Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Cayman of 4S ?!

22 jun 2013 21:24

Geachte Porsche rijders,

Moeilijke keuzes in slechte tijden! Ondanks dat 'buiten' de crisis over ons heen waait heb ik een duivels dilemma. Ik kan maar geen keuze maken tussen twee modellen. Dat is toch wat, om onrustig te worden van het feit dat je maar geen keuze kan maken welke Porsche je nou moet
kopen ……
Ik heb proef gereden in een 2006 Cayman met alles erop en eraan (09-ZR-XT). Het lijkt of de auto net uit de doos komt. De ander is een Carrera 4S uit 2002 (66-SX-HD). Een keurig auto met 82.000 km (vanderlindenautos.nl, Hoogeveen). Wat mij echter een beetje bevreesd dat de auto al 5 of 6 eigenaren heeft gehad. De prijs van de auto's is zo goed als indentiek. Mijn gevoel gaat naar de Cayman, prachtige jonge frisse auto. Echter, een groot gemis is dat het geen achterbank(je) heeft waar mijn twee kleine kids mee kunnen. Zijn er volgens jullie kenners rationele objectieve redenen op te noemen om voor de ene dan wel de andere auto te kiezen?! Of is het de persoonlijke voorkeur die de doorslag moet geven. Hoor zeer graag jullie mening !

mod by horn - topictitel aangepast: dacht dat je twijfelde tussen een Porsche en een Audi... :cheesy:

Re: Cayman of S4 ?!

22 jun 2013 21:31

No brainer: Cayman natuurlijk!!! :mrgreen:

Nee ff serieus: de vraag is wat wil je ermee? :
DD? Met 2 kids zou ik zeggen 4s, kunnen die ook mee als het nodig is
Of om te toeren? Dan kunnen beiden, 4s als je met het hele gezin wil toeren
Ben je iemand die graag de bochten aanvalt? No doubt Cayman
En last but not least: op welk model ben je verliefd? .........

22 jun 2013 21:35

Dank voor je reactie!
Het wordt een auto die (bijna) elke dag gebruikt gaat worden. Een beetje ruimte is dan geen luxe. Van de Cayman weet ik dat deze 100% in orde is. Bij de S4 weet ik het nog niet zo …..Het is een zeer grote dealer die veel auto's heeft staan. Boekjes lijken in orde ….

22 jun 2013 22:20

De 4S lijkt me de betere keus voor je noden. Je moet toch niet per se die éne te kopen? Je kan toch verder zoeken tot je wel eentje vindt waarbij je een goed gevoel hebt?

22 jun 2013 22:24

Vertrouw op je gevoel, dan gewoon verder zoeken naar een goede 4S. Je twijfelt over deze auto

Een AKK vertelt je natuurlijk hoe het werkelijk zit met die 4s; het lijkt misschien in eerste instantie wel weggegooid geld maar als je daarna rust hebt omdat je weet dat je een goede keuze hebt gemaakt door 'm wel/niet te kopen dan is dat het geld m.i. altijd waard!
Ook als het een andere zou worden, altijd AKK. Onvoorziene kosten aan een P zijn vaak duur dus dat geld is nooit weggegooid

22 jun 2013 22:36

Cayman S :D

22 jun 2013 22:37

Waarschijnlijk een domme vraag ….. AKK…?

22 jun 2013 22:39

5 of 6 eigenaren in 11 jaar tijd is niet zo vreemd...

Qua afschrijving zal het weinig schelen.

Qua onvoorziene kosten zal het weinig schelen als je beiden een Aan Koop Keuring (AKK) geeft voorafgaand aan de aankoop.

Als het qua gevoel ook weinig voor je scheelt, zou ik gewoon een muntje opgooien :cheesy: :thumleft:

22 jun 2013 22:43

een 993! :cheers:

22 jun 2013 22:46

AKK = Aankoop Keuring (niks doms hoor).

Volgens mij is het belangrijk wat je zelf wil: dat je kinderen mee kunnen (4S) of dat je nog lekkerder wilt kunnen rijden (need I say more?).
Je zult hier vele verschillende meningen vinden, die veelal in gegeven zijn door eigen heel legitieme voorkeuren; denk dus vooral na wat je zelf wilt. Mocht je moeite hebben er ui te komen, kies dan de Cayman, dat zou ik doen (geen kinderen hebbende.....) : :mrgreen:

(ik heb een Cayman S uit 2009 gehad en bijna nu een 981, nooit een 911, dus enige bias)

22 jun 2013 22:51

Sowieso 996 4s, geen twijfel gezien je gebruik

23 jun 2013 0:05

Dank voor jullie reacties !!
Herkent iemand de grijze S4 ( & grijs interieur) met kenteken 66-SX-HD. Is laatste jaren bij Porsche Twente onderhouden geweest.

23 jun 2013 7:23

4S. Bij S4 moet ik steeds aan Audi denken.

23 jun 2013 8:14

Je hebt gelijk!! :D

23 jun 2013 8:39

als DD zou ik voor een 4S gaan ,en alleen voor de fun een 4S :mrgreen:

of je moet echt stevig door bochten willen rijden dan zou een cayman in beeld komen

p.s. als je gevoel niet goed is dan verder ,er staan er genoeg te koop

23 jun 2013 8:41

Is overigens die Cayman niet vrij prijzig? Ik ben op mijn nog voorzichtige zoektocht al lagere prijzen tegengekomen voor een exemplaar van hetzelfde bouwjaar maar met de helft van het aantal kilometers.

23 jun 2013 11:05

Wellicht kijk ik er overheen maar ik zie nergens in jouw verhaal staan over welke Cayman het gaat en dus ook niet wat de prijs is..... Kan dus niet beoordelen of deze duur is of niet

23 jun 2013 11:13

Obv kenteken heb ik m gevonden: € 28.950 is niet overdreven. De meesten zitten zo rond de 30K en deze dus ook. Ik moet zeggen dat het me opvalt dat de prijs weinig verschilt als een Cayman van 2008 is of van 2006. Voor ongeveer hetzelfde geld kun je er ook 1 kopen die 2 jaar jonger is. Geeft aan dat ie in het begin veel afschrijft maar daarna blijft de prijs 'hangen'. Prijs is volgens mij niets mis mee zeker gezien de opties die erop zitten

23 jun 2013 11:22

Ik doelde op een Cayman van november 2006, goed 49.000 km, voor € 27.950, bij Wim Prins in Nunspeet. Ziet er ook redelijk 'vol' uit. Zal daar eens langsrijden, deze week.

23 jun 2013 11:25

Maar is dat ook een S? Want dat maakt wel een verschil in prijs!

Edit: auto even opgezocht maar het is geen S en heeft geen navigatie. Dat verklaart al een hoop

Wellicht beter om je eigen topic te starten met de vragen die je hebt, want ik zie nu pas dat jij niet de TS bent. Sorry TS
Laatst bijgewerkt door mbembe op 23 jun 2013 11:30, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2013 11:28

Nee daar zit een 2.7 in.
http://www.prinsxpert.nl/aanbod/details ... _id=921610

23 jun 2013 11:29

mbembe schreef:Maar is dat ook een S? Want dat maakt wel een verschil in prijs!

Nee, geen S, maar dat is die andere - volgens de kentekengegevens - ook niet.............

23 jun 2013 12:08

Uit eigen ervaring zou ik met kinderen zeker kiezen voor de 4S. Mooiste wat er is om met je kinderen in een 911 te stappen en een tourtje te maken.

Of zoals ik laatste heb gedaan met een half F-team naar de voetbalclub.... ( ja dat past prima!)

23 jun 2013 12:55

Cornelius schreef:
mbembe schreef:Maar is dat ook een S? Want dat maakt wel een verschil in prijs!

Nee, geen S, maar dat is die andere - volgens de kentekengegevens - ook niet.............

Ja raar dat zag ik ook en wordt ook aangegeven bij cilinderinhoud maar achter op de wagen staat toch echt 'Cayman S' en hij heeft rode remklauwen :scratch: dan zou de eigenaar de auto visueel geupgrade hebben....

23 jun 2013 14:02

Het is waarschijnlijk inderdaad het laatste: 'Porsche Cayman S uitgevoerd', volgens de aanbieder.
Plaats een reactie