaans 911 SC Cabriolet uit 1983 te koop zien staan, maar deze blijkt na wat speurwerk als Targa uitgeleverd te zijn (o.a. het chassisnr en factuur uit 1982 wijzen hierop).
Hebben jullie enig idee wat zo'n ombouw doet voor de prijs van een 911? Ik bedoel; een originele Cabrio zal altijd meer opbrengen dan een omgebouwde, maar hoeveel lager zou de prijs moeten zijn? Stel dat de auto's in dezelfde technische staat verkeren en een originele ongeveer €25000 kost?
14 jun 2013 13:48
Hoe ouder een 911 wordt, hoe harder het effect van wel/niet origineel doorslaat denk ik.
Als de auto helemaal naar je zin is en je kunt hem met dit argument scherp kopen zou ik me niet laten weerhouden.
Als je een deel van je besparing gebruikt om rustig een knappe targabeugel en een achterruit te zoeken, dan kun je hem later altijd weer ombouwen naar origineel...
Ik zou er zeker EUR 5.000 op afwaarderen, als ik eraan zou willen beginnen.
14 jun 2013 16:32
Dank voor je snelle antwoord! Denken anderen er ook zo over?
Ik meen in een van de technische bulletins van Porsche gezien te hebben dat er ook wat gelast en geslepen dient te worden aan de carrosserie bij het ombouwen. Of is het alleen een kwestie van schroeven?
14 jun 2013 16:35
911 SC Targa ombouw naar Cabriolet nadelig voor de prijs
Ja.
14 jun 2013 17:52
Nothing beats the original! (except a Singer)
Laatst bijgewerkt door
thedutchguy op 14 jun 2013 18:10, in totaal 1 keer bewerkt.
14 jun 2013 17:59
Op dit forum wordt er in de breedte gezworen bij origineel.
14 jun 2013 20:43
Ombouwen van een classic kost aan 2 kanten geld:
De kosten van de ombouw zelf + de waardevermindering als gevolg daarvan.
Kun je beter meteen je geld stoppen in een originele versie die je wilt.
14 jaar geleden ook bijna een naar 964 look omgebouwde 3.2 gekocht, blij dat ik m heb laten staan.
14 jun 2013 21:48
Ik ben het niet geheel eens dat ombouwen een waardevermindering teweeg brengt. Ik ben in de gelukkige situatie dat mijn vak met zich mee brengt mooie auto's te mogen verzekeren
heb nu aardig wat omgebouwde g modellen en 964 modellen die gebackdated zijn naar RS en ST clonen in onze portefeulle Taxatiewaardes gaan ruim over de 100000€, terwijl de totale investeringen een stuk lager zijn.
Helaas geld dit niet voor Targa omgebouwd naar cabriolet.
14 jun 2013 22:07
@Jos: naar backdaten heb ik totaal andere gevoelens, dat vind ik karakter en stoer.
Pimpen naar een nieuwer model hou ik niet van, maar da's persoonlijk.
14 jun 2013 22:12
Helemaal mee eens!
19 jun 2013 15:58
Heren, Bedankt voor de snelle en vele reacties. Ik was aan het twijfelen, maar jullie reacties hebben de doorslag gegeven: Ik blijf ervan af! De restwaarde icm verkoopbaarheid in de toekomst... dat gaat natuurlijk nooit goedkomen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.