Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 dec 2013 18:27
Hallo Medeforummers,
Mijn Porsche is momenteel geschorst maar moet wel naar de schadehersteller voor spuitwerk. Hoe doe je dit?
Wel met een auto ambulance zou ik zeggen. Nu is de Porsche wel wat verlaagd dus krijg ik hem dan via de oprijplaten ook opp de ambulance zelf? Iemand ervaring hier toevallig voordat ik aan het stunten ga!
17 dec 2013 18:30
Achteruit er op i.v.m. het zwaartepunt in het achteronder van een 911!
17 dec 2013 18:33
Bij ons zit om de hoek Drive2move of zoiets.
Je kan hem zelfs voor een halve dag huren en heeft een hele lage autoambulance
En idd achteruit erop, beetje Gordon
17 dec 2013 18:35
doe je het rijdend dan zowiezo achteruit erop rijden
zonodig platen verlengen kan ook nog !
mocht je wagen lager dan de mijne zijn, ja dat kan jongens
en het gladde oprij platen zijn kunje 1st ook de wagen op 4 karretjes krikken ,
en dan met karretjes en al met de lier op de ambulance wagen trekken
succes
17 dec 2013 19:08
ook ooit gedaan. auto ambulance geleend van een PF'er, zelf de 964 achterop erop gezet en toen naar Waalgarage gereden. Gordonkineet was naar de haaien.
17 dec 2013 19:13
Hey Jeroen,
Waar moet hij naar toe?
17 dec 2013 21:06
Bedankt voor al jullie tips......
Auto ambulance op drempel/helling dan krijg je hem er makkelijker op... Goed idee nooit aan gedacht.
Kont eerst op de ambulance.
Een vriend gaf kwam met de tip om autokrik onder dissel te zetten zodat de achterkant meer omlaag komt.
Er gaat een wereld voor me open.
17 dec 2013 21:12
horn schreef:ook ooit gedaan. auto ambulance geleend van een PF'er, zelf de 964 achterop erop gezet en toen naar Waalgarage gereden. Gordonkineet was naar de haaien.
Ah, dat roze van de 964 wordt mij steeds duidelijker...
18 dec 2013 0:42
Een vriend gaf kwam met de tip om autokrik onder dissel te zetten zodat de achterkant meer omlaag komt.
Fijne vrienden heb je
Ik zou persoonlijk nooit een auto op een autoambulance rijden zonder dat deze aan het trekkend voertuig gekoppeld is
Of begrijp ik je verkeerd
Als je er toch een gaat huren kijk dan of je er een kan krijgen zoals op het plaatje, met de wielen NAAST de rijplaat (niet eronder) en kantelbaar
18 dec 2013 1:38
Ik weet niet waar je vandaan komt maar de Brian James trailer van de foto heb ik staan. You can't get any lower on this world.
18 dec 2013 9:39
WillemB schreef:Fijne vrienden heb je
Ik zou persoonlijk nooit een auto op een autoambulance rijden zonder dat deze aan het trekkend voertuig gekoppeld is
Of begrijp ik je verkeerd
Denk het wel Willem, hij bedoeld vast: De krik onder de dissel terwijl de aanhanger achter de auto gekoppeld is.
Maar dat kan meestal ook gewoon met het neuswiel van de aanhanger
18 dec 2013 9:40
Pas de auto op een ambulance gehad (niet velaagd). Was een vrachtautootje met een plaat die hij bijna plat op de straat kon laten zakken. Auto erop rijden en plaat weer omhoog. Werkte wel goed, was gewoon zo'n gele.
18 dec 2013 10:51
Ik kom uit de regio Grunn dus weet niet of dat handig is
We doen een poging....
18 dec 2013 11:07
Dat achterstevoren erop rijden is wel een belangrijke dingetje.
Bijna verongelukt toen ik mn 993 15 minuten in bezit had...
18 dec 2013 11:21
Ik heb de mijne toen der tijd gewoon erop gereden....
Moesten er wel wat planken onder leggen om de hoek te veranderen maar dat ging prima!
Met die planken verlengde we eigenlijk de oprij platen!
18 dec 2013 14:34
Cazzo Super Veloce schreef:Dat achterstevoren erop rijden is wel een belangrijke dingetje.
Bijna verongelukt toen ik mn 993 15 minuten in bezit had...
Ach, kniesoor die daar op let...
18 dec 2013 16:29
Had ik toch kunnen zeggen: "heb ook ooit een Porsche gehad..."
18 dec 2013 18:48
JD 911 schreef:Ik kom uit de regio Grunn dus weet niet of dat handig is
We doen een poging....
regio Flipje dus nee denk ik.
18 dec 2013 23:47
Voordat ik mijn 944 (behoorlijk verlaagd) op de trailer zet, leg ik klossen onder mijn achterwielen v.d. auto. Zo is de hellingshoek lager en gaat het (net)
19 dec 2013 2:29
Als je auto nog kan rijden met de schade , zou ik kiezen voor zelf rijden met (geleende) groene handelaarsplaten
19 dec 2013 10:57
Da's verboden
20 dec 2013 0:37
Ik had gedacht om in dit topic een tot autoambulance ongebouwde 964 te vinden
Als de oprijplaten te steil zijn, kun je de auto ook bv vanaf een hoger gelegen stoep of oprit oprijden, terwijl de aanhanger op het lager gelegen straatnivo staat.
20 dec 2013 18:15
Groene borden gebruik je voor een auto in je bedrijfsvoorraad (Officieel dan
)
21 dec 2013 1:21
Niet alleen voor auto's in bedrijfsvoorraad, ook reparatiebedrijven mogen erkenning handelskentekenplaten hebben en gebruiken. Zie:
http://wiki.infopolitie.nl/index.php/HandelaarskentekenMaar de 911 van Jeroen staat inmiddels op plek van bestemming
Volgens mij heeft Jeroen ook foto's gemaakt....
21 dec 2013 12:48
Olaf schreef:Da's verboden
Mijn simpele en goedkope idee was dus zo gek nog niet ...............
En het blijkt ook nog legaal, als je de link van Elferhenkie leest .