Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 aug 2013 21:01
Ik heb sinds kort een 911 996. Supercar echter ik vind de remmen niet zo geweldig. Komt dit nu omdat mn 2e auto een nieuwe bmw 320 is en ik dat als norm zie of is er iets mis? Ik moet erg hard 'trappen' om te vertragen vind ik. Ik hoor graag jullie reactie.
17 aug 2013 21:25
ik heb zelf ook een 996 en BMW 318, vind de porsche beter remmen dan de
bmw, zijn je remschijven en blokken nog wel in orde?, voel ook eens aan de
binnenzijde van je remschijven of ze niet te veel ingesleten zijn.
sukses harry
17 aug 2013 21:46
misschien zijn de remblokken verglaasd?
beetje opscheuren met schuurpapier.
18 aug 2013 1:53
De Porsche vertraagd bij ons prima, de remdruk/ pedaalkracht die je moet geven is echter wel een stuk hoger dan bij een moderne auto. Tegenwoordig zijn alle auto's met de pink te sturen en een veertje te remmen......dat vonden ze bij de citroëns van toen zo vervelend!
Dus remt ie niet lekker of moet je hard trappen ? Is een kwestie van wennen dan!
18 aug 2013 8:12
Heb zelf ook een 320. Het enige nadeel van die auto vind ik de remmen, veel en veel te bijterig
. Veel mensen die voor het eerst in mijn wagen rijden hebben ook moeite om gelijkmatig te remmen. De Porsche daarentegen remt fantastisch, zowel dosering en vertraging. Ik denk dat een moderne Boxster qua remmen niet veel zal (moeten) verschillen van een 996.
18 aug 2013 10:25
sunnyfunny schreef:De Porsche vertraagd bij ons prima, de remdruk/ pedaalkracht die je moet geven is echter wel een stuk hoger dan bij een moderne auto. Tegenwoordig zijn alle auto's met de pink te sturen en een veertje te remmen
ik deel deze mening, je moet wat harder trappen, maar de daadwerkelijke vertraging is hoog. Deze remmen zijn veel beter te doseren dan de remmen van mijn Audi.
Ik zou, bij twijfel, er wel naar laten kijken. Wanneer is de remvloeistof vervangen? Moet elke twee jaar.
18 aug 2013 10:57
Ook mee eens. Toen ik pas mijn BMW had, had ik veel moeite met het doseren bij remmen, inderdaad veel te bijterig. Het went wel, maar is niet echt fijn.
18 aug 2013 11:21
Elke auto is anders. Ik heb een Porsche, een Prius en twee BMW's. Het lijkt me niet dat een BMW 320 een betere ultieme stopping power heeft dan een 996. Maar je moet vast wat harder trappen in de 996. Bijterigheid en remkracht moet je niet met elkaar verwarren. Met mijn E30 M3 kan ik prima remmen voor de Tarzanbocht, maar toch zijn de remmen "zacht" vergeleken bij die van de 964. Met de Prius heb je weer een andere manier van rembekrachtiging dan het vacuum van de motor zoals gebruikelijk, omdat de motor namelijk niet altijd draait als je rijdt, en dat pedaal voelt ook weer heel anders.
18 aug 2013 11:32
Op deze video worden de remschijven op een goedkope manier ontdaan van oneffenheden.
Deel 3 vanaf 2.20 minuten.
http://www.carvideos.eu/wheeler-dealers ... s-episode/
18 aug 2013 12:42
M'n 325i grijpt veel sneller aan dan m'n 996 en andere auto's, moet ik telkens aan wennen. De 996 doseert beter. Als je doortrapt gaat 'ie vol in de ABS, net als de 325.
18 aug 2013 13:19
Check es met een spiegeltje , of de achterzijde van je remschijf er nog goed uitziet, ik had bij mijn 996 (99er) roest aan de achterkant zitten, terwijl de buitenzijde er als nieuw uitzag, hij moet het dus doen met de buitenzijde, ik heb de binnenzijde opgeschuurd ook de remblokken en hij remt nu weer zoals het hoort.
Je zou ook es kunnen kijken of je remvloeistof wel is vervangen iedere 2 jaar, dit i.v.m. vocht en / of lucht in je remsysteem.
Ik heb ook een nieuwe Peugeot Partner voor mijn bedrijf, en dat ding remt irritant direct, dat is erg wennen , ik vind persoonlijk de Porsche een fijnere dosering hebben, en zeker de uiteindelijke remvertraging vind ik zeer goed.
18 aug 2013 13:51
Doseerbaarheid is inderdaad bij een porsche beter, waardoor je wat meer druk moet geven.
Dus als de vertraging goed is (abs grijpt in bij vol remmen op droog) zal het allemaal wel in orde zijn.
18 aug 2013 16:18
laat je specialist gewoon eens in je 996 rijden. die rijdt veel vaker in Porsches en kan eea dus vergelijken. Weet je gelijk waar je aan toe bent!
20 aug 2013 13:35
Ik kreeg de boodschap mee, toen ik een proefrit met de 996 ging doen (onze eerste Porsche) dat er wat meer pedaalkracht nodig is als bij veel andere auto's. Dit om de dosering te verbeteren. De 997 die we nu hebben, voelt hetzelfde aan en ik vind het allemaal erg prettig. Beide auto's waren (zijn) standaard voorzien van de rode klauwen. Ik weet zelf dus niet of er verschil tussen de systemen met standaard zwarte klauwen en die met de sport rode klauwen.
Ik weet wel, dat wanneer ik uit de 997 in de CLK stap, het net is of ik op een vliegend tapijt zit en het rempedaal in de pap wordt getrapt. Maar ook dat went weer.
Léon
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.