Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

waarde 964 RS replica

16 jul 2013 16:43

De echte RSjes zijn schaars en redelijk aan de prijs. Ik ga binnenkort kijken bij een paar goede mooie RS replica's. dan komt natuurlijk meteen de vraag wat is zo'n replica waard? Ervaringen hier?

BTW twee mooie echte:
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=5

http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=1&lnr_=6

Re: waarde 964 RS replica

16 jul 2013 16:51

Persoonlijk denk ik dat je net zoveel lol kunt hebben met een goede replica.
Misschien is een echte als beleggingsobject interessanter maar ook dat weet je niet zeker.
Ik zou zelf geen 100+K overhebben voor een originele 964 RS omdat ik er gewoon in zou gaan rijden en dat de restwaarde niet heel erg goed doet.
On topic: geen idee wat een goede replica waard is.
Hangt er vanaf wie hem gebouwd heeft etc.

16 jul 2013 16:52

Lijkt mij nogal afhankelijk van de specs. Als je uitgaat van een matige basis 964 voor 15k (dus met veel km's etc) dan kun je denk ik een 95%+ replica creƫren voordat de teller op 50k staat.

16 jul 2013 17:23

De P van klihierop.... :wink: Afbeelding

16 jul 2013 17:54

De links in je startpost wijzen naar twee 997 Turbo's.....

Wil je optisch of technisch een RS? Met originele RS onderdelen gaat het hard, setje RS stoelen minimaal 5000 euro, setje magnesium cupvelgen 6000+ etc etc....

Wel een leuk project om zelf te doen of koop je liever kant en klaar?

Andere optie is een RS America, heb je wel iets "echts" en gegarrandeerde waardestijging ( in het verleden behaalde etc etc...)

16 jul 2013 18:02

P-Track schreef:De links in je startpost wijzen naar twee 997 Turbo's.....

Apart, de eerste keer dat ze aanklikte zag ik twee 964 RS-en. Zojuist idd twee 997 turbo's :uh:

16 jul 2013 18:10

Wat de gek ervoor geeft!

Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan. Ik was destijds in het bezit van 'mijn droomauto', 996GT3, maar raakte volledig in de ban van die luchtgekoelde met kanonslopen. De RSjes die ik (3 jaar geleden) zag staan voor een prijs tussen de 50 en 60k hadden allemaal behoorlijk veel gebruiksporen en nog wat 'werk'. De sublieme RSjes gingen toen ook reeds richting de 100k wat ik veel geld vond, zeker met als doel om elk jaar wat trackdays te rijden.

Ik heb dus voor die (echt!!) slechte C2 gekozen en deze helemaal naar mijn eigen smaak laten opbouwen als RS Cup replica.
De auto rijdt geweldig, vooral op het circuit, en maakt mij keer op keer happy. Ik ben tijdens de bouw redelijk doorgeslagen waardoor het al met al veel centjes heeft gekost (ruim meer dan de echte RSjes met gebruiksporen). De auto is echter volledig nieuw en precies zoals ik hem wens(te). Ik ga er vanuit de auto nooit meer weg te doen en ooit trackdays met mijn zoon Ayrton te rijden, hij is nu 3 jaar :wink:

Mocht ik hem wel wegdoen dan wordt het vast dik afschrijven (maar nooit zoveel als bij een nieuwe Porsche). I couldn't care less! De investering begint zich immers nu reeds na 2 trackdays terug te verdienen :drive: 8)

Veel succes in je keuze!

Ter inspiratie: http://www.mijnalbum.nl/Album=J8VCAVJO

16 jul 2013 18:13

Een replica die de specs van de RS volledig heeft gekopieerd lijkt mij vrij duur om te maken, want je moet toch stiekem aardig wat vervangen.

De RS America zou ik links laten liggen. Is een marketingversie.

De grote vraag is wat je er mee wil? Voor op de weg biedt een C2 met kuipjes en aangepast onderstel al een groot deel van de RS ervaring, zeker als je wat geluidsdemping weghaalt, stoeltjes weg, geen schuifdak, enz.

Voor het circuit merk je eerder het verschil, maar als dat het doel is kun je ook gewoon een C2 helemaal ombouwen naar circuitauto, waarbij je de RS laat voor wat hij is. Beetje afhankelijk van het budget zou ik dan eerder een RS 3.8 gaan bouwen. Maar dat is persoonlijk.

Maar om terug te komen op de vraag wat deze waard is... Strikt genomen de waarde van de auto waarvan deze is afgeleid. ;) Al is een hele mooie aangepaste misschien wel iets om wat meer voor te betalen, maar ook niet heel erg veel meer.

16 jul 2013 19:55

ASW schreef:Ter inspiratie: http://www.mijnalbum.nl/Album=J8VCAVJO

:cheers: :cheers: mooi man! :thumleft:

16 jul 2013 20:48

bully schreef:De P van klihierop.... :wink: Afbeelding

Lief AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

16 jul 2013 21:41

RS America heeft niets te maken met een RS, maar is een uitgeklede budget versie van een 964 voor de Amerikaanse markt. Deze wijsheid heb ik uit 911 Porsche Word van een aantal jaren terug.
Las laatst ook op Pistonheads dat het steering rack uit een 964 RS anders is dan van een C2 en lastig zeer kostbaar is om op een RS te plaatsen? Teneur van dat stuk was dat hoe je een replica RS ook opbouwt, je nooit het echte RS gevoel krijgt. Nothing beats the real thing.

16 jul 2013 22:04

mbembe schreef:
ASW schreef:Ter inspiratie: http://www.mijnalbum.nl/Album=J8VCAVJO

:cheers: :cheers: mooi man! :thumleft:

En hij klinkt ook geweldig heb ik op Assen eens mogen horen!

16 jul 2013 23:58

Ik weet zeker dat die van mij lekkerder stuurt/rijdt dan een echte boxi. Dit is ook de feedback die ik heb gekregen van een aantal mensen die het kunnen weten en een stukje in mijn P hebben gestuurd (al dan niet op Assen).

Ik snap de voorkeur voor the real thing maar ik heb juist met de laatst mogelijke technieken gewerkt voor onderstel, remmerij, etc. Tevens ook gretig gebruik gemaakt van best practice van de bouwer die al jaren racet met en werkt aan RSjes, Cup auto's en de zogenaamde replica's.

Ik weet dus niet wat bedoeld wordt met het RS gevoel maar een beter rijdende auto opbouwen kan zeker wel.

17 jul 2013 9:43

Asw ben het met je eens, mooi dat je deze route hebt bewandeld.

17 jul 2013 10:09

bully schreef:De P van klihierop.... :wink:

Leuk :!: .. maar ook erg nep - met zo'n dashboard :|

LouisXIV schreef: Ik ga binnenkort kijken bij een paar goede mooie RS replica's.

Deze ben je misgelopen .. stond (ook) en reed (ook) op de Porschedays in Francorchamps .. en wass te koop voor een zeer gunstige prijs .. zoals meestal bij deze Luxembourgse verkoper en reparateur :wink:

... de prijs hangt inderdaad af van in welke mate de 964 omgebouwd is naar RS replica - maar dat geldt natuurlijk voor elke replica ;) :idea:

Zelf (laten) bouwen is natuurlijk het leukste ... 8)

17 jul 2013 10:23

Wannabee :mrgreen:

17 jul 2013 13:33

Vergis je niet in de RS America. Toegegeven, de RS badge op een America was destijds inderdaad een marketingtrucje. Maar de waardestijging van de America gaat een factor twee harder dan van een standaard 964. De 3.2 Clubsport is een vergelijkbaar verhaal, jarenlang niet gewaardeerd en prijzen gaan nu de pan uit voor feitelijk eenzelfde gestripte versie van een standaard auto.

Maar dat was niet mijn punt om de RS America te overwegen. Als je een standaard 964 tot RS replica maakt blijft het precies dat "een replica" en zoals ASW al aangeeft, die investering zie je niet meer terug. Een RS America is naast een goede basis voor een RS replica (meestal geen schuifdak, lichter interieur etc) ook een gelimiteerd model met navenante waardebehoud cq stijging.

17 jul 2013 16:03

Minpuntje is wel dat je een stukje duurder start dan wanneer je begint met een lekker afgeleefde gewone C2.

17 jul 2013 18:17

Maarten schreef:Minpuntje is wel dat je een stukje duurder start dan wanneer je begint met een lekker afgeleefde gewone C2.

En dat verbouwing naar een RS maakt dat de auto niet meer orgineel is, wat dan weer negatieve gevolgen kan hebben voor de waarde...

17 jul 2013 18:38

ik zou veel eerder de ASW trail doen dan een RS America (die stijgt in waarde) gaan ombouwen en zo de waardestijging teniet doen.

17 jul 2013 21:30

morgen ff kijken iig bij een mooie replica hier in het zuiden :lol:

17 jul 2013 21:32

P-Track schreef:De links in je startpost wijzen naar twee 997 Turbo's.....

ik zie het. Het gaat iig om de 2 RSjes bij PC Rotterdam

17 jul 2013 21:41

Die zwarte RS bij PC Rotterdam is mijn ex. Heeft de afgelopen anderhalf jaar ruim 3K achteruit gereden aan de km.stand te zien. :roll:

En als ik de foto's zo eens bekijk is er jammer genoeg ook behoorlijk aan gespoten.

17 jul 2013 22:26

Niemand is vies van een paar centen verdienen en velen van ons doen dat niet met Porsche handel. Mijn advies is omdat zo te laten en lekker te genieten van je Porsche/hobby. Zeker als je af en toe een trackday wilt rijden (dus de RS gebruiken waarvoor hij is bedoeld, bedenk me nu dat dat wellicht het echte RS gevoel is :wink: ).
En dit kan met een afgetrapte C2, 944 (erg goed naar het schijnt), GT3, etc. Alles naar keuze en mogelijkheden.

Nogmaals succes! Ik ben benieuwd! :thumleft:

17 jul 2013 22:52

horn schreef:ik zou veel eerder de ASW trail doen dan een RS America (die stijgt in waarde) gaan ombouwen en zo de waardestijging teniet doen.

hoe je hem ook verkellyd de waarde zal nooit zakken het is en blijft een rs op kenteken of men het in de porsche scene nou een volwaardige rs vind of niet !

in de jaren 80 vond men een ,72er rs touring ook geen volwaardige rs , moet je nu de prijzen zien wat je betaald voor een kuisverrotte :shock:

ik zou het wel weten ik zou de mijne zo inruilen voor een witte rs america zonder schuifdak !

ga maar eens kijken waar de rs america,s nu al te koop voor staan op autoscout :shock:

die prijzen staan ik denk binnen 10 jaar wel bijna gelijk aan (echte) 964rs,jes :idea:

just my 2 cents :mrgreen:

.
Plaats een reactie