Hoi
Zoals sommigen hier al wel ergens hebben zien voorbij komen, heb ik afgelopen zomer een 944 turbocup van 1986 gekocht.
De auto rijdt al sinds 1988 in Belgie op de weg als "gewone" turbo. Historie van de auto is zeer vaag, behalve dus dat hij eind 1988 naar Belgie is gekomen en dat vorige eigenaar hem +/- 12 jaar heeft gehad.
Ik probeer nu wat meer over de historie van de auto te vinden, wat niet evident is. Zelfs de Porsche archieven geven weinig prijs, omdat ze er bijna niks meer van hebben (zeggen ze). Mijn auto is een rode en dankzij oude fotos in Christophorussen van 1986 kom ik op een 10-tal rode autos (van de 50). Het merendeel zijn witte, enkele zijn zwart.
Ik heb 2 clues op de auto gevonden, die voor mij een beginpunt zijn :
- gele verf in de gaten waar de spiegels op de deuren zijn gemonteerd.
- krassen in de achterruit van het uitsnijden van kleefletters, waardoor het woord "racing" zichtbaar is.
Er waren rode autos met gele striping en er zijn meerdere autos met reklame of teamnamen op de bovenzijde van de achterruit.
Ik zoek dus fotos van rode cup autos is actie in 1986, waarop die tekst leesbaar is en overeenkomt met wat ik terugvind op mijn auto.
Eén van de turbocup races in 1986 werd in Francorchamps gereden op 2 augustus, voor het begin van de 24 uren. Ik ben heel benieuwd of er hier iemand toen fotos heeft genomen van die race, of van één van de andere races in Duitsland.
In oude Christophorus tijdschriften van 1986 heb ik al wel wat fotos gevonden : bvb de start van de eerste race in april op de Nurnburgring. 39 autos aan de start, 1 ervan is misschien mijn auto ........
Ook als je andere eigenaars kent van 1986 cup autos, of ergens info hebt over de autos, de races of de teams, hoor ik het graag. (De site Asarus.com ken ik al, daar staat mijn auto trouwens niet bij in de lijst).

de 1986 pers auto, sterk gelijkend op mijn auto (mijne ontbreekt de Matter rolkooi en de Recaro kuipstoel en uiteraard de stickers)