Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 dec 2013 19:22
Ik zat op autoscout in Duitsland te kijken wat daar bijvoorbeeld een 964 cabrio kost maar dat is niet mis zeg , van 36 k tot bijna 60 k .
Ik snap nu wel dat de Duitsers hier komen kijken en kopen.
Laatst bijgewerkt door
renetrzes op 14 dec 2013 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.
14 dec 2013 19:29
Kijk ook regelmatig over de schutting bij de oosterburen maar daar vragen ze idd aardig wat geld voor een 964, zeker in vergelijk met die hier. Toch zie ik hier vaak genoeg 964tjes lang te koop staan ondanks dat ze worden aangeboden voor een bedrag (ver) onder de Dld prijzen.
14 dec 2013 19:55
Dat is toch al n tijdje aan de gang, km teller terugdraaien en hatseflats de hoofdprijs....
14 dec 2013 20:22
De "goedkope" p 964, die hier al lang te koop staan voldoen kennelijk niet aan bepaalde criteria, die ook voor de Duitsers van belang zijn.
14 dec 2013 20:31
Ik heb het idee dat de prijzen ook erg gemanipuleerd worden. In mijn zoektocht naar een 3.2 is het ook al meerdere keren gebeurd dat een auto van handelaar naar handelaar gaat met telkens een hogere prijs. Intussen rijdt er niemand in en staan ze nu nog te koop. Een goede auto voor een redelijke prijs is daarentegen meestal vrij snel verkocht.
15 dec 2013 2:04
Vraagprijs is vraagprijs.....wil niet zeggen dat iedereen dat ook vangt
15 dec 2013 9:29
en zelfs
als je het vangt ben je nog 3 jaar bezig om een deel ervan weer te verdampen...
15 dec 2013 11:06
dat snap ik niet helemaal Horn.
15 dec 2013 11:10
ik heb mijn 964 cabrio aan een duitser verkocht, geld gevangen en vervolgens 3 jaar geprocedeerd tegen een meineed plegende duitser, wat me weer een substantieel deel van mijn verkoopprijs heeft gekost. Uiteindelijk gewonnen en nu zit ik met een duitser die het bedrag waartoe hij veroordeeld is niet betaalt. Ik verkoop ook liever niet meer aan duitsers.
15 dec 2013 11:13
Oja dat was waar ook. balen. Succes ermee.
Maar is het niet zo dat als die prijzen in Duitsland zo blijven stijgen dat het hier dan uiteindelijk ook omhoog gaat?
Het verschil is nu zo enorm groot wat ik daar op autoscout te koop zie staan.
Laatst bijgewerkt door
renetrzes op 15 dec 2013 11:37, in totaal 1 keer bewerkt.
15 dec 2013 11:26
klinkt logisch gezien het vraag en aanbod principe.
15 dec 2013 11:32
Duitsers kopen graag met duidelijke historie en liefst scheckheft, en auto's die echt origineel zijn. Bij veel 964, omdat ze jaren geleden goedkoop waren en toenmalige eigenaren niet het geld hadden voor goed onderhoud, is er ergens een 'gat' in de historie, dat maakt dat bij de 964 waar dat niet het geval is die dingen nu knap veel geld waard zijn.
15 dec 2013 12:35
horn schreef:Ik verkoop ook liever niet meer aan duitsers.
Heb mijn 993 van de week nog ff toegedekt, laat maar lekker staan
15 dec 2013 12:53
horn schreef:en zelfs
als je het vangt ben je nog 3 jaar bezig om een deel ervan weer te verdampen...
Geld verdampt zowiezo altijd, ik verbaas me daar elke dag weer over....
15 dec 2013 12:57
porsche964 schreef:Duitsers kopen graag met duidelijke historie en liefst scheckheft, en auto's die echt origineel zijn. Bij veel 964, omdat ze jaren geleden goedkoop waren en toenmalige eigenaren niet het geld hadden voor goed onderhoud, is er ergens een 'gat' in de historie, dat maakt dat bij de 964 waar dat niet het geval is die dingen nu knap veel geld waard zijn.
Als de laatste jaren wel goed zijn gedocumenteerd dan maakt die eerste paar jaar toch niet uit lijkt mij?
15 dec 2013 14:17
De prijzen zijn ook in NL langzaam aan het oplopen.
Goedkope cabrio's kom je ook bijna niet meer tegen.
Voorlopig gaat de mijne toch niet weg.
15 dec 2013 14:22
Als de laatste jaren wel goed zijn gedocumenteerd dan maakt die eerste paar jaar toch niet uit lijkt mij?
Ik weet niet hoe die Duitsers dat zien, maar als een auto de eerste jaren slecht onderhoud heeft gehad, dan wreekt zich dat toch
later bij een hogere kilometerstand.
Inmiddels zullen de meeste 964 motorblokken wel een (deel) revisie hebben gehad en dan wordt het mi weer minder belangrijk, wat er voor de (deel) revisie is gebeurt, maar wel leuk om te weten.
15 dec 2013 15:05
renetrzes schreef:Als de laatste jaren wel goed zijn gedocumenteerd dan maakt die eerste paar jaar toch niet uit lijkt mij?
Die vlieger gaat in DLD niet op. Daar is
volledig scheckheft in combinatie met origineel de belangrijkste pijler voor bepalen waarde.
Auto's met een gat in de historie, ook is dat 10 jaar geleden, zijn daar duidelijk minder gewild.
Groeten,
Boxi
15 dec 2013 18:34
Wat verstaat een Duitser onder volledige historie? Ingevuld boekje of moeten daarbij ook nog de rekeningen zitten?
15 dec 2013 18:38
Duitsers zijn voor die prijzen wel heel kritisch, autos moeten smeteeloos zijn en oorspronkelijk ook Duitse aflevering zijn (C00 op de sticker).
15 dec 2013 18:49
Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat die van mij ook een C00 code heeft. Als ik kijk naar mijn aankoopkeuringen dan 'won' mijn ex Duitser het van de Italianen. Ikzelf en ook mijn specialist hadden bij de Italianen onze bedenkingen bij de 'match' tussen staat van de auto en de km stand in de boekjes.
16 dec 2013 19:45
Bij import duisters toch ook geen garantie lijkt mij dat de km klopt.?
16 dec 2013 20:16
Lijkt mij ook niet.
Ook daar kunnen ze vast wel klokjes terugdraaien.
16 dec 2013 23:20
sterker nog - ze doen het ook nog!
16 dec 2013 23:23
Ik ben daar ook van overtuigd!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.