Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
30 dec 2013 11:48
Hoi
Ik kreeg eerder deze week mijn nummer van Excellence in de bus. Deze maand (als abonnee heb ik nu het feb 2014 nummer)
een artikel over de 964. Leuk als 964 rijder vond ik, dus ik direct naar het artikel !
Tot mijn verbazing wordt al in de inleiding de 964 gezien als "het lelijke eendje" van de luchtgekoelde 911's. En dit blijft zo doorgaan in het artikel.
Jammer genoeg niet online te lezen :
http://www.excellence-mag.com/issues/216Buyer’s Guide: 1989-94 Type 964 : Unloved but still part of a fabulous family
Zijn wij dan de enigen die de 964 tot mooiste 911 verkiezen en wat is er mis met die Amerikanen
30 dec 2013 11:50
kristof schreef:Zijn wij dan de enigen die de 964 tot mooiste 911 verkiezen en wat is er mis met die Amerikanen
Is dat een serieuze vraag?!
964 is gewoon top natuurlijk!!
30 dec 2013 12:01
Here we go again....
30 dec 2013 12:02
haha
30 dec 2013 12:06
Volgens mij is het een complot van de 996 rijders die de negatieve publiciteit voor hun auto's zat zijn.
Zij proberen nu de aandacht te verleggen naar een ander model.
30 dec 2013 12:09
En ik geloof niet dat ik de opinie van een blad nodig heb om uit te vinden wat ik zelf mooi vind...
30 dec 2013 12:13
Die Amerikanen verhogen "de mooiste" eerst tot "standje buggy"........ Gaan ze vervolgens klagen dat hij niet mooi is....
Onbegrijpelijk
30 dec 2013 12:14
En ik geloof niet dat ik de opinie van een blad nodig heb om uit te vinden wat ik zelf mooi vind...
Uiteraard niet, maar het wordt voorgesteld in het artikel alsof dat de algemene opvatting is over de 964, niet de mening van de auteur zelf. Terwijl ik dit nog nooit zo heb ervaren bij Porsche liefhebbers, integendeel.
Het zal aan de Yankees liggen
30 dec 2013 12:22
De 964 is en blijft een vreselijke auto....... Daarom doe ik hem nooit meer weg
30 dec 2013 12:32
Het feit alleen al dat je in december het februari nummer krijgt van 2014, zet bij mij al vraagtekens.
30 dec 2013 12:44
In januari verschijnt er geen nummer en het december nummer komt met de post al toe eind november. Is de policy van het tijdschrijft om de abonnees te bedienen voor de nummers in de winkel liggen en vind ik zeer netjes !
Trouwens 99% van de artikels in Excellence vind ik heel goed geschreven en zijn zeer gevarieerd van onderwerp. Daar kunnen sommige andere Porsche tijdschriften (ik noem geen namen) nog veel van leren.
30 dec 2013 13:20
kristof schreef:Zijn wij dan de enigen die de 964 tot mooiste 911 verkiezen
wie bedoel je met 'wij'?
maar even serieus en zonder een flame war te willen ontketenen: de voorloper en opvolger zijn wel populairder denk ik...maar hoe meet je zoiets?
30 dec 2013 13:30
Zo lelijk is die olieboot toch niet
30 dec 2013 14:06
In het verleden (minimum 5 jaar geleden) werd de 964 vooral in Amerika inderdaad aanzien als het buitenbeentje. Het model werd aanzien als te plastic, te weinig emotie, ... en de 911 werd uitgerust met alle gebruiksgemakken als servo, ABS, ... Dit sprak niet alle puristen aan. Daarnaast werd de 993 altijd aanzien als de mooiere die op alle vlakken beter was.
De laatste jaren heb ik de indruk dat iedereen daarvan aan het terugkomen is en dit model zéér populair geworden is als de ideale mix tussen de oervorm en de relatief moderne techniek. Dit reflecteert zich ook in de prijzen en zeker in de prijzen die gevraagd worden voor de uitgeklede modellen (RS, Carrera 2's zonder al te veel opties,...)
Je ziet ook vaker dat eigenaren van moderne Porsches (997 / 991) die daarmee dagelijks rijden, een 964 voor erbij kopen als pure rijdersauto voor het weekend en voor op circuit.
Ik zou er alleszins maar al te graag één hebben!
30 dec 2013 17:13
kristof schreef:Trouwens 99% van de artikels in Excellence vind ik heel goed geschreven en zijn zeer gevarieerd van onderwerp.
Wacht maar tot je drie jaar abonnee ben bent geweest...
Abonnement uiteindelijk maar opgezegd na een paar jaar, omdat de artikelen uiteindelijk te voorspelbaar worden: Hotrod hier, weer een Ruf daar, lowmilage zus...
30 dec 2013 18:00
Ik kwam dit artikel tegen geeft weer een andere invalshoek.
http://www.total911.com/back-issues/6046/
30 dec 2013 18:05
Wacht maar tot je drie jaar abonnee ben bent geweest...
Abonnement uiteindelijk maar opgezegd na een paar jaar, omdat de artikelen uiteindelijk te voorspelbaar worden: Hotrod hier, weer een Ruf daar, lowmilage zus...
Koop dan eens een Frans boekje, dan zie je na paar jaar dezelfde artikels gewoon opnieuw verschijnen ! Over RS ga ik zelfs niet beginnen, dat heb ik na +/- een jaar al opgegeven om te kopen.
30 dec 2013 18:28
kristof schreef:Tot mijn verbazing wordt al in de inleiding de 964 gezien als "het lelijke eendje" van de luchtgekoelde 911's.
Zijn wij dan de enigen die de 964 tot mooiste 911 verkiezen en wat is er mis met die Amerikanen
Nee hoor, hebben die Amerikanen eindelijk een keer gelijk!
Ze vergeten wel dat het door die belachelijke veiligheidseisen hun eigen schuld is dat de 964 zulke lelijke bumpers heeft.
30 dec 2013 19:18
Er is helemaal niets mis met de Amerikanen. Gewoon de goede exemplaren exporteren (US richting Europa) voor relatief lage prijzen.....Zijn die prijzen wel zo laag?
30 dec 2013 20:39
@kristof
Wat is er mis met RS....?
Prima blaadje toch, voor een Nederlands produkt..?
Ik vind hot rods leuk, dus schrijf daar meestal over, maar volgens mij is de diversiteit in dat blad hardstikke goed....
30 dec 2013 20:44
kristof schreef:Zijn wij dan de enigen die de 964 tot mooiste 911 verkiezen en wat is er mis met die Amerikanen
Tja, sorry. Had het graag uitgelegd, maar moet morgenochtend weer naar mijn werk...
30 dec 2013 21:52
DutchmanPhotos schreef:@kristof
Wat is er mis met RS....?
Weinig, lees het graag, maar de voorkant wordt wel steeds minder van 'kwaliteit'.
Toch maar eens met Jan de Boer bespreken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.