Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 sep 2013 12:17
All,
Heeft er iemand al ervaring met een Rotrex compressor kit in combinatie met een 964 of 993?
Deze staat bij Waalgarage op de site en ik overweeg om deze te installeren.
Zijn er mensen met ervaring en eventueel suggesties om andere aanpassingen te laten doen, zodat de motor in goede conditie blijft?
Dank voor tips en do's and don'ts alvast.
Gr,
Tristan
26 sep 2013 12:23
TINUZZZZ rijd ermee
26 sep 2013 12:24
btw ze bestaan 40 jaar
maby 40 % korting als aanbieding
.
27 sep 2013 7:37
Dank drKnauf. En die 40 % korting gaat zeker lukken!
Tristan
12 jan 2014 21:00
Allen,
Gisteren de 993 opgehaald met de nieuwe compressor. Het duurde even- maar dan heb je ook wat: koppel naar 409 Nm en 343 pk. Allemaal volgens de meting op de rollenbank.
Dus ben benieuwd hoe de nieuwe wolf in schaapskleren bevalt. Mocht iemand ooit vragen hebben of willen kijken, laat het even weten. Nu lekker
Gr,
Tristan
12 jan 2014 21:08
Klinkt goed! Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Om te komen kijken / aanschouwen, moeten we dan naar Singapore afreizen?
(40% korting?)
12 jan 2014 21:13
Nee, dat kan wel iets dichterbij...
12 jan 2014 21:18
Same here, ben erg benieuwd naar ervaringen. Voordeel van een compressor vind ik het behoud van de standaard achterspoiler. Ik denk dat met name de grote sprong in koppel een feestje is, nog los van een verslavend geluid.
12 jan 2014 22:21
Foto's . . . . . . . . .
Uitdraai rollenbank resultaat . . . . .
BTW gefeliciteerd met het machientje achterin . . . . jaloers
12 jan 2014 22:29
Marcel,
Had inderdaad foto's willen plaatsen -maar ben niet zo handig met compu's en weet niet hoe deze kleiner te maken, zodat ik ze mag uploaden....
Maar als je persoonlijke interesse hebt, wil ik ze emailen.
Gr,
Tristan
12 jan 2014 22:37
Ha ha ha . . . nee hoor, ik weet wel hoe zo'n set er uit ziet
Het is hier alleen zo'n gevleugelde opmerking . . . foto's . . . als er geen fototjes bij zitten
13 jan 2014 9:28
FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S ! FOTO'S !
13 jan 2014 12:09
Is zo'n compressor op je 993 niet net zoiets als penisverlening? Een leuk idee maar in de praktijk overbodig?
13 jan 2014 14:29
Top. Zat er zelf ook al aan te denken dus lees graag de ervaringen en zie indd graag de Foto's.
Op vorige bolide ook compressor en dat beviel erg goed, vooral het gewoon koppel.
Heb je e.e.a. uitbesteed kwa montage? wil je "delen" wat de kosten ongeveer waren?!
13 jan 2014 15:45
Iron Bob schreef:Is zo'n compressor op je 993 niet net zoiets als penisverlening? Een leuk idee maar in de praktijk overbodig?
Denk dat een 993 er juist erg van opknapt.
Niet bepaald een snelle auto, zo'n 993, met te lange bakverhoudingen.
Dan komt extra koppel erg goed van pas...
13 jan 2014 15:56
Ik heb er ook aangedacht voor de 964 maar hoor graag "ervarings deskundigen"
13 jan 2014 17:15
Ik heb in mijn album twee foto's gezet. De uitdraai van de rollenbank is pdf, dus die kan ik niet uploaden.
13 jan 2014 17:26
En hoe bevalt het in de praktijk?
Ben benieuwd of koppeling dit extra geweld aankan.
Of is die hetzelfde als bij een Turbo?
13 jan 2014 17:29
Tristan schreef:De uitdraai van de rollenbank is pdf, dus die kan ik niet uploaden.
Ja hoor.
1. PDF openen
2. druk op "printscreen" button
3. open een fotobewerkingsprogramma . . . zelfs standard Windows Paint voldoet
4. plakken
5. opslaan als JPG bestand
6. uploaden
suc6
13 jan 2014 17:53
In hoeverre belast dit je blok extra en zijn aanpassingen aan remmen, versnelling, etc noodzakelijk?
Wat zijn ongeveer de kosten?
13 jan 2014 18:06
Cazzo Super Veloce schreef:En hoe bevalt het in de praktijk?
Ben benieuwd of koppeling dit extra geweld aankan.
Of is die hetzelfde als bij een Turbo?
Koppeling is volgens mij niet hetzelfde als de turbo, die hebben een bekrachtigde koppelings cilinder, voor de extra zware koppeling.
Kappi2907 schreef:In hoeverre belast dit je blok extra en zijn aanpassingen aan remmen, versnelling, etc noodzakelijk?
Remmen zullen het wel houden bij een 4S
Blok weet ik niet, een turbo heeft een lagere compressie. Deze niet, dus je kan niet te ver gaan met drukvulling denk ik zo
13 jan 2014 18:12
Denk dat de koppeling het, afhankelijk van het gebruik, het zwaarste heeft.
Rest lijkt me bij een 4S geen probleem.
Zeker remmen zijn zwaar overbemeten.
13 jan 2014 19:11
Altijd leuke draadjes dit
Is dit met/zonder extra intercooler erop? Als ik het me goed herinner uit het vorige draadje met dezelfde set zit er een losse oliekoeler bij dus ik denk een volledig los systeem dan voor de olie rondom de compressor of zit er een "aftap" op de normale motor olie (of nog andere)?
Kortom: vertel nog eens wat leuks over hoe de kit geïnstalleerd is, welke componenten. Heb je bijv. ook nog andere branstof injectie of alleen herprogrammering daarvan?
13 jan 2014 19:16
Cool
Ben erg benieuwd naar je ervaringen. En ook naar de gevolgen voor de rest van de techniek en betrouwbaarheid...
FOTOS!!!!
13 jan 2014 20:59
Bij Waalgarage leveren ze deze Rotrex compressor kit voor een 964 en voor de 993. Deze kit geeft ongeveer 70PK extra vermogen bij een 964 t.o.v. standaard.
De kit kost €7900 incl. inbouw en BTW (dus vermogens toename is voor 964 nog iets groter dan bij mij; zie ook de ervaringen van Martijn elders op dit forum). Ik betaalde EUR 9000 omdat ik mijn airco en kachel functionaliteiten wilde behouden, omdat ik de auto dagelijks gebruik. Dan is het iets ingewikkelder allemaal. Ik heb ook geen extra olie koeler. Wel is de ontsteking aangepast.
Waalgarage is een prettige garage onder de rook van Amsterdam. Ik was er niet eerder geweest. Omdat deze compressor slechts 0.3 bar levert, is het niet schadelijk voor de motor. Tenminste dat zegt men. Ik hoop dat ik dat over een paar jaar kan bevestigen. Voor verdere technische vragen zou ik ze even bellen. Ik weet weinig van techniek, helaas.
Als je even de zoek functie gebruikt: Martijn heeft ook deze compressor op zijn 964 laten bouwen. Hij heeft ook een filmpje. Zelfde garage en ik heb ook contact met hem gehad voordat ik het deed. Hij is ook erg blij met nieuwe vermogen etc.
Je bent je auto ongeveer twee weken kwijt, want de chip moet opnieuw geschreven worden. Overigens kan je ook alles weer terugbouwen naar origineel. Er gaat niets 'stuk...' dus mocht je je auto verkopen ooit of een andere koopt, kun je het meenemen.
Gr,
Tristan
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.