Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 sep 2013 22:42
the one and only Benjamin Dimson design
.
29 sep 2013 22:55
The 964 sold between 1989 and 1994. Designed by Benjamin Dimson it was a radical departure from previous 911 models being 85% new from the ground up and was the first to feature integrated bumpers making for a much more aerodynamic car than previous 911's. Porsche produced 62,172 964's in their Stuttgart facility before moving onto the 993 in '94.
much more aerodynamic make them clean!
29 sep 2013 23:17
Ik vond en vind het een verschrikkelijk mooie auto, misschien wel
de belangrijkste reden waarom ik er ooit 1 gekocht heb.
En ik weet, over smaak valt niet te twisten, maar de 993 is wat
mij betreft het minst geslaagde design van de hele reeks. Zal ik
nooit kopen (sorry alle liefhebbers).
Vandaag weer 200 km. gereden met de 964 en enorm genoten !
29 sep 2013 23:39
Ik kan nog steeds niet wennen aan die velgen. Op de een of andere manier vind ik ze er niet bij passen.
Verder een verschrikkelijk mooie Porsche, zoals zoveel Porsches.
30 sep 2013 7:46
Als 993 rijder moet ik TS gelijk geven. Vind m ook nog steeds de mooiste, maar rijd toch 993 vanwege het geweldige Targadak.
En die velgen van de 964:
smane met de flaporen. Zo was die van mij ook ( nu HansA).
30 sep 2013 14:32
Euhh... ik ben het ook eens met Frank!
30 sep 2013 14:44
Klopt:
Ze is prachtig alleen die voorbumper...................doet me altijd denken aan>
30 sep 2013 20:11
Frank,
was een aantal weken eerder in Stuttgart en "i couldn't agree more" . Had zelfde gevoel na wandeling door het museum. Rit daarna (ik was op dooreis naar Zwitserland) met grote glimlach gereden....
Je hebt het mooi verwoord
30 sep 2013 20:19
Eens, elke keer weer in kriebels in mijn buik als de garage opengaat.
30 sep 2013 20:50
Zou het iets te maken kunnen hebben met welke 911 je bezit...
Ik weet nog dat toen ie nieuw was ik m echt spuuglelijk vond. Inderdaad met de voorbumper als een centenbak... Maar de tijd is goed geweest voor de 964. En nu vind ook ik het een geslaagde 911. Zoiets, zeg maar...
Maar de cleanste is het mi nog steeds niet. Nog steeds is de voorbumper op zijn zachtst gezegd uit proportie. De uitgeklopte wielkasten zijn stoer, maar niet clean. En ook de flaporen kun je moeilijk 'glad' noemen. Dan hebben we nog de opgeplakte ruitenwissers en de ietwat vreemde skirts...
30 sep 2013 20:57
mick1512 schreef:Zou het iets te maken kunnen hebben met welke 911 je bezit...
.
Ja hoor, we hebben weer een "ik vind m'n eigen Porsche het mooiste" topic.
30 sep 2013 21:31
Ik heb het topic juist niet gestart om de "mooiste" eens in het voetlicht te zetten. Ik bedoel echt de cleanste, in de zin van de minste overbodige lijnen en fratsen. Het viel me echt op in het museum tussen de 911's van alle generaties dat de 964 heel clean ontworpen is. Geen chroomrandjes, geen verschillende kleuren in de achterlichtbalk, geen rubber stootrandjes, geen reflectoren op de bumpers, geen bij stilstand uitstekende spoiler etc. etc.
Zie bijvoorbeeld deze twee foto's,
mick1512 schreef:
Of deze:
En vergelijk die met de foto's in mijn openingspost. Dus de 964 is "de cleanste". Of je dat nu mooi vindt of niet, is weer een tweede. Ik vind het prachtig, maar daar heb ik het topic niet voor gestart.
30 sep 2013 21:50
Ook ik ging hier niet uit van de mooiste, maar het meest cleane ontwerp. Ik kan je dan ook volgen wat betreft de jaren 70 911. Maar de eerste serie 996 is mi toch echt een meer samenhangend ontwerp dan de 964. Geen uitgeklopte wielkasten, geen daklijsten, geen te grote voorbumper, geen uitstekende ruitenwissers, geen flaporen. Zelfs de zijknipperlichten zijn in het ontwerp opgenomen ipv opgeplakt. Als minpunt mogen de lampen genoemd worden, maar zeker die van de eerste serie zijn behoorlijk strak van lijn. Vertel mij maar waar jij deze 911 niet 'clean' vindt.
Ja, ik weet het. Ik heb een 996...
30 sep 2013 22:00
MarkS schreef:mick1512 schreef:Zou het iets te maken kunnen hebben met welke 911 je bezit...
.
Ja hoor, we hebben weer een "ik vind m'n eigen Porsche het mooiste" topic.
Niks mis mee toch
Zoals je nu clean uitlegt moet ik overigens Mick wel gelijk geven dat de 996 MKI erg 'clean' is.
30 sep 2013 22:11
Interessante insteek. Na een prachtige 993 (dat design is echt top) nu een schitterende 964. Rauwer en ruwer dan de opvolger, en ook een heel mooi design. Ik denk niet, dat je objectief kunt stellen, dat de een mooier is dan de ander. Het blijft een kwestie van smaak.
30 sep 2013 22:13
Klopt:
Ze is prachtig alleen die voorbumper...................doet me altijd denken aan>
Het is wel triest, dat dit soort lieden werkelijk denkt, dat die lippen er fantastisch uitzien......Maar we dwalen wat af
30 sep 2013 22:27
Dan moet ik jullie toch echt teleurstellen. Mijn Porsche is verreweg de cleanste.
Mag ook wel want wordt wekelijks gestofzuigd.
30 sep 2013 23:11
De 964 is de laatste jaren wat achtergebleven bij de rest wat waardering betreft. Misschien dat er een inhaalsprintje in zit...
30 sep 2013 23:35
Die inhaalsprint is al geruime tijd geleden ingezet. Kijk maar eens naar de prijsontwikkeling. Met name de prijs van de targa (was destijds het stiefkindje) is scherp gestegen.
01 okt 2013 9:54
De cabrio ook. Heb laatst nog even gekeken naar de prijzen waarvoor ze tegenwoordig aangeboden worden en echt goedkoop zijn ze niet meer.
01 okt 2013 10:31
Je kan er lang en breed over ouwenelen, maar de 964 is de laatste en beste 911 die is gebouwd!
Met de 993 is een nieuwe weg ingeslagen. Dat is een ander model.
De 964 zal in de toekomst steeds meer gewaardeerd worden:
zo worden ze namelijk niet meer gemaakt, en met dat gegeven zijn ze schaars!
En iets dat schaars is, willen we maar wat graag hebben
01 okt 2013 10:49
De 996 is naar mening inderdaad super clean. Van de luchtkoelers wint de 964 het.
Ben het met Steef eens dat de964 een gouden toekomst gaat krijgen. Van de klassieke 911's is dit de meest moderne en dus voor velen meest doorontwikkelde en best bruikbare.Indertijd was het een facelift die eigenlijk al achterhaald was. Nu als klassieker is het een geslaagd ontwerp uit het verleden. De 993 blijft waarschijnlijk zijn eigen niche houden, radicaal vernieuwd en toch luchtgekoeld.
Maar eh back on topic,
997 zonder S of koplampsproeiers en andere poespas ook heel erg clean
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.