Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 jan 2014 19:15
Het valt mij op dat ik bij diverse cayenne's een scheur in het leer van de achterbank zie zitten
Ik vond op een Amerikaanse site dat dat een constructie fout van porsche is
Bij het omklappen van de bank schijnt deze door de gordel vastzetters te kunnen beschadigen, hier zit blijkbaar een zeer scherpe rand of iets dergelijks aan.
Is dit bij alle cayenne's mogelijk of bij een bepaalde bouwjaar model?
Is hier een modificatie voor bedacht?
En als dit is gebeurd met je bank, kan dat dan simpel worden hersteld (het betreffende stuk leer vervangen of de hele leren hoes?)
07 jan 2014 21:09
Gooi toch regelmatig de bank plat, maar altijd wel voorzichtig.
Vooralsnog geen beschadigingen dus....
Staat in de manual trouwens ook dat je dit voorzichtig moet doen volgens mij....
07 jan 2014 21:09
Goede avond,
Een goede autobekleder kan daar een nieuw stuk in zetten.hoeft u niet een hele nieuwe hoes voor te kopen.
En ook kan er gekeken worden hoe het in de toekomst voorkomen kan worden.
Groet Ronald v koot
07 jan 2014 21:15
"Aha, dank voor dit antwoord. Kent u wellicht een goede autobekleder?"Nee, sorry.
Pb eens met Ronald van Koot hierboven
07 jan 2014 23:43
Ik had een mooie full option Cayenne te koop gezien maar die had het ook, twee scheuren in de rugleuning van de achterbank precies op de plaats waar de bank bij omklappen de gordel sloten raakt.
Nu is het nog maar de vraag of een leerbewerker de juiste kleur grijs leer kan bestellen.
En inderdaad als het een keer is gebeurd hoe voorkom je dan dat het per ongeluk weer gebeurd?
08 jan 2014 0:24
De juiste kleur is voor een vakman geen probleem.
08 jan 2014 10:08
Marcel-380SL schreef:En inderdaad als het een keer is gebeurd hoe voorkom je dan dat het per ongeluk weer gebeurd?
Dat is het geheim van de bovengenoemde smid ... eh .. bekleder
.. en inderdaad - bij zulke jonge auto's is het verkrijgen van de juiste leer-
soort en leer-kleur volgens mij geen probleem.
08 jan 2014 11:16
Bij het omklappen van de zitting gaat het bij mijn Cayenne ook niet echt lekker. Het deel links van de zitting schuift eerst een stukje naar voren en klapt dan volledig. Het rechterdeel schuift niet, maar klapt direct waardoor het niet verder komt dan 45 graden. Het schuurt daardoor langs de leuning en je krijgt het met veel moeite terug op z'n plek. Als dat bij meer Cayennes voorkomt, dan zou dat best de oorzaak kunnen zijn van de scheur in het leer. Weet iemand wat ik fout doe?
08 jan 2014 11:34
Als ik dit topic zo lees, denk ik dat je niets fout doet, maar dat het eerder een designfout is bij de Cayennes...
08 jan 2014 12:06
Ontwerpfouten komen bij Porsche toch nooit voor...... ?!
08 jan 2014 12:10
ik heb hier nog een probleem met een cayenne.
de stoelbekleding van de rugleuning gaatjesleer.
daar komen allemaal draadjes uit zetten.
ziet er niet uit.
zijn er meer mensen met dit probleem.
08 jan 2014 12:14
Misschien eigenaren met veel rughaar