Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 aug 2013 13:02
He allemaal,
Als ik zo eens op de diverse website's kijk valt me op dat de prijzen van een 993, een 996 Turbo en een (vroege) 997 dicht bij elkaar liggen.
Alle auto's zitten zo rond de 35k, natuurlijk zijn er uitschieters naar boven en naar beneden bij auto's in mindere staat of hoge kilometerstanden.
Waar kies je dan voor?
993: laatste luchtgekoelde motor, 272 pk / 286 pk, volgens vele mooiste 911 ooit......
996 Turbo: brute kracht, 420 pk, koplampen vind niet iedereen mooi...
997: nieuwe look - modern / 345 pk, alle gemakken
Als je 35k op de plank had liggen, waar zou je dan mee thuiskomen?
Ben benieuwd.
Groet, Gerwald
16 aug 2013 13:05
De jongste die je kan krijgen, 997 dus. Ik koop ze zo nieuw als mogelijk.
16 aug 2013 13:09
Mijn keuze voor 35 K uit dit rijtje zou zijn de 996 Turbo (maar dan wel de Mk2).
16 aug 2013 13:15
Er is alleen maar een 996 Turbo MK2....
Ik heb ze alle drie gehad,moeilijke keuze....
Meeste fun heb ik denk ik met de turbo gehad!
16 aug 2013 13:40
Zelf rij ik met veel plezier mijn 993, maar als ik nu de keuze had zou het ook een 996 Turbo worden....
16 aug 2013 13:43
Heb ze alledrie gereden. Vond de 996 turbo niet geweldig, maar lag grotendeels aan de tiptronic: reageerde erg traag icm turbogat. Vond interieur niet mooi. Vroege 997 heeft 325 pk, mk2 pas 345. Heb met mk1 S (355 pk) gereden, direct na de turbo. Vond ik veel lekkerder rijden (en was handgeschakeld).
993 heeft echter nog steeds t meeste karakter, dus die houd ik voorlopig (al zou een 997 Targa S een goede vervanger kunnen zijn...)
16 aug 2013 13:44
Een 964.
16 aug 2013 14:33
Targa Floriaan schreef:Heb ze alledrie gereden. Vond de 996 turbo niet geweldig, maar lag grotendeels aan de tiptronic: reageerde erg traag icm turbogat. Vond interieur niet mooi. Vroege 997 heeft 325 pk, mk2 pas 345. Heb met mk1 S (355 pk) gereden, direct na de turbo. Vond ik veel lekkerder rijden (en was handgeschakeld).
993 heeft echter nog steeds t meeste karakter, dus die houd ik voorlopig (al zou een 997 Targa S een goede vervanger kunnen zijn...)
Alleen als die 997 Targa S een groen interieur heeft
(en dan nog niet natuurlijk, 993 veeeeeel meer karakter)
16 aug 2013 14:34
Ronaldo schreef:Een 964.
Alleen als je geen echte (993) kunt betalen.
16 aug 2013 14:37
Ik zou een 996 4s kopen die gereviseerd en helemaal gemodificeerd is....
16 aug 2013 15:26
996 turbo. waardevaster denk ik van de 3, ijzersterk blok en loeisnel. als de 997 een S zou kunnen worden weet ik t echter niet. Ook niet omdat ik nog nooit in een 996 turbo heb gereden..
16 aug 2013 15:41
Eerst de snelste kopen: de 996 turbo. Als de snelheid en de power eenmaal als 'normaal' wordt ervaren, overstappen naar de 997. Want mooier en moderner. Als het moderne begint te vervelen (want te comfortabel): overstappen naar de 993. En daar dan heel lang in blijven rijden.
16 aug 2013 17:15
Daar kan ik me helemaal in vinden!
16 aug 2013 17:33
denk ook dat welk gebruik meespeelt in de keuze,
voor zondag ritjes is een 997 wellicht wat te gelikt en zal je misschien met een 993 meer rijders gevoel hebben.
ga je meer km maken kan ik mij een andere keus best voorstellen, maar 20k gaat prima in eenluchtkoeler
al ga ik dat dit jaar echt niet redden
16 aug 2013 17:55
Tja, wat wil je ermee en wat verwacht je van zo'n auto?
Gaat het om snelheid, comfort, interieursmaak en ga zo maar door.
Het is in ieder geval geen straf om uit deze 3 te moeten kiezen dus dat komt vast goed!
16 aug 2013 18:06
Ik haal de meeste Porsche emotie zonder twijfel uit de 993.
16 aug 2013 18:15
Paar maanden wachten en een 997S voor dat geld kopen..
16 aug 2013 18:51
Mag ik nog een aanvullende vraag stellen ?
Welke van de drie is het goedkoopste in onderhoud ?
Dat zou voor mij ook een onderdeel zijn bij de afweging.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik meteen voor de goedkoopste in onderhoud zou kiezen.
16 aug 2013 21:17
Als je 35k op de plank had liggen, waar zou je dan mee thuiskomen?
Met drie kleine kinderen waarschijnlijk een Cayenne
16 aug 2013 22:08
Porsche964Heeze schreef:993: laatste luchtgekoelde motor, 272 pk / 286 pk, volgens vele mooiste 911 ooit......
996 Turbo: brute kracht, 420 pk, koplampen vind niet iedereen mooi...
997: nieuwe look - modern / 345 pk, alle gemakken
Als je 35k op de plank had liggen, waar zou je dan mee thuiskomen?
Voor 35k heb je een late goede duurdere 993. Voor een 996 Turbo en 997 zit je aan de onderkant van de prijsklasse dus heb je de oudere of waar meer aan moet gebeuren.
De beste investering om over 10 jaar weer te verkopen is de 996 Turbo denk ik... De 997 in ieder geval niet...
17 aug 2013 0:20
[quote="marino"]Er is alleen maar een 996 Turbo MK2....
Is het niet zo dat de 996Turbo MK1(tot 10-2001) geen dashboardkastje heeft en de MK2 wel? En is dit het enige verschil?
17 aug 2013 1:06
En Mk2 heeft ook geupgrade chassis, net als 996NA mk1->mk2. Stijver en strakker dus, maar lijkt me geen must.
17 aug 2013 8:18
als ik 35k op de plank had liggen kwam ik in ieder geval met geen van 3en thuis, je geeft je toch niet rut uit voor een auto en wat als je een tegenvaller hebt aan de nieuwe auto van 4k of 5k waar ga je dat dan van betalen,
zou er max 1 van 25k kopen als ik 35k had( ik zou er eerlijk gezegd geen kopen) maar dat is ieder voor zich
maar zou toch ook rekening houden met on voor zien bare kosten......... je kunt het maar 1 keer uitgeven!!!!!!!
groet wilco
17 aug 2013 8:30
smilies zitten links van het tekstvak, Wilco
17 aug 2013 9:21
Qua rijbeleving uit dit rijtje waarschijnlijk de 996 turbo maar ja je moet er ook naar kijken en dus wat mij betreft geen optie. De 997 is als s of turbo ook wel zeer impressive maar wordt al snel saai qua beleving. Dit vind ik eigenlijk ook van de 993, te comfortabel. Ik zou ouder gaan en dan hoe ouder, hoe leuker. Ik zou het sterk laten afhangen van het beoogde gebruik, mijn geld ging naar geen van drieen
.
P.s. Volgens mij is de stellingname ook niet helemaal juist; ik volg de markt niet zo maar voor 35k koop je echt geen goede 996 t of 997.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.