Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 dec 2013 14:44
Beste medeforummers,
Ik zoek al weer een tijdje naar een Porsche 911 3.2 (of evt een late 3.0)
Inmiddels kom ik er steeds meer achter dat de zoektocht een stuk eenvoudiger wordt als ik ook zou kijken naar een 964.
Ik vraag mij nu af of de 964 motor een even betrouwbare reputatie heeft als de 3.2 en of er nog verschil is in de verschillende bouwjaren van de 964.
Dank voor jullie tips.
29 dec 2013 14:52
Ondertussen zijn al deze motoren zo oud dat er geen echte voor of nadelen voor de verschillende typen meer zijn.
De 3.2 heeft zijn goede reputatie gekregen toen ze toen ze nog vrij nieuw waren. De 3.2 motor liep altijd hetzelfde door het betrouwbare motor management systeem en ging niet kapot.
Ondertussen zijn ze oud , hebben vaak meer dan 200.000 km gedraaid en tikken en lekken ze als ze nog origineel en nooit gerepareerd zijn.
Toen de 964 op de markt kwam waren er soms wat problemen met cilinderkopafdichting en vliegwielen die te snel stuk gingen.
Tegenwoordig zijn nagenoeg alle motoren wel een keer gedemonteerd geweest en kom je nooit meer een eerste type vliegwiel tegen.
Het maakt dus niet veel meer uit welk type je koopt, de kans op hoge kosten ligt nu meer aan de kilometerstand en staat van onderhoud van de desbetreffende 911 dan aan welk type je hebt.
Wel is het zo dat een 964 complexere techniek heeft dan een ouder model en er dus meer onderdelen zijn die aan slijtage en oxidatie onderhevig zijn. En vaak zijn de benodigde onderdelen duurder en is er meer arbeid nodig bij vernieuwen. Daarvoor terug krijg je een veiligere 911 met meer gebruikersgemak.
29 dec 2013 15:27
de 964 heeft nogal veel elekrische dingetjes. moet je willen. verder zou ik kiezen op uiterlijk, de 964 heeft dikke plastic bumpers. moet je willen.
29 dec 2013 15:29
wolf schreef:de 964 heeft nogal veel elekrische dingetjes. moet je willen. verder zou ik kiezen op uiterlijk, de 964 heeft dikke plastic bumpers. moet je willen.
Zijn ook allemaal 911, moet je ook willen...
29 dec 2013 15:38
de 964 is eigenlijk de eerste moderne 911. moet je willen.
29 dec 2013 15:39
wolf schreef:de 964 heeft nogal veel elekrische dingetjes. moet je willen. verder zou ik kiezen op uiterlijk, de 964 heeft dikke plastic bumpers. moet je willen.
Ik lees tussen de regels door :
964 heeft nogal veel heel erg vervelende zeer storing gevoelige overbodige elekrische dingetjes. moet je willen. verder zou ik kiezen op uiterlijk, de 964 heeft dikke vreselijk lelijke nogal moderne plastic bumpers. moet je willen
29 dec 2013 15:40
ik noem dat liever een eind 80's modern look
29 dec 2013 15:42
Peter schreef: Ik lees tussen de regels door :
Lezen tussen de regels door. Moet je niet willen.
Iedere Sjaak zijn eigen smaak. Zoek wat je hart je ingeeft, koop de beste die je kunt betalen en laat er - voordat je je spaarvarken stukslaat - een kenner grondig naar kijken
29 dec 2013 15:43
Gelukkig heeft een 964 nog heel weinig storingsgevoelige en overbodige elektrische dingetjes waar je moe van wordt.
Dat is meer van deze tijd.
29 dec 2013 15:46
hehe. white knight in dikke benz.
29 dec 2013 15:55
Een goede 3.2 moet nog wel te koop zijn, of is het bagger momenteel.......
En tov 2 jaar geleden mag je je limiet wel bijstellen....
Ps. en met mijn 3.2 ben ik nog steeds mee in mijn nopjes.
29 dec 2013 16:03
zou niet weten waar je een echte 3.2 < 100k vandaan haalt.
29 dec 2013 16:04
Ik denk bij deze 2 modellen ook, betrouwbaarheid zal niet veel verschillen, en kies dus voor het uiterlijk wat je het meest bevalt. Qua elektrische snufjes, hoeft niet veel te verschillen, is afhankelijk van uitvoering. En kennis van mij heeft een '86 3.2, en die heeft ook gewoon elec. stoelverstelling, stoelverwarming, airco, elektrische kap (is dus cabrio) etc. Alleen geen stuurbekrachtiging, verder dus gelijk aan mijn '93 964. De 3.2 is alleen een stukje sneller dan de mijne, nl. behoorlijk lichter.
Persoonlijk vind ik de 964 momenteel de mooiste mix van 'oud' en 'nieuw'. Maar who gives a sh*t about my opinion....
29 dec 2013 16:05
wolf schreef:zou niet weten waar je een echte 3.2 < 100k vandaan haalt.
Staat er een te koop bij Huisman. En dat is dus die auto waar ik het net over had....
29 dec 2013 16:09
marino schreef:Maar who gives a sh*t about my opinion....
Ik. Zolang het dezelfde is als de mijne. Zoals ik dit geval
29 dec 2013 16:10
Haha Harald, i know. En smaken kunnen behoorlijk veranderen, Vond in mijn 'Porsche begin' de 964 juist net niks, slechtste van 2 werelden, en nu....
29 dec 2013 16:12
alzheimer
29 dec 2013 16:14
hahaha
Nu vind ik dat meer van de 3.2.... Of een early 70's, of een 964
29 dec 2013 16:16
heb wel eens zelf in een 964 gereden, maar vond hem niet echt snel, reed toen wel zelf 930 turbo
29 dec 2013 16:21
Nou...een 964 met 250pk vind ik best snel........
29 dec 2013 16:28
ach, zo hebben we allemaal wat.
29 dec 2013 16:49
wolf schreef:alzheimer
Aangenaam. Horn
29 dec 2013 17:38
wolf schreef:ach, zo hebben we allemaal wat.
O, worden we ineens mild aan het eind van het jaar
On topic; alles voor de 993 zijn roestbakken.
29 dec 2013 17:52
Aanrader, koop de 911 50-jaar special van Autoreview
Er staat een vergelijking in tussen een 3.2 Carrera en een 964 met alle pro's en contra's
http://www.autoreview.nl/uitgave/auto-r ... -911/1981/Of het er makkelijker van wordt...
Volg je hart.
29 dec 2013 18:24
Vertaalde artikelen uit de Engelse total911.
Rij met beide, vandaag nog 100km met de 3.2. Tijdje met panamera rijder op snelweg op gereden. Dikke duim van hem.
Zowel een 3.2 als 964 rijden super. Wil je naar zuid Frankrijk, neem een 964, stap je frisser uit. Doe je blokjes van ca. 2 uur allebei goed te doen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.