Helemaal goed! Die prachtige 966 cabrio van Hartwiek
Zo loop je op zondag rond met het idee dat het misschien toch weer een Porsche moet worden, en zo rij je vier dagen later in je nieuwe droom op wielen naar huis
Het relaas:
Maandagavond een pb-tje van Hartwiek. Of ik niet geinteresseerd was in een van zijn Porsches? Nou de s4 kan ik sowieso niet betalen, maar die cabrio, dat lijkt mij wel wat. Want die dag in een hele mooie coupe gereden van de Waalgarage en met eigen ogen kunnen zien dat een grijs interieur WEL mooi is. En geleerd dat het voor mij toch wel een cabrio moet worden. Want ondanks dat ik een coupe mooier vind, zoek toch net iets meer spektakel dan dat wat de coupe kan geven. Je weet wel, Cobra, 3.2 en Lotus
Oh, en ondanks dat het al tegen elfen in de avond is, kan er gewoon nog gebeld worden. Dat wordt dus een latertje. Twee autogekken die elkaar veel te veel te vertellen hebben.
ik zeg nog, ik zal dan toch eerst de Lotus moeten verkopen. Nee, Hartwiek lijkt dat wel wat. Ook eens lekker vreemdgaan... Heel laat nog wat fotootjes van de Elise en nog later de reactie: "wauw, wat een car!, wij bellen morgen." De volgende dag dus bellen. En al snel zijn we eruit en spreken we af.
Vanochtend zit ik om kwart voor negen voor een rit van 200 km in de Elise. Topless, natuurlijk
Na een half uur komen de twijfels. Sjezus, wat is dit toch een kicken sportauto. Zo puur, alsof je aan iedere arm en aan ieder been een wiel hebt zitten. Dat doet de Porsche dus niet. Hardop vloekend zit ik ide Lotus: "potverdrie, waar ben ik mee bezig?" Maar ik weet dat deze 996 wel een hele goede is met alle modificaties die je als aspirant koper wil, zodat je met een gerust hart het gaspedaal in durft te drukken. Dus ik rij toch door en geniet nog een keer van een sportauto in de geest van Colin Chapman
11 uur, ik rij voor bij Hartwiek. En ik zie de 996 staan. Dat is idd wel een hele mooie. Hartwiek komt enthousiast naar buiten lopen en roept "wat een ding". De rest is 'history'. Hartwiek rijdt met de Lotus en heeft een smile van oor tot oor. Mick rijdt met de Porsche en heeft een smile van oor tot oor. De hand wordt gedrukt en wij zijn twee heel blije jochies
Laatst bijgewerkt door
MickRS op 12 sep 2013 23:10, in totaal 2 keer bewerkt.