25 nov 2013 0:24
25 nov 2013 0:26
25 nov 2013 0:27
25 nov 2013 0:32
erwin996 schreef:De beste prijs-kwaliteit verhouding vind je bij de Porsches die het minst geliefd zijn. Want Porsches zijn het allemaal, dus allemaal kwaliteit. Blijft de prijs over. Hoe minder geliefd het model, hoe lager de prijs en hoe beter de prijs-kwaliteitverhouding. Ik zou met 15K inzetten op een mooie 968.
25 nov 2013 0:36
25 nov 2013 0:45
Black_Pearl schreef:erwin996 schreef:De beste prijs-kwaliteit verhouding vind je bij de Porsches die het minst geliefd zijn. Want Porsches zijn het allemaal, dus allemaal kwaliteit. Blijft de prijs over. Hoe minder geliefd het model, hoe lager de prijs en hoe beter de prijs-kwaliteitverhouding. Ik zou met 15K inzetten op een mooie 968.
Niet helemaal zeker of ik het daarmee eens ben: de 996 3.4i is niet erg duur, maar iedereen zegt dat je daar best ver van wegblijft?
25 nov 2013 0:52
25 nov 2013 2:16
25 nov 2013 2:38
Franz schreef:Cayenne? Die hebben tenminste een echte achterbank.
25 nov 2013 3:05
25 nov 2013 7:44
Black_Pearl schreef:Heb met de Cayenne Turbo s gereden, leuk in rechte lijn maar pure horror in de bochten als je dat hoge zwaartepunt niet gewend bent...
25 nov 2013 10:15
25 nov 2013 10:19
25 nov 2013 10:26
25 nov 2013 10:28
MickRS schreef:De oudere genoemde Porsches kosten allemaal meer in onderhoud dan de waterkokers. Plof meegerekend... Denk maar aan het hele distributieverhaal bij de vier cylinders en als een 928 aan de beurt is, berg je dan maar. En dan heb je bij de oudere auto's ook nog vaak te maken met de roestduivel.
Wat dat betreft is op dit moment de Boxter het meest waar voor je geld, met de 996 als goede tweede. En die laatste heeft natuurlijk het achterbankje. En voldoende ruimte om er eens een weekje tussenuit te gaan met het hele gezin.
Natuurlijk heb je het risico van de plof. Maar je koopt een nette 996 mk1 voor minder dan 20k. Dan gewoon zorgen voor een plofpotje, die je wellicht nooit hoeft aan te spreken. Of zoeken naar een gereviseerde. Maar dan wel eentje die 'aangepakt' is, want alleen een ruilmotor maakt het risico niet direct minder. Nu is het moment om er een te kopen. Met enkele jaren zullen ze weer meer waard worden. Zoals altijd bij 911-jes!
25 nov 2013 10:30
erwin996 schreef:Wat heb je liever, een 996 voor 20K waar misschien de motor ploft en er 9K bij moet voor revisie, of een 993 voor 40K![]()
25 nov 2013 10:34
Black_Pearl schreef:MickRS schreef:De oudere genoemde Porsches kosten allemaal meer in onderhoud dan de waterkokers. Plof meegerekend... Denk maar aan het hele distributieverhaal bij de vier cylinders en als een 928 aan de beurt is, berg je dan maar. En dan heb je bij de oudere auto's ook nog vaak te maken met de roestduivel.
Wat dat betreft is op dit moment de Boxter het meest waar voor je geld, met de 996 als goede tweede. En die laatste heeft natuurlijk het achterbankje. En voldoende ruimte om er eens een weekje tussenuit te gaan met het hele gezin.
Natuurlijk heb je het risico van de plof. Maar je koopt een nette 996 mk1 voor minder dan 20k. Dan gewoon zorgen voor een plofpotje, die je wellicht nooit hoeft aan te spreken. Of zoeken naar een gereviseerde. Maar dan wel eentje die 'aangepakt' is, want alleen een ruilmotor maakt het risico niet direct minder. Nu is het moment om er een te kopen. Met enkele jaren zullen ze weer meer waard worden. Zoals altijd bij 911-jes!
De 996 3.4i spreekt me zeker erg aan, maar ik heb een slechte ervaring met een Amerikaanse 3.6i achter de rug, grotendeels mijn eigen stommiteit ook (wagen had geen historie, was gewoon verliefd op de wagen). Ik heb die na 10 maanden weer moeten wegdoen, gelukkig voor een goeie prijs maar was wel al direct 6.000 euro armer door vanalles en nog wat (deurklink, contactslot, spoelen, catalysator...) die wagen was pure horror...
Stel dat ik een 3.4i op het oog heb, heb ik dan écht veel meer zekerheid als ik die laat testen door een gespecialsieerd bedrijf (kost ergens 200 euro dacht ik)?
25 nov 2013 10:41
25 nov 2013 10:42
25 nov 2013 10:47
25 nov 2013 10:50
25 nov 2013 11:17
S2 schreef:928 GTS kwam op de markt in 91/92 en wordt dus pas oldtimer in 2016/17
Mocht je volgende lente een 91 inschrijven komt dat op:
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.836,93 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 2.603,04 EUR
En weg is de 5000 Euro die je opzij had
25 nov 2013 11:22
25 nov 2013 11:37
25 nov 2013 11:38