09 dec 2013 0:58
09 dec 2013 9:14
09 dec 2013 9:24
mauritsdb schreef:Het belangrijkste verschil tussen de twee zit em voor mij in dat je bij een 915 meer moet zoeken naar de versnellingen, terwijl hij er bij een G50 makkelijk inklikt. Ook wordt gezegd je dat met de 915 niet vlot kan schakelen. Dat je bij schakelen twee tellen moet wachten zodat de tandwielen kunnen synchroniseren, of dat je bijvoorbeeld dubbel moet koppelen. Kortom: dat het een bak is die veel oefening en geduld vraagt. Klopt dat?
DennisvdB schreef:En regelmatig nieuwe olie op de bak doet ook wonderen.
09 dec 2013 9:59
09 dec 2013 12:31
09 dec 2013 13:30
Olaf schreef:ff zoeken op SWEPCO
09 dec 2013 13:49
porsche964 schreef:Een 915 bak vraagt wat meer beleid bij schakelen aangezien dat voor veel mensen lastig is zijn veel 915 bakken niet zo lekker om mee te rijden omdat ze misbruikt zijn. Een goede daarentegen rijdt prima, maar porsche is niet voor niks over gestapt op G50, aangezien die moderner aanvoelt en meer 'hufter-proof' is.
Verder speelt bij een 3.2 dat de 915 ongeveer op de grens zit van het koppel wat ie aankan. Dus die slijt sneller. Niet voor niks moeten/zijn zoveel 915 bakken gereviseerd. Is bij een G50 veel minder het geval.
Die combinatie van meer hufter-proof en beter tegen koppel bestand maakt dat G50 veel minder vaak revisie nodig heeft.
09 dec 2013 13:59
09 dec 2013 15:30
09 dec 2013 15:46
mauritsdb schreef:Ik heb nu weer een auto op het oog (deze) bij de Waal garage. Eigenlijk wil ik het verschil het liefst gewoon een keer ervaren, maar om een proefrit te gaan maken alleen daarvoor, daar wordt de verkoper ook niet vrolijk van.