09 nov 2013 12:17
09 nov 2013 12:35
09 nov 2013 12:46
09 nov 2013 12:55
Ik stapte een jaar geleden over van een Lotus Elise Mk1 naar een 997 4wd einde 2007
09 nov 2013 13:05
09 nov 2013 13:07
09 nov 2013 13:10
09 nov 2013 13:30
09 nov 2013 13:56
09 nov 2013 14:11
jan-1 schreef:Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?
09 nov 2013 14:45
09 nov 2013 15:08
Johannvb schreef:Mijn overstap van 964 naar de 997 was via een 968. De 997 is een totaal ander type auto dan de pre 996 elfjes. Je kunt ze gewoon niet vergelijken en dat moet je ook niet willen doen. Liefs had ik een F-model en mijn 997. De 997 is een super wagen en zo vreselijk mooi. Iedere dag als ik de garage binnen loop wordt ik er blij van.
Hier is mijn stelling: Een standaard 997 oogt veel stoerder dan een standaard 964, is sneller, luukser en beter in elkaar gezet (behalve misschien dat zwakke puntje in de motor ). Maar, een 997 is niet de Porsche waar ik verliefd op werd, voor mij was dat een rode Carrera 3.2 en later de 964 liefs in smurfblauw met RS op de motorklep. Daarom zal een 997 voor miij nooit magische zijn en de oudjes wel. Wil ik weer een 964? Ja, een RS in mijn rooskleurige wereld, maar in de realiteit heb ik een jonge gezin en weinig tijd voor hobbies en sleutelen. Dus 2 keer per week pak ik de 997 naar mijn werk en ik weet dat hij daar tegen kunt winter en zomer door en dat ik geen 3k rekeningen ontvangen voor onderhoud....totdat de motor ploft natuurlijk
09 nov 2013 15:15
09 nov 2013 15:21
09 nov 2013 15:27
09 nov 2013 16:17
09 nov 2013 16:32
GhostRider schreef:jan-1 schreef:Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?
Als je een 964 koopt die lekt, stinkt, rammelt, kraakt en waar je altijd aan moet sleutelen, dan is op het rijcomfort na de 964 een beetje te vergelijken... De Lizzy voelt meer skelter aan maar zal nooit de degelijkheid evenaren van een Porsche, zelfs niet van een pré-'73er of zelfs een 356...
09 nov 2013 16:50
brian951 schreef:Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?
09 nov 2013 17:05
jan-1 schreef:Johan 2 schreef:Ik stapte een jaar geleden over van een Lotus Elise Mk1 naar een 997 4wd einde 2007
09 nov 2013 17:14
MickRS schreef:GhostRider schreef:jan-1 schreef:Even een vraag: Kun je die Lotus Elise Mk1 1 op 1 vergelijken met een 964?
Als je een 964 koopt die lekt, stinkt, rammelt, kraakt en waar je altijd aan moet sleutelen, dan is op het rijcomfort na de 964 een beetje te vergelijken... De Lizzy voelt meer skelter aan maar zal nooit de degelijkheid evenaren van een Porsche, zelfs niet van een pré-'73er of zelfs een 356...
Weet niet hoor, maar mijn DD mk2 lotus was zo'n beetje de betrouwbaarste auto die ik ooit gehad heb... Nooit aan hoeven sleutelen, altijd probleemloos echt hard kunnen rijden en hij was een stuk minder hard geveerd dan mijn 996. Het voelt idd nooit zo degelijk als een porsche, maar de latere toyota-lotussen zijn uiterst betrouwbaar. En als het al kapot gast kost het ook niet de wereld.
:
09 nov 2013 17:34
09 nov 2013 19:29
brian951 schreef:Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?
09 nov 2013 22:36
brian951 schreef:De 964 is nu nog echt een hobby-auto.. Daarnaast heb ik een BMW E46 323i als DD.. maar die laatste zou dan misschien beter de deur uit kunnen als ik dagelijks met een eventuele 997 zou gaan rijden.. Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?
09 nov 2013 23:56
erwin996 schreef:brian951 schreef:Maar blijft dat dan wel iets speciaals, dagelijks in een 911 denk ik dan..?
Dat ligt geheel aan je eigen instelling. Ik reed 40.000 km per jaar met mijn 996 en het was fantastisch, elke dag een feest om er mee te rijden... Of iets speciaal is, ligt volledig aan je eigen mindset...
10 nov 2013 0:07
wolf schreef:geen beletselen? de 997 zal afschrijven tot 996 niveau.