Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Moet ik deze bobines vervangen ?

26 nov 2013 18:07

Deze bobines kwamen uit mijn Boxster 987. Altijd dealer onderhouden, afgestempeld onderhoudsboekje. Dit soort zaken kom ik nu tegen na ongeveer 4 weken deze auto in mijn bezit te hebben. Wijze les :roll:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Moet ik deze bobines vervangen ?

26 nov 2013 18:12

Zoooo, wat ziet dat er uit zeg :oops:
Gelijk vernieuwen :wink:

26 nov 2013 18:22

Schoonmaken en 'tape' er omheen en klaar. Als ze het doen niet vervangen, zonde vh geld.

26 nov 2013 19:25

Als ik dat zo bekijk zou ik ze wel vernieuwen. Geeft weer een rustig gevoel tijdens een lange rit als er nieuwe inzitten lijkt mij.

26 nov 2013 19:32

welke dealer is dat?

26 nov 2013 20:19

:shock:

Ik heb die van mij allemaal vervangen met scheurtjes die veeeeeel kleiner waren. Zeker bij vochtig weer en met de wisselende temperaturen krijg je toch vochtindringing met storingen als gevolg.

26 nov 2013 20:58

@ wolf;
Deze ?
Afbeelding

of deze
Afbeelding

of toch echte deze (familie) ? :

Afbeelding

p.s. Ik hoop dat Yomusic's werkgever het onderhoud beter voor elkaar heeft :roll:

:wink:

26 nov 2013 21:06

Eric B en Rakim dealers? Nog niet bekant.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_B._&_Rakim

26 nov 2013 22:50

Is die onderste niet bekend van Tros Opgelicht :?:
Waren net ook weer een paar figuren bij :bang:

29 nov 2013 21:19

Misschien even teruggaan naar die dealer?? Ik heb de mijne alle 6 laten vervangen, terwijl er maar in twee kleine haarscheurtjes zaten.

29 nov 2013 21:45

Heb je geen akk laten doen bij aankoop?
Bij mij kwam uit de akk dat ze alle 6 gescheurd waren en zijn inmiddels alle 6 vervangen. Dit natuurlijk wel verrekend met de aankoop prijs!

29 nov 2013 22:21

:scratch:
Ligt daar nu hoogspanning bloot?
:shock:
Lozen die brol. (Nee niet drol, brol.)
:flush:

29 nov 2013 23:12

Dial_888 schreef:Schoonmaken en 'tape' er omheen en klaar. Als ze het doen niet vervangen, zonde vh geld.

Meen je dat echt? :roll:

30 nov 2013 10:28

Ja......

Met wat handigheid, en zelf vulkaniserende tape is er best wat van te maken, uitgaande dat je in vochtige weer geen hickup's vd motor hebt. Zoja, dan gelijk vervangen.....

En denk ook niet dat ik aanrotzooi...spul mij is perfect voor elkaar.... :mrgreen:

30 nov 2013 11:27

Dial_888 schreef:En denk ook niet dat ik aanrotzooi...spul mij is perfect voor elkaar.... :mrgreen:

Dus jij bent die man die zijn contactpuntjes nog afvijlt en bougies schoonmaakt :lol:
We zullen bij de volgende meeting de motorkap van je auto eens opendoen :idea:

30 nov 2013 12:26

Als het moet idd met een stukje waterproof schuurpapier de puntjes schuren en met een koper borstel de golden lodge bougies schoonmaken vd 1750gtv. Niks mis mee toch, zeker omdat je het niet breed had....

Bij deze onder de kap van de 3.2, origineel en netjes zoals het hoort en dat na 27 jaar... :thumleft:

59873

30 nov 2013 12:44

Weet er alles van, vertel het wel eens aan mijn zoon :wink:
Pakkingen van de bromfiets werd zelf gemaakt met een klein hamertje.
Rem en koppelingskabels werden vaak ingekort en opnieuw ingedraaid.
En inderdaad de puntjes werden gevijld en vooral goed ontvetten met een vloetje.
Enorm hoe creatief je wordt als de knip niet zo gevuld is :wink: :mrgreen:
Kocht motorvelgen voor mijn Zündapp en spaakte de naven gewoon over, elke spaak korte ik in en tapte opnieuw schroefdraad erop.
Waren chromen spaken en koste aardig geld en banden kocht ik bij de velgen :scratch:

PS
Motorcompartiment ziet er super uit :thumleft:

30 nov 2013 13:15

Haha, heel herkenbaar.....ook mbt zonen...... :mrgreen:

Tis dat ik hem erop wees bij zijn eigen auto dat de opening voor ruitensproeiertank een andere is dan voor de koelvloeistof. Iig ik ben blij met de luchtkoeler.....Maarja, ik heb dat ook moeten uitleggen..... :scratch:

Kortom Hans, we stammen uit dezelfde tijdperk....... :thumleft:

30 nov 2013 16:37

Inmiddels heb ik alle bobines vervangen. Klusje van een klein uurtje. Moet je wel over een brug beschikken en dat geluk had ik.
Ik heb de nieuwe bobines vergoed gekregen van de dealer waar ik de Boxster heb gekocht.

30 nov 2013 16:42

Eind goed al goed, weeral?
:)
Plaats een reactie