17 okt 2013 23:19
17 okt 2013 23:27
17 okt 2013 23:32
17 okt 2013 23:37
17 okt 2013 23:39
18 okt 2013 0:23
18 okt 2013 0:30
18 okt 2013 1:54
18 okt 2013 2:27
18 okt 2013 6:09
18 okt 2013 9:08
18 okt 2013 9:14
Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden )
18 okt 2013 9:17
MarkS schreef:Om de wagen te laten uitbreken heb je, zeker vanaf de 993, geen (C)2 nodig. Lukt ook prima met een (C)4.
18 okt 2013 9:20
porsje911 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden )
Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij
18 okt 2013 9:20
arjan schreef:MarkS schreef:Om de wagen te laten uitbreken heb je, zeker vanaf de 993, geen (C)2 nodig. Lukt ook prima met een (C)4.
een 993 C4 uit laten breken is zeker geen probleem, spreek uit ervaring
18 okt 2013 9:21
18 okt 2013 9:36
Cazzo Super Veloce schreef:porsje911 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden )
Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij
Ten eerste is de NS 90% van de tijd nat (Eiffel)
Ten tweede; waarom zou een C2 sneller zijn?
18 okt 2013 9:47
Tilt! schreef:Waarom je bij de watergekoelde veel meer C4's ziet ligt aan:
1. Porsche is gemeengoed geworden en wordt vaker en vaker als DD gebruikt ipv gekocht te worden door liefhebbers die hem sparen/koesteren.
2. Bij de 996 is het systeem van "de dikke kont is voor de C4's" ingevoerd terwijl dit vroeger gewoon een aanvinkbare optie was.
18 okt 2013 9:48
porsje911 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:porsje911 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Op een natte Nordschleife kan ik iedere C2 aan
(lufties dan he, zonder allerlei electronische meuk voor mensen die niet kunnen rijden )
Tja, en als het droog is, knallen de c2-tjes je keihard voorbij
Ten eerste is de NS 90% van de tijd nat (Eiffel)
Ten tweede; waarom zou een C2 sneller zijn?
Ik heb het over een droog circuit. C2 is lichter en knalt heerlijk door de bocht. Weleens een 964 4x4 cupracer gezien?
Verder is een 993 4s een super auto, maar voor de snelheid heb je de (overigens prachtige) dikke billen niet nodig.
18 okt 2013 10:00
frankv schreef:Tilt! schreef:Waarom je bij de watergekoelde veel meer C4's ziet ligt aan:
1. Porsche is gemeengoed geworden en wordt vaker en vaker als DD gebruikt ipv gekocht te worden door liefhebbers die hem sparen/koesteren.
2. Bij de 996 is het systeem van "de dikke kont is voor de C4's" ingevoerd terwijl dit vroeger gewoon een aanvinkbare optie was.
Dit is denk ik precies de reden. Verder denk ik nog dat het verschil in beleving tussen een C2 en een C4 met de waterkoelers kleiner is geworden omdat het basischassis al meer gepolijst is en de C2 standaard al meer van de betrouwbaarheid van de C4 heeft ingebouwd.
18 okt 2013 10:32
18 okt 2013 11:31
18 okt 2013 11:51
18 okt 2013 11:59
18 okt 2013 12:05
Ewout schreef:Da's een beetje een zomerbanden-winterbanden of een 95-98 dingetje zeg maar...