Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

C2 of C4?

17 okt 2013 23:19

Ik kan er nog niet de vinger achter krijgen, maar op een of andere manier heb ik het idee dat bij de luchtkoelers de achterwielaandrijvers het meest gewild zijn, terwijl bij de waterkoelers men in ieder geval minder negatief is over de C4.

Hoe zit dat eigenlijk, C2 vs. C4?

Re: C2 of C4?

17 okt 2013 23:27

Da's een beetje een zomerbanden-winterbanden of een 95-98 dingetje zeg maar... :wink:

Re: C2 of C4?

17 okt 2013 23:32

Is een C2 eigenlijk duurder in de verzekering :mrgreen: ?

Re: C2 of C4?

17 okt 2013 23:37

Duurder dan een C6 :wink:

Re: C2 of C4?

17 okt 2013 23:39

:lol: :lol:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 0:23

Rij je als een wijf.....of als een kerel :mrgreen:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 0:30

Een c2 is natuurlijk leuker. Kun je nog wat meer mee spelen.

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 1:54

C2 zal leuker zijn als je op tijd de kont eens wil laten uitbreken.
C4 is leuker/handiger/comfortabeler als je 'm als DD gebruikt en er dus ook in de winter mee rijdt.

Waarom je bij de watergekoelde veel meer C4's ziet ligt aan:
1. Porsche is gemeengoed geworden en wordt vaker en vaker als DD gebruikt ipv gekocht te worden door liefhebbers die hem sparen/koesteren.
2. Bij de 996 is het systeem van "de dikke kont is voor de C4's" ingevoerd terwijl dit vroeger gewoon een aanvinkbare optie was.

Ik heb 3 jaar met veel vreugde in een C4 rondgereden terwijl ik liever een C2 zou gehad hebben, het was echter een 996 en de 996 4S is qua looks niet te omschrijven, zo mooi istie! 8) Ik gaf dan graag de 2WD op om de dikke kont te hebben (heb ik al gezegd hoe mooi die is?).
't Belangrijkste was dat er geen achterruitwisser op stond! 8) :mrgreen:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 2:27

Om de wagen te laten uitbreken heb je, zeker vanaf de 993, geen (C)2 nodig. Lukt ook prima met een (C)4.

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 6:09

als je niet elk weekend op een circuit gaat boenderen, merk je er in de praktijk niks van. aan een c4 kan meer kapot. ik zou een goede die naar mijn smaak is niet laten staan omdat het een c2 of c4 is. ook een c4 heeft ruim genoeg om je in de winter van de weg te laten schuiven. het is geen jeep...

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:08

Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan :ba:
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden :mrgreen: )

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:14

Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan :ba:
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden :mrgreen: )


Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij :cheers:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:17

MarkS schreef:Om de wagen te laten uitbreken heb je, zeker vanaf de 993, geen (C)2 nodig. Lukt ook prima met een (C)4.


een 993 C4 uit laten breken is zeker geen probleem, spreek uit ervaring :wink:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:20

porsje911 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan :ba:
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden :mrgreen: )


Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij :cheers:


Ten eerste is de NS 90% van de tijd nat (Eiffel)
Ten tweede; waarom zou een C2 sneller zijn?

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:20

arjan schreef:
MarkS schreef:Om de wagen te laten uitbreken heb je, zeker vanaf de 993, geen (C)2 nodig. Lukt ook prima met een (C)4.


een 993 C4 uit laten breken is zeker geen probleem, spreek uit ervaring :wink:


De kosten om de schade te herstellen daarentegen :mrgreen:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:21

C2.... want een C4 heeft een hoop kilo's extra.... en daar heb je op alle fronten last van.... :mrgreen:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:36

Cazzo Super Veloce schreef:
porsje911 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan :ba:
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden :mrgreen: )


Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij :cheers:


Ten eerste is de NS 90% van de tijd nat (Eiffel)
Ten tweede; waarom zou een C2 sneller zijn?


Ik heb het over een droog circuit. C2 is lichter en knalt heerlijk door de bocht. Weleens een 964 4x4 cupracer gezien?
Verder is een 993 4s een super auto, maar voor de snelheid heb je de (overigens prachtige) dikke billen niet nodig.

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:47

Tilt! schreef:Waarom je bij de watergekoelde veel meer C4's ziet ligt aan:
1. Porsche is gemeengoed geworden en wordt vaker en vaker als DD gebruikt ipv gekocht te worden door liefhebbers die hem sparen/koesteren.
2. Bij de 996 is het systeem van "de dikke kont is voor de C4's" ingevoerd terwijl dit vroeger gewoon een aanvinkbare optie was.


Dit is denk ik precies de reden. Verder denk ik nog dat het verschil in beleving tussen een C2 en een C4 met de waterkoelers kleiner is geworden omdat het basischassis al meer gepolijst is en de C2 standaard al meer van de betrouwbaarheid van de C4 heeft ingebouwd.

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 9:48

porsje911 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
porsje911 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan :ba:
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden :mrgreen: )


Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij :cheers:


Ten eerste is de NS 90% van de tijd nat (Eiffel)
Ten tweede; waarom zou een C2 sneller zijn?


Ik heb het over een droog circuit. C2 is lichter en knalt heerlijk door de bocht. Weleens een 964 4x4 cupracer gezien?
Verder is een 993 4s een super auto, maar voor de snelheid heb je de (overigens prachtige) dikke billen niet nodig.


Dikker = meer grip achter :thumleft:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 10:00

frankv schreef:
Tilt! schreef:Waarom je bij de watergekoelde veel meer C4's ziet ligt aan:
1. Porsche is gemeengoed geworden en wordt vaker en vaker als DD gebruikt ipv gekocht te worden door liefhebbers die hem sparen/koesteren.
2. Bij de 996 is het systeem van "de dikke kont is voor de C4's" ingevoerd terwijl dit vroeger gewoon een aanvinkbare optie was.


Dit is denk ik precies de reden. Verder denk ik nog dat het verschil in beleving tussen een C2 en een C4 met de waterkoelers kleiner is geworden omdat het basischassis al meer gepolijst is en de C2 standaard al meer van de betrouwbaarheid van de C4 heeft ingebouwd.



Dat denk ik dus ook en dat is bij de 991 nog meer geworden als ik de recensies lees. Maar voor een waterkoker is het mij om het even of het een c2 of c4 is. Bij een 993 heb ik twijfel maat zou ik vooral voor een goede gaan c2 of c4. Bij de 964 moet het een c2 zijn. Daar scheelt het 100kg. (Bij 993 nog maar 50kg).

En nee kom er niet mee op circuit maar merk wel als ik er mee rijd dat er behoorlijk verschil is met vakantie belading of zomaar een ritje zonder bagage.

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 10:32

Vergeet nog even niet dat je op de 996 4S een iets fijner onderstel krijgt, nl dat van de turbo. Iets lager en inkl. turbo-remsysteem.
En dat is wel degelijk te merken qua grip, wegligging en remvermogen.
Het verschil in prestaties ( accel en topsn ) is te verwaarlozen.

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 11:31

Idem bij 993

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 11:51

Dat onderstel, maar vooral de diepere bumpers zijn bij dagelijks gebruik niet altijd fijner...... Een 996 c2 is een stuk vlotter te rijden over slechte wegen of verkeersdrempels. Wij missen de 4wd niet, de C2 wordt ook in de winter met sneeuw gereden, wel met winterbandjes natuurlijk. Het gewicht boven de aangedreven wielen geeft enorm veel tractie, voldoende voor ons platte landje. De grotere bagageruimte is ook welkom. Veel mensen die hun 1e P kopen willen vanwege de mythe een C4 , voelt lekker veilig. Daarnaast is ie duurder dus dat pocht lekker.

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 11:59

Ik heb C2-c4 helemaal niet mee laten wegen bij de beslissing tot aankoop. Gewoon een exemplaar gezocht in de door mij gewenste kleurstelling en met een goede AKK.

Toen ik me op dit forum had aangemeld bleek ik toevallig de versie voor echte kerels te hebben aangeschaft, iets wat mijn ego natuurlijk een enorme boost heeft gegeven :wink:

Re: C2 of C4?

18 okt 2013 12:05

Ewout schreef:Da's een beetje een zomerbanden-winterbanden of een 95-98 dingetje zeg maar... :wink:

Precies wat ik dacht en dus ook dat het topic is bedoeld om (nog) meer leven in de brouwerij te brengen, maar de vraag blijkt serieus te zijn?! :shock:
Plaats een reactie