Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 okt 2013 23:57
Het geluid van de standaard audio installatie in mijn 997 (2007) vind ik dermate belabberd dat ik het systeem ga laten aanpassen. Via mijn garage (porsche Willems in Huizen) ben ik in aanraking gekomen met een bedrijf dat dergelijke aanpassingen doet. Aankomende week worden de speakers vervangen door Jehnert speakers en ook de isolatie in de deuren wordt vervangen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik hou jullie op de hoogte.
18 okt 2013 0:09
Ik ben ook benieuwd Johan, ik heb ook al zitten kijken voor een speakerupgrade voor mijn 996.. Speakers
Zijn al wat jaartjes oud dus verwacht dat de speakers van nu een stuk beter zijn .... Tips altijd welkom.
Gr.
18 okt 2013 11:09
Mark997 schreef:Ik ben ook benieuwd Johan, ik heb ook al zitten kijken voor een speakerupgrade voor mijn 996.. Speakers
Zijn al wat jaartjes oud dus verwacht dat de speakers van nu een stuk beter zijn .... Tips altijd welkom.
Gr.
Ik hou je op de hoogte. Er worden nieuwe speakers van JEHNERT geplaatst en vervolgens wordt het dempingsmateriaal in de deuren aangepast. Met name dat laatste schijnt belangrijk te zijn. Jehnert schijnt speciaal voor de 997 een set te hebben die past op in de deuren zodat je geen materiaal hoeft te beschadigen.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het verloopt en wat het resultaat is. Dit is namelijk een aanzienlijk minder dure ingreep dan de bose set en het schijnt ook een aanzienlijk beter resultaat te geven. Ik ben benieuwd!
18 okt 2013 12:38
Ineressant! Ben al even bij no limit tuning geweest, want daar kunnen ze er ook wat van. Maar goed, een beetje upgrade daar kost al snel 2500€. Kost wat, heb je ook wat
Ben benieuwd wat jouw upgrade doet? En wat dat moet kosten...
18 okt 2013 14:10
MickRS schreef:Ineressant! Ben al even bij no limit tuning geweest, want daar kunnen ze er ook wat van. Maar goed, een beetje upgrade daar kost al snel 2500€. Kost wat, heb je ook wat
Ben benieuwd wat jouw upgrade doet? En wat dat moet kosten...
Inclusief montage 850 euro incl. BTW
18 okt 2013 22:40
Nu vind ik het echt interessant...
19 okt 2013 0:12
Heel spannend met versterkers, woofers en waffers wil ik het niet maken hoor... Hoort eigenlijk geen audio in mijn auto (GT3) maar zo heeeeel af en toe is een beetje muziek wel lekker
Vroeger had Kenwood volgens mij ook een MC Laren speakersysteem .. Die speakers wogen helemaal niets.
Greetz..
24 okt 2013 18:17
Johan2 schreef:Het geluid van de standaard audio installatie in mijn 997 (2007) vind ik dermate belabberd dat ik het systeem ga laten aanpassen. Via mijn garage (porsche Willems in Huizen) ben ik in aanraking gekomen met een bedrijf dat dergelijke aanpassingen doet. Aankomende week worden de speakers vervangen door Jehnert speakers en ook de isolatie in de deuren wordt vervangen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik hou jullie op de hoogte.
Vanmorgen (donderdag) de auto gebracht. Speakers gezien. Ziet er zeer degelijk en goed uit. Morgen is de auto klaar; ik ben benieuwd!
25 okt 2013 23:40
Update:
Krijg om 10 uur vanavond (vrijdag) een telefoontje van de mannen die met de geluidsinstallatie bezig zijn. Ze hebben alles aangesloten en het werkte niet lekker. Ze konden maar niet vinden wat het was. Bleek dat de versterker het voor een deel niet meer goed deed. Dat is wellicht de verklaring voor het feit dat het geluid niet top was. De man die mij belde had er overduidelijk de pest in. Vooral omdat hij niet eerst naar de installatie had geluisterd. Afijn, er kan een nieuwe versterker in worden gezet voor de vriendelijke prijs van 200 euro. Leek mij zeer netjes. Helaas wordt het wel duurder maar ik hoop dat het geluid nu ook verbluffender wordt!
Morgen haal ik hem op en laat weten hoe het is geworden!
Opvallend is dat het er tot nu toe op lijkt dat ik te maken heb met een paar jonge ondernemers die er niet voor schromen om tot laat in de vrijdagavond door te werken om iets moois af te leveren en ook echt betrokken zijn bij wat ze leveren.
05 nov 2013 15:19
Helaas... het aanpassen van het audio systeem is geen succes geworden. Uiteindelijk bleek de versterker (zie eerder bericht) gewoon te werken maar kregen ze het systeem niet goed en mooi klinkend. De inbouwmannen wezen naar Jehnert als systeemleverancier en Jehnert naar de inbouwers. Nadat ze voor de derde keer hadden beloofd dat het werkend gemaakt zou worden maar dat ze meer tijd nodig hadden heb ik gevraagd de hele boel te laten uitbouwen en de oude speakers laten terugzetten. Al bij al had ik niet meer het vertrouwen dat het zou worden opgelost en men precies wist waar ze mee bezig waren c.q. of Jehnert wel het juiste systeem heeft.
05 nov 2013 16:22
Het ligt niet aan Jehnert. Ik heb zowel in de 964 als in de 996 panelen van Jehnert gehad en in beide gevallen is dat prima bevallen.
07 nov 2013 1:14
Balen Johan2, kan begrijpen dat je het laat uitbouwen en verder gaat kijken.
07 nov 2013 14:38
Altijd vervelend zoiets…maar ben nieuwsgierig hoe je dit project verder oppakt! Vindt het geluid in mijn 997 ook erbarmelijk…maar ik luister toch liever naar het gezang van de uitlaat pijpjes!
07 nov 2013 16:33
:
Flyingdutch schreef:Altijd vervelend zoiets…maar ben nieuwsgierig hoe je dit project verder oppakt! Vindt het geluid in mijn 997 ook erbarmelijk…maar ik luister toch liever naar het gezang van de uitlaat pijpjes!
Ja het bizarre was vooral dat mij van tevoren was verteld dat het een TOPRESULTAAT zou opleveren. Halverwege bleek dat de inbouwjongens niet eens naar de installatie hadden geluisterd. Toen het volgens Jehnert aan de inbouwer lag en volgens de inbouwer aan Jehnert, was ik klaar. Volgens Jehnert had het ook nooit gekund voor 850 euro. Maar ze hadden wel meegewerkt aan het project en niemand wist van tevoren dat de 997 in tegenstelling tot de 996 geen 2/weg maar een 3-weg systeem heeft...... Het leek een beetje op het proppen van een vierkantje in een rondje met de mededeling dat ze het wel passend konden maken
Ik hou jullie op de hoogte wat hierna komt.
07 nov 2013 17:23
Flyingdutch schreef:Altijd vervelend zoiets…maar ben nieuwsgierig hoe je dit project verder oppakt! Vindt het geluid in mijn 997 ook erbarmelijk…maar ik luister toch liever naar het gezang van de uitlaat pijpjes!
Sterker nog, ik dacht altijd dat ik een code in moest voeren in mn radio, die ik niet heb (de code dan...).
Rijd dus 3 jaar rond zonder muziek. Druk paar weken geleden ns op de knop, en jawel, dr komt geluid uit
Maar weer afgezet, nix mooier dan een lufti op toeren
07 nov 2013 19:12
Toch begrijp Ik Johan om de installatie te upgraden want er zijn momentjes dat je info van de buiten wereld wilt hebben maar dan moet dat toch mooier zijn dan het gezang achter je. Ik kan dus ook niet geloven dat een merk als Porsche zo'n goedkoop radiootje standaard levert. Begrijp de sales pitch wel maar het geluidsniveau ligt ver onder een behoorlijke stereo. Johan, geef niet op en hoor graag wat het gaat worden in de toekomst. Misschien als ik geld te veel heb doe ik het ook
08 nov 2013 23:39
Jehnert heeft zeker mooie spullen, mag ook wel voor de prijs. En als ik op hun site kijk dan zie ik voor zowel de 996 als de 997 een vervangende 3-weg setup. Ik vrees dat de inbouwer net wat te weinig kennis en ervaring heeft...
Wilde je ook een andere versterker gaan gebruiken i.c.m. de originele radio? Want de meeste upgrades gaan mis door de originele radio (met dsp) op een nieuwe versterker aan te willen sluiten.