Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

997 wel of geen cruise control

24 dec 2013 15:08

wel of geen cruise control?

997 4S cabrio tiptronic; dacht dat ik cruise control had...zit toch op alle automaten????
PCR belde me op hoe de auto bevalt..
"perfect"zeg ik "auto rijdt fantastisch maar alleen de cruise control werkt niet"
Kom maar gauw naar de werkplaats dan.
Ik kijk na het telefoon gesprek toch maar in de gebruiksaanwijzing... wat blijkt? zit er geen cruise control op ! extra accessoire :bang:

afijn, iemand ervaring met cruise control - voor/tegen?
achteraf inbouwen?

Re: 997 wel of geen cruise control

24 dec 2013 15:14

Porsche_RBS schreef:wel of geen cruise control?

997 4S cabrio tiptronic; dacht dat ik cruise control had...zit toch op alle automaten????
PCR belde me op hoe de auto bevalt..
"perfect"zeg ik "auto rijdt fantastisch maar alleen de cruise control werkt niet"
Kom maar gauw naar de werkplaats dan.
Ik kijk na het telefoon gesprek toch maar in de gebruiksaanwijzing... wat blijkt? zit er geen cruise control op ! extra accessoire :bang:

afijn, iemand ervaring met cruise control - voor/tegen?
achteraf inbouwen?

Had hetzelfde. in de advertentie van mijn 997 stond ook dat er cruise control opzat. Ik zoeken. kan ik die niet vinden. staat ook niet in mijn optielijst. Mis het wel. Zeker op de stukken waar trajectcontrole is. Even niet opletten en je bent de L met je P.

24 dec 2013 15:26

Heb het ook nooit gehad op mijn porsches, ook niet op de 997 en de 996 TT, nooit echt gemist, eerlijk gezegd. Is vast achteraf in te bouwen, geen idee van de kosten. Porsche kennende.... :flush:

24 dec 2013 15:30

Cruise control is inderdaad wel fijn tegen ongemerkt te hard rijden. Vooral nuttig als je ff aan het bellen bent, in gesprek met je bijrijder, of gewoon lekker met het dak open om je heen wil kijken. Wellicht een app op de telefoon installeren met een snelheidswaarschuwing ? Ik gebruik de cruise alleen als ik heel bewust niet boven de maximum snelheid wil rijden.

24 dec 2013 15:33

Grappig, gebruik het wel regelmatig op mijn DD, maar als ik aan het bellen ben, doe ik hem juist altijd uit!

24 dec 2013 16:24

ik gebruik alleen voor het voorkomen van bekeuringen of op hele lange stukken waar ik wil 'cruisen'
verder is de mooiste beleving natuurlijk wanneer je zelf met je poot op het gas zit. :drive:

soms dus best wel handig en ik ben er blij mee dat het erop zit

24 dec 2013 16:41

Mis dit ook wel maar heb het op geen enkele 911 gehad :scratch:
Maar op de DD gebruik ik hem vaak.
Lijkt me redelijk kostbaar dit later in te bouwen.

24 dec 2013 16:45

Bij mijn 997 zat het er ook niet op. Achteraf laten installeren samen met sportmodus knop, navi update en kleppen uitlaat. Ik dacht prijs cruise control 400 / 500 euro

24 dec 2013 16:48

Ik heb het op mijn 997 en gebruik het vooral op de A2 en andere wegen met trajectcontrole. Voor de rest gebruik ik het nooit.

24 dec 2013 16:49

Weet dat dit voor de 996 met electronisch gasregeling het achteraf redelijk makkelijk in te bouwen is, hoe dit met de 997 zit zou ik niet durven zeggen...

Op Ebay staat de volgende hendel.

Bij de 996 moet de software aangepast worden zodat de cruise control actief wordt.

24 dec 2013 17:57

marino schreef:Grappig, gebruik het wel regelmatig op mijn DD, maar als ik aan het bellen ben, doe ik hem juist altijd uit!

Juist!

Ik heb t op verschillende auto's (gehad), gebruik t eigenlijk nooit, geeft minder 'rijgevoel'

24 dec 2013 18:03

waterkokers horen met cruisecontrol. my2c.

24 dec 2013 18:54

wolf schreef:waterkokers horen met cruisecontrol. my2c.

Leg uit. :?: :scratch:

24 dec 2013 19:19

wolf schreef:waterkokers horen met cruisecontrol. my2c.

Helemaal mee eens, en ook navi bluetooth en airco :cheers:

24 dec 2013 19:21

bilbrandapparaat. is een must.

24 dec 2013 20:21

lekker hoor cruise control ook achteraf laten inbouwen bij Rispens en de kosten 700 eurootjes
voor geen goud missen maar ieder z'n MEUK

24 dec 2013 20:33

Mis het ook wel op mijn Boxster. Achteraf inbouwen overwegen waard.

24 dec 2013 21:25

wolf schreef:bilbrandapparaat. is een must.

Bingo! Wat heb ik gewonnen :popcorn:

24 dec 2013 21:41

Voor zover mij bekend is het later inbouwen van CC in moderne Porsches geen groot probleem.

24 dec 2013 23:04

gelijk twee extra bekerhouders laten installeren :idea:

24 dec 2013 23:05

Cruise control zit toch alleen in een Boxter? :mrgreen:

25 dec 2013 14:10

Ik moet 250km naar mijn ouders rijden morgen. Ik overweeg de Jetta met CC, omdat ik na een uur mijn voet op slot gehad te hebben ik kramp krijg. Op rustige dagen is er zo weinig dynamiek op de NL-se snelwegen dat je dus continu op maximum toelaatbare snelheid zit. En wegens de struikrovers en trajectcontroles wil je ook niet harder. :cry:

En CC is natuurlijk heel goed voor milieu :mrgreen:

Dus ik zou wel CC gehad willen hebben.

25 dec 2013 18:23

MickRS schreef:Cruise control zit toch alleen in een Boxter? :mrgreen:

mss eerst eens leren schrijven, wellicht is de grap dan wel leuk :wink: :mrgreen:

25 dec 2013 22:13

ps schreef:Ik heb t op verschillende auto's (gehad), gebruik t eigenlijk nooit, geeft minder 'rijgevoel'

CC geeft net helemaal geen rijgevoel meer imho. En dat is waarvoor het ook dient, wanneer je niet wilt rijden, maar gewoon van A tot B wilt geraken zonder boetes.
Dus best handige optie :)

25 dec 2013 22:28

Heb een cruise control en ben er blij mee..in CH gebruik ik hem veel maar daarbuiten eigenlijk niet :D
Plaats een reactie