Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 aug 2013 17:47
Heeft iemand ervaring met het laten (omgeving den bosch) repareren van een gebroken beugel van de cabriokap?
Bij het dichtdoen van de kap weigerde de bijrijderskant en nu is het frame aan de bestuurderskant compleet doormidden gebroken. Heb er verder nog niks aan gedaan aangezien ik niet weet of ik niet wat anders stuk maak.
Weet ook niet of er meerdere zaken kapot zijn.
Heb op het forum al gelezen over eventueel laten lassen van de beugel. Zijn er in de omgeving den bosch ook bedrijven die hier ervaring mee hebben en doen (liefst ook demonteren vd kap en eventueel opnieuw richten vh frame)
Alle ideeen zijn welkom.
05 aug 2013 18:10
Zou eens met Rovako bellen. Als ze het niet zelf kunnen weten ze misschien een adres waar het wel kan.
05 aug 2013 21:08
RoVaKo heeft inderdaad een adresje.
... ze werken namelijk met naaimachines en niet met lasapparaten
Persoonlijk zou ik eerst eens kijken of je het deel kunt kopen - ben daar laatst zelf ook in geslaagd - en is beter dan een gelaste versie
06 aug 2013 6:30
Onderdeel is gewoon te bestellen, kostte een jaar of vier terug zo'n 1600 euro
Ik heb hem op aanraden van Renntech bij hun aan de overkant laten lassen en tot nu toe werkt dat prima.
@Olaf: ik neem aan dat jij een gebruikte hebt gevonden?
06 aug 2013 10:50
Je zou Do van DSP Porsche parts eens kunnen bellen of hij wat heeft liggen.
Hij heeft veel goede onderdelen van schade autos.
06 aug 2013 14:15
ik weet dat Speedservice (ruimere omgeving den bosch) dit een aantal jaren geleden aan de hand heeft gehad bij een klant. Bel wellicht eens om van de ervaring te leren.
06 aug 2013 16:59
Ewout schreef:@Olaf: ik neem aan dat jij een gebruikte hebt gevonden?
Zeker
..... onder de rook van Kortrijk .... voor 1/3 van de nieuwprijs, met de sticker er nog op
06 aug 2013 17:24
Bedankt voor alle tips. Na wat rondbellen en bezoek kom ik erachter dat het me zowieso veel geld gaat kosten. Heeft iemand ervaring met het lassen van zo'n beugel ( of raadde jullie dit ten zeerste af)?
Voor Een gebruikte beugel heb ik nu een prijs gehoord van 650 ex. Ga morgen nog een bel rondje doen maar wanneer iemand een beugel (bestuurderskant) weet houd ik me aanbevolen.
06 aug 2013 17:30
@Olaf: Ik was volgens mij voor het lassen nog niet eens de helft van wat jij betaald hebt kwijt maar 1/3 van de nieuwprijs voor een goede gebruikte is natuurlijk ook OK.
Heb wel gelijk beide kabeltjes van de kap laten vervangen en niet alleen degene die geknapt was. Er zitten nu overigens kabeltjes uit een 993 in. Die waren steviger.
Bij mij brak de beugel trouwens pas toen ik met geweld de kap met de hand probeerde te sluiten
Als ik eerst in het boekje had gelezen had ik me een hoop ellende kunnen besparen....
06 aug 2013 17:32
Als je gebruikt kunt krijgen heeft dat de voorkeur boven lassen ....
Dat het sowieso een kostbare ingreep is, daar heb je zeker gelijk in
Ik zou het dan ook aan een specialist over laten ......
06 aug 2013 17:35
Snap ik. Voorkeur welke specialist?
Ervaring met topcabrio in rhenen?
06 aug 2013 19:08
Olaf schreef:Als je gebruikt kunt krijgen heeft dat de voorkeur boven lassen ....
Eh... isssie nie zo. Een las, welke las dan ook is sterker als het materiaal zelf.
Lassen kan ik, kap bij CJ in Culemborg als het top moet zijn.
09 aug 2013 21:49
Lassen wordt afgeraden. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn 968. Probleem is dat als je het laat lassen en de beugel toch weer breekt ( op de lasnaad ) je ook weer een nieuwe kap moet laten monteren.
Mijn advies is: ga op zoek naar een gebruikt onderdeel en laat het in orde maken door een goed bedrijf.
10 aug 2013 17:47
Door wie wordt dat afgeraden? Door roepers in de duisternis die zelf niet kunnen lassen? Wat een ongelooflijk gehannes man.
En ik heb nog nooit een goed gelaste reparatie gescheurd gezien op de lasnaad. Het materiaal scheurt er namelijk altijd naast. Maar als dat gebeurd dan is de gehele constructie niet berekend op wat het moet kunnen doen.
10 aug 2013 19:52
De beugel breekt in de meeste gevallen doordat deze vervormt (onder spanning komt te staan) ...
Met lassen maak je er wel weer 1 geheel van - maar geheel in de juiste vorm zal je 'm niet (meer) krijgen. De kans op spanningen in de cabrio-dak constructie is daarmee groot .. en de kans op breken ook. Of dat dan weer dezelfde beugel is of iets anders in de kap, dat moet je dan maar afwachten ..
10 aug 2013 21:11
En hoezo moet je 'weer' een nieuw dak laten plaatsen? Je kan de constructie toch vervangen en het oude dak terugplaatsen? Bij mijn 964 is het dak zeer kundig en naar volle tevredenheid vervangen door Ronald van rovako.com
10 aug 2013 21:23
Nieuwe kap hangt af van de staat van de huidige kap ... maar aangezien (bijna) het gehele dak gedemonteerd zal moeten worden - kan je overwegen om nog iets dieper in de buidel te tasten
11 aug 2013 11:13
roondejong schreef:Door wie wordt dat afgeraden? Door roepers in de duisternis die zelf niet kunnen lassen? Wat een ongelooflijk gehannes man.
En ik heb nog nooit een goed gelaste reparatie gescheurd gezien op de lasnaad. Het materiaal scheurt er namelijk altijd naast. Maar als dat gebeurd dan is de gehele constructie niet berekend op wat het moet kunnen doen.
Ronald 100% mee eens!!!
'Nee meneer lassen raden we echt af, maar voor slechts € 1600,- maken we het helemaal in orde hoor'
11 aug 2013 11:33
Met mijn gelaste beugel gaat het al weer jaren goed, maar dat is n=1 natuurlijk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.