Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Nieuw project van 356 naar 911

24 sep 2013 19:52

Eerdaags ben ik 356 loos :oops: en ga weer de stap maken naar een 911. Mijn eerste was een Targa uit 1969 die ik nu ruim dertig jaar geleden in het bezit had. Nu ben ik al geruime tijd aan het rondkijken op het internet en natuurlijk op dit forum om mij te verdiepen in een RS reproductie. Het is alleen dat er zoveel informatie op het net te vinden is wat elkaar ook weer tegenspreekt in bijvoorbeeld het gebruik van kunststof delen (spatborden) en de metalen uitvoeringen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En dan de donor 911, wat moet dat gaan worden? Ook daar lopen de meningen uit elkaar. Dat brengt mij tot een aantal vragen waar de specialisten hier zekers een antwoord of mening op/over hebben:

- van welke donor 911 moet ik uitgaan? (als iemand wat heeft staan wat zich hiervoor leent hoor ik het ook graag)
- kunststof RS delen of metaal?
- waar kan ik de onderdelen bestellen. Nederland of buitenland en bij wie? Voor de 356 weet ik het wel maar voor een 911 :oops: Het stikt van de bedrijfjes, maar ik wil ook de kwaliteitsonderdelen krijgen die ik bestel.
- en toch maar de vraag, een RS of RSR?

Nu heb ik in Rosmalen een grijze kale body gezien van een 911 maar weet niet meer bij welke bedrijf. Iemand een idee wie dat waren.

greetz,

Richard

Re: Nieuw project van 356 naar 911

24 sep 2013 20:40

Deze gezien? die heeft al de bredere achterkant. Vergt wel nog wat kluswerk: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

Voor verbredingen altijd staal gebruiken. Voor onderdelen vKessel in deurne, Rosepassion.com, erpa etc.

Succes!

Re: Nieuw project van 356 naar 911

24 sep 2013 21:06

Ik zou geen targa als basis nemen. Dan moet je weer een donor auto vinden voor een dak.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

24 sep 2013 21:15

Pelicanparts .com heeft ook veel 911 onderdelen op voorraad. Ben een paar dagen geleden nog bij hun winkel in LA geweest om wat onderdelen op te halen. Ze weten er heel veel vanaf, alleen nadelig qua shipping en invoerkosten om onderdelen naar Nederland te krijgen.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

24 sep 2013 22:03

Bij van kessel staan ook nog wel wat donor auto's http://www.vankesselsportscars.com/nl/cars.html

Re: Nieuw project van 356 naar 911

24 sep 2013 22:19

Nee een targa wordt hem niet. De voorkeur gaat uit naar een redelijk ongeschonden 911, je weet dan wat je hebt. Liever kaal en roestig dan opgeknapt zonder enige documentatie van de resto erbij. Die bij van kessel heb ik ook gezien. Die bronskleurige kan iets zijn mij is een polyester uitbouw. De zwarte heeft geen schuifdak en dat is nou net wat ik wel wil. Een klein compromis met thuis die eerder kijken naar een cabrio 993. Helaas voor mij te modern, tenminste nu nog :mrgreen:

Dennis, pelicanparts is zeker een goede optie maar zoals je zegt de shipping en vooral de extra invoerkosten nekt het buitenlandse bestellen, tenminste buiten Europa.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 8:16

richard356 schreef:- van welke donor 911 moet ik uitgaan? (als iemand wat heeft staan wat zich hiervoor leent hoor ik het ook graag)


Dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt - en hoeveel geld en tijd je er in wilt steken. Voor een 73'er RS is het het makkelijkste om een F-model te nemen .. maar dat zou dan tevens weer zonde zijn.

Als je voor een SC gaat - die nog redelijk gunstig geprijst zijn - of evt. een Carrera 3.2 (al wat duurder) - dan heb je echt veel werk als je deze in detail om wilt bouwen - of je moet er alleen voor het oog een 73'er RS van maken, dan kan je de longhood gewoon met rubbers vast zetten etc.

richard356 schreef:- kunststof RS delen of metaal?


Dat hangt weer af van wat je voor donor hebt.
Er zijn kunststof longhoods die de sluitpen op de plaats van de SC (of Carrera 3.2) hebben .. dat scheelt je dan het ombouwen van de neus - maar is ook snel zichtbaar als je de klep open laat staan (dat het een nepper is).

Zelf zou ik kiezen voor metaal - en dan goede gebruikte delen op de kop (zien te) tikken. Dan heb je de beste pasvorm en het minste werk.

richard356 schreef:- waar kan ik de onderdelen bestellen. Nederland of buitenland en bij wie?


Bij elke Porsche-specialist - en zelfs bij de dealer. In Duitsland en de Uk zitten wat bedrijfjes die zich gespecialiseerd hebben in de RS delen. Duitsland is wat dat betreft goedkoper, maar ik weet ook dat die bijv. nog 'n korting geven aan Porsche-specialisten, dus zou je het voor dezelfde prijs in NL moeten kunnen krijgen.

richard356 schreef:- en toch maar de vraag, een RS of RSR?


Ook dat hangt van de basis af. Je zou bij RSR een 964 als donor kunnen nemen, doordat je gaat "flaren" - kan je de originele 15" (of 16") fuchs in de achterschermen kwijt.


Succes met de overpeinzingen - en het nemen van (de) beslissingen :!:

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 8:36

De auto die je gezien hebt is zeer waarschijnlijk van topdogracing - Marcel Cornelius

Afbeelding

Even een foto geleend van Jeroen maar ik vermoed deze.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 9:51

.. dat noem ik geen kale body :popcorn:

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 9:58

:lol: nee, ik ook niet. Dat noem ik inmiddels (wijs geworden) bijna af.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 10:42

http://www.marktplaats.nl/verkopers/2964655.html

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 10:43

WM550spyder schreef:Dat noem ik inmiddels (wijs geworden) bijna af.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 13:31

Cloaca schreef:http://www.marktplaats.nl/verkopers/2964655.html


Die coupe is inderdaad echt een kale koets .. overigens zelfde persoon waar WM550 naar verwijst ;)

Hier op het PF ook beter bekend :wink:

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 18:47

dubsport schreef:Bij van kessel staan ook nog wel wat donor auto's http://www.vankesselsportscars.com/nl/cars.html


Ik vind bij "van Kessel" alle auto's vrij aan de prijs.. of ben ik gek?

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 21:20

Nou, als je de prijzen van de kale koetsen bekijkt en je kijkt naar de prijzen van van Kessel :?: ze zien er dan wel niet uit maar wel voorzien van bruikbare onderdelen waar je dan niet weer stad en land voor moet gaan afrijden. De 911 die ik in Rosmalen had gezien was een grijze, dus niet de witte. Ik zal eens kijken of ik er nog een foto van heb.

Olaf, er staat weer een winter voor de deur dus ik heb geen haast. Eventueel extra werk maakt dus niet zoveel uit, als hij in het voorjaar volgend jaar maar klaar is :mrgreen: . Een originele kofferklep van een F model kan toch ook op eentje uit 1974? Ik ben op dit moment ook al weer in Amerika aan het kijken of daar niets staat. Ik kom er wel achter dat je snel moet schakelen, het lijkt wel of alles richting Duitsland gaat.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 22:52

Zou eens kijken naar een sc van 75 tot 83,zijn verzinkt en roest (en prijs)zal veel minder zijn dan F model.
Lekker de voorklep vastzetten met rubbers.Je kunt ook kijken naar een auto met kop-staart schade, (964)voor en achter bumpers gaan er toch van af.

Graag veul foto's :mrgreen:

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 22:53

richard356 schreef:
Een originele kofferklep van een F model kan toch ook op eentje uit 1974?


Nee.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

25 sep 2013 23:33

André, een SC zal een optie kunnen zijn maar dan wel eentje voor het bouwjaar 1978 als we praten over een import auto. Anders krijg ik van lelijke gele platen er op. Een 964 heb ik over nagedacht maar ook dan weer gele platen. Verzinkt of niet, het boeit mij eigenlijk niet zoveel. Ook verzinkte kunnen ongelooflijk roesten. Voor wat betreft de kofferklep wordt het dus gewoon aanpassen.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

26 sep 2013 4:24

Gelukkig eindelijk iemand die wel een open dak wil :res: ..

deze een goede prijs?

http://www.kijiji.it/annunci/auto/viter ... 1/53460720

Re: Nieuw project van 356 naar 911

26 sep 2013 8:48

felix bahama 912 schreef:
richard356 schreef:
Een originele kofferklep van een F model kan toch ook op eentje uit 1974?


Nee.



.. wel als je er en F-model bumper op set - en je deze set koopt:

Afbeelding

.. moet je alleen nog even een hoek, naast het knipperlicht, aan je voorschermen lassen - en je bent helemaal klaar :popcorn:

Re: Nieuw project van 356 naar 911

31 okt 2013 23:17

Even weer nieuw leven inblazen. Al een tijd aan het zoeken naar een leuke donor auto. Wel wat bekeken maar nog niet iets waar direct een klik was. Nu kan ik een 911 L SWB 2 liter uit 1967 kopen welke redelijk hard is, helaas geen schuifdak. Zou een SWB een goede donor zijn voor een RS project? Hoe is de wegligging van een SWB?

Re: Nieuw project van 356 naar 911

31 okt 2013 23:48

richard356 schreef:Hoe is de wegligging van een SWB?


Ten opzichte van wat? LWB?

Veel meer fun...

Re: Nieuw project van 356 naar 911

01 nov 2013 8:10

richard356 schreef: Een 964 heb ik over nagedacht maar ook dan weer gele platen..



Dat is eigenlijk iets waar ik me het minst druk over zou maken - en zou er dan gewoon blauwe platen op hangen - en de gele gewoon in de auto houden ..

Let maar een op hoeveel "klassiekers" met een kenteken van na 1 Januari 1978 er met blauwe platen rond rijden :idea:



Ik ben zelf nog wel aan het puzzelen naar 'n systeem waarbij je snel platen kunt verwisselen, maar het niet zichtbaar is dat het zo makkelijk kan ...'t grootste nadeel is dat de blauwe platen lager en korter zijn dan de gele GAIK platen - of de gele langer en hoger, natuurlijk ...

Re: Nieuw project van 356 naar 911

01 nov 2013 10:37

Ja Olaf, dat is wel iets om over na te denken. Trouwens de afbeelding over de set in je eerdere bericht is niet te zien.

Re: Nieuw project van 356 naar 911

01 nov 2013 10:47

Ik zag het ..

KLIK zou wel moeten werken.


En als je van een 964 een "RSR" of ander type wide-body maakt, kan je gewoon originele (oude) 15" of 16" Fuchsen kwijt - de verbreding van de koets compenseert dan de ET waarde :idea:
Plaats een reactie