Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 aug 2013 11:46
Hallo beste Forumisten.
Ik heb vorige week een geweldige 964 in Amerika gekocht. Hoop `m over een week of 5 in mijn bezit te hebben.
Zijn er zaken die ik moet laten aanpassen voordat ik de auto bij de RDW aanbied voor kentekenkeuring?
Graag uw deskundig advies.
Thanks, Ruud
17 aug 2013 12:16
Volgens mij zijn de verschillen bij een US versie tov een ROW versie alleen de bumpers (kleinere kentekenplaten, let erop bij de keuring dat je de aantekening kleine kentekenplaten krijgt op je kenteken
)
Het ontbreken van de richtingaanwijzers op de spatborden voor, maar dit is geen goedkeur eis voor zover ik weet.
Waar ik aan twijfel is of dat de richtingaanwijzers ook continu branden als je de verlichting aan zet. Als dit wel het geval is moet je dit (laten) aanpassen
Voor de rest is de import keuring een "gewone" APK. Laat de auto anders voordat je naar de keuring gaat APK "toetsen" bij een PC of specialist. Het is zo jippie als je voor iets kleins voor een 2e keer op moet naar de RDW
Anders hier nog even met de zoekfunctie aan de slag
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 17 aug 2013 12:18, in totaal 1 keer bewerkt.
17 aug 2013 12:16
Welkom hier en gaaf dat de 964 eraan komt. Betreffende de import zijn hier al diverse onderwerpen de revue gepasseerd. Ben er zelf niet heel bekend mee, maar via de zoekfunctie zijn die onderwerpen goed terug te vinden. bijvoorbeeld onder de zoekterm " Import " .
Dus succes en natuurlijk willen we graag foto's en het verhaal hoe in de VS terecht gekomen?
17 aug 2013 12:29
Mannen bedankt voor de reactie`s.
Ben weer iets wijzer geworden.
Zodra ik `m hier heb zal ik horen jullie weer van me.
Foto`s volgen.
Gr.
Ruud
17 aug 2013 12:31
mijlenteller moet aangepast. rijhoogte zou ik aanpassen.
17 aug 2013 13:28
Mijlenteller is toch niet verplicht?
Is het lastig de verhoging van de auto op te heffen?
Gr.
Ruud
17 aug 2013 13:35
Nee hoor, daar heb ik ook jarenlang mee rondgereden. Aan de binnenring staat ook het aantal km/h vermeld.
17 aug 2013 13:44
nee, mijlenteller is niet verplicht in nl
17 aug 2013 13:50
Waarom moet de auto verlaagd worden ? Op basis waarvan ?
Misschien is hij al laag. Of mis ik ergens iets ?
17 aug 2013 14:44
Gefeliciteerd Ruud!
De rijhoogte van de USA 964 is iets hoger ( +/- 10mm ) dan de Europese ( ROW ) versie. Is niet slechter of minder goed alleen prefereren de meeste een iets lagere stand. Is simpel op te lossen door andere dempers en veren ( aanbevolen ) of alleen kortere veren ( niet aanbevolen )
Mijn advies, eerst genieten en rijden en dan pas gaan kijken naar mogelijk verlagen, verbeteren of aanpassen. Tenzij de dempers echt slecht zijn maar dat is zeldzaam.
17 aug 2013 14:58
Mijn 964 is ook uit de VS. Bumpers aangepast, geen zijlichten, mijlenteller gewoon laten zitten. Op aanraden specialist de wagen lekker op de wielen laten zitten, ergo niet verlagen. Scheelt ook weer wat drempelschade
Is er een goede onderhoudshistorie bij? (carfax, onderhoudsboekje, rekeningen etc.?). Ben ook wel benieuwd hoe je aan die P gekomen bent (zelf gezocht? Laten zoeken?).
17 aug 2013 16:20
Hoi allen,
Dank voor jullie advies.
Heb de Porsche door een specialist laten komen.
Zodra ik `m hier heb zal ik een verslag incl. foto`s maken.
Wel raar een auto kopen zonder er maar ook 1 km mee gereden te hebben of grondig gechecked te hebben.
Dit is puur op vertrouwen gegaan.
Hou jullie op de hoogte.
Gr.
Ruud
17 aug 2013 20:05
ruud heirman schreef:Wel raar een auto kopen zonder er maar ook 1 km mee gereden te hebben of grondig gechecked te hebben.
Ik doe haast niet anders
Gefeli met de aankoop
Nu nog even wachten op het relaas van aankomst en keuring
17 aug 2013 20:28
Spannend! Veel suces en plezier met je 964!
17 aug 2013 20:50
akk is overrated
Sterkte met slapen de komende 5 weken!
17 aug 2013 20:54
Daar weet jij toch ook alles van Harald.
17 aug 2013 21:11
Ik heb 1½ jaar terug een auto in Amerika gekocht.
Wat ik aan moest passen/vervangen waren de koplampen (waren sealed beams) en die geven geen goed beeld (apk afkeur)
Weet niet of die ook op de US P zitten.
Continue brandende knipperlichten mag ook niet maar dat is een kwestie van 1 draadje doorknippen.
Vraag gelijk ook of ze kleine kentekenplaten op kenteken zetten anders mag je ze niet voeren.
APK doen ze er gelijk bij bij de RDW, dat is namelijk verplicht met auto,s die buiten de EU vandaan komen.
Dus laat hem APK voorkeuren (volledige apk zonder afmelden) dan weet je waar je aan toe bent.
Maak vooral veel foto,s bij de RDW, dit kan je maar 1 keer doen (als het goed is.) en hier plaatsen
Succes
17 aug 2013 21:14
Kijk, een beetje avontuur! Lekker spannend
. Kijk uit naar de updates.
17 aug 2013 21:15
oja, je laat het toch wel in een container komen hé? en niet op de ro-ro boot. (roll on- roll-off)
18 aug 2013 13:16
Nee hij komt in een container, nog geen garantie dat ie heel aankomt, die dingen willen ook wel eens van de boot af waaien, maar het geeft wel een veiliger gevoel.
Nu is het idd dagen aftellen.
Bedankt voor jullie spontane reactie`s
Laat wel iets weten zodra ik nieuws heb.
Gr.
Ruud
18 aug 2013 15:40
We zijn benieuwd! Wel rekening gehouden met aanvullende kosten hoop ik?
05 sep 2013 14:42
Wat bedoel je Maarten?
05 sep 2013 15:02
Belastingen etc?
05 sep 2013 15:41
Ik hoorde dat de boot wat oponthoud had?
06 sep 2013 10:53
Lekker voor de nachtrust
Kijk even op marinetraffic.com als je de naam van de boot weet
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.