Zullen we toch eindelijk eens de knoop doorhakken en een beleggingsdraadje starten, nietwaar.
Waarom heb je een brandverzekering, hopelijk niet om ze te innen. Waarom heeft een voorzichtig mens dan een beetje goud, laat ons zeggen 1% van het vermogen? Om dezelfde reden en niet als zogenaamde belegging. Goud is geen belegging. Goudmijnaandelen theoretisch en op het randje wel, maar daarin beleggen dat is pas spannend (op de beurs spelen heet dat dan) en met meer kansen dan de lotto.
Mijn 924S is onze 4e gezinswagen. Die zit bij mij in dezelfde categorie als Krugerrands. Beiden brengen niets op. Een wagen is een kost, kan je beter door de firma laten betalen. Krugerrands kosten in werkelijkheid ook, aangezien je een kluis huurt, want begraven staat zo slordig en je maakt je belachelijk. Bovendien moet je je goud in het plastiekje laten, je Porsche blijft zijn waarde houden als je het stuur regelmatig goed vastpakt.
Nu kom ik tot de kern. Ons geld is niet eens papier meer. Er maalt meer "geld" rond dan wat de hele wereld in veel jaar vervaardigt aan spullen die je met je handen kan aanraken. Zorg dat je goed verzekerd bent, geloof in God of de goedheid van de mensen of de Vooruitgang
, maar niet in de centrale bank
, koop iets
nuttigs van je overbodige geld.
Laatst bijgewerkt door
hendrik914 op 13 jan 2014 2:40, in totaal 1 keer bewerkt.