Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 jan 2014 14:03
Forumvrienden!
Nu al enige tijd Porsche loos - en het kriebelt behoorlijk. Ga verhuizen naar Zwitserland en eerst moet er een DD komen en als we een beetje gesetteld zijn ga ik weer op zoek naar een elfje.
Nu is de vraag wat voor DD er moet komen. Wil een grote bak met 4x4 ivm de locatie en gezinsuitbreiding. Wil eigenlijk een RR van rond 2007 maar wil die toch even afzetten tegen een Cayenne (s of turbo). De RR staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid en ik wil een betrouwbare familiebak. Heeft iemand hier ervaring met een gebruikte Cayenne? Is het een beetje te doen qua onderhoud en betrouwbaarheid?
Dank,
Joris
19 jan 2014 14:32
Geen van beiden....doe een Volvo xc90.....
19 jan 2014 14:33
Punt is dat je betrouwbaarheid niet kan afzetten tegen individuele exemplaren.
Wij hebben een LR Freelander (2008), beste en betrouwbaarste auto de we ooit hebben gehad...
Al 200K alleen maar een beurtje en gaan...
19 jan 2014 14:37
xc90 zou ik nooit doen, staan niet bekend om de betrouwbaarheid. Nieuw type Cayenne vind ik erg mooi, maar anders zou ik een Q7 nemen, bijv. de V12 TDI
19 jan 2014 14:39
RR absoluut ! Sorry for that
19 jan 2014 14:41
JorisLoet schreef:Forumvrienden!
Is het een beetje te doen qua onderhoud en betrouwbaarheid?
Dank,
Joris
Vergeleken met wat? Een A6 Allroad met dikke diesel zal wel wat goedkoper zijn dan zowel de Cayenne als de RR. Maar ook minder leuk. Bereid je voor op dramatische brandstofkosten en regelmatig pittige onderhoudsfacturen en misschien valt het dan achteraf mee.
19 jan 2014 14:47
Geen problemen met mijn RR als DD
Nieuwe CJN stuk beter als de oude en rijdt geweldig.
Maar mooier? Smaken verschillen.
Succes
19 jan 2014 14:51
In CH? Ga voor de Cayenne. Veel beter betaalbaar dan in NL. En gewoon een betere auto. Veel plezier! Waar in CH?
19 jan 2014 15:00
Discovery! Leuk weer even van je te horen.
A6 allroad met dikke (diesel)motor rijdt lekkerder dan zowel een RR als een KN. Imho.
19 jan 2014 15:21
Destijds RR verkocht en Peperbus teruggekocht, had te veel gezeur met de (mooiere imo) RR.
19 jan 2014 17:07
Ik gebruik deze als DD op het moment....moet eerlijk zeggen...er zit alles op en aan...
op strand, in de sneeuw, modder...maakt allemaal niets uit, gaat overal doorheen.
19 jan 2014 17:10
Simpel.....je gaat toch voor het beste in elk segment? RR als SUV en P 911 als sportauto. Mijn RR heeft 300k+ op de teller en de jaarlijkse kosten zijn te overzien.En CH + hardrijden gaan niet samen toch?
19 jan 2014 17:11
Ik zou voor de Cayenne GTS gaan!
19 jan 2014 17:41
D.D. schreef:
Deze ga ik steeds mooier vinden. Maar waarom een SUV. Totmbo rijdt een Cherokee, maar ik zou dus altijd voor een A6 Allroad ofzo gaan. Zeker net zoveel ruimte en een stuk betere wegligging. Tenzij je elke dag via Dakar naar je werk moet...
19 jan 2014 18:01
DLYC schreef:Simpel.....je gaat toch voor het beste in elk segment? RR als SUV en P 911 als sportauto. Mijn RR heeft 300k+ op de teller en de jaarlijkse kosten zijn te overzien.En CH + hardrijden gaan niet samen toch?
Deze week voor het eerst in Zwitserland gereden. Het eerste stukje was 80/100 km/u en dan een klein stukje maximum. Dacht ik.
Goed doorgevlamd in zone 120 dus.
Nog geen boete gekregen, maar die kan dus nog komen.
Ook het autosnelwegvignet was ik trouwens los vergeten.
Oei wat ben ik toch een koei.
Gelukkig wel heel braaf geweest in de tunnels.
19 jan 2014 18:23
Niks mis met RR maar de op en top SUV met sportieve eigenschappen en betrouwbaarheid is de Cayenne!
19 jan 2014 18:37
erwin996 schreef:xc90 zou ik nooit doen, staan niet bekend om de betrouwbaarheid.
Huh, hoezo? Integendeel zelfs!
En natuurlijk kan er, aan elke auto, altijd iets stuk gaan. Maar deze 'quote' komt me niet bekend voor. En mijn ervaring met onze XC90 ( een jaar of 6 nu met 185K op de teller inmiddels) is heel erg positief. Nog nooit iets mee gehad, en alleen maar de std beurtjes gekregen
Maar of je nu een XC90 zou willen doen, dat blijft een persoonlijke keuze. Het model is inmiddels wel aan vervanging toe (vind ik).
Heb geen ervaring met het onderhoud van een Cayenne. Maar als je van plan bent om op een later moment nog een 911 te nemen, dan maakt dat wel een mooi setje
19 jan 2014 18:39
de vraag is natuurlijk of je in een kjn gezien wil worden...
19 jan 2014 18:55
@henrik914: ik wacht al een een tijdje op die CH bekeuring uit 2002....
19 jan 2014 20:42
wolf schreef:de vraag is natuurlijk of je in een kjn gezien wil worden...
alleszins liever dan in een "wijvenauto" genre RR Evoque wolf
19 jan 2014 21:09
Als het per se een SUV-hok moet zijn, dan een X5.
Maar waarom geen 535Xi, A6 quattro oid?
19 jan 2014 21:19
Kocht zelf een Cayenne bij de zwitserse dealer. Heerlijke auto om te gaan snowboarden of een retourtje Nederland te doen. In het begin hier en daar een klein probleempje maar onder garantie verholpen...
Verkeersbelasting en verzekering vallen goed mee in CH (wel afhankelijk van het kanton waar je gaat wonen) en benzineprijzen ook.
Enige probleem zijn soms de commentaren hier op het forum op een busje.....
Maar mijn vorige P was een Boxster, dus ik was het al gewoon
19 jan 2014 21:20
Aha... een masochist
19 jan 2014 21:22
Nee, een belg