Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 20:46

Zoals ik elders al ergens aangaf, hoop ik, geïnspireerd door Magnus, ooit een early 911 outlaw te rijden. Aangezien de prijzen enkel maar zullen stijgen, vrees ik echter dat het bij ijdele hoop zal blijven. De steeds hoger wordende aankoopprijzen, en dan nog de hele ombouw erbij wordt een beetje aan de dure kant gezien het budget.

Nu zat ik wat na te denken over een alternatief en daarbij kreeg ik volgend idee: in plaats van een early 911 aan te kopen en alles om te bouwen (motor, transmissie, onderstel...), zou het denk ik wel voordeliger zijn om bijvoorbeeld een 911SC te kopen en vervolgens het uiterlijke aspect te backdaten. En daar komt mijn vraag: is het backdaten van een 911 van de jaren '80 naar een early 911 goed doenbaar? Ik denk dan voornamelijk aan de bumpers aangezien het interieur wat mij betreft niet noodzakelijk moet zijn zoals de early 911. Het is het uiterlijk dat mij in dit model aanspreekt en voornamelijk de bumpers vind ik bij de latere modellen niet mooi. Alvast bedankt! :wink:
Laatst bijgewerkt door Outlaw_Singer op 20 jan 2014 20:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 20:50

Een beetje handige jongen draait daar zijn handen niet voor om. Wacht maar even, wordt vanzelf gereageerd door bijv. Olaf

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 20:54

Daar moest ik ook meteen aan denken :thumleft:
Hier het topic er even bij gezocht, viewtopic.php?f=33&t=13376&hilit=olaf+in+een+witte

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 21:18

Ik blijf het doodzonde vinden van een goede 80-er 911... Voor mij eigenlijk hetzelfde als het ombouwen van een IB naar een 964. Ook een vorm van Kelly of Bob. Maar dat vind ik ook van een Singer.. Van een Outlaw vind ik vooral erg knap dat je een echt serieus jippie plastic ombouwset weet te verpatsen voor veel geld.

Maar he, wie betaalt, bepaalt :idea:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 21:58

ATanis schreef:Daar moest ik ook meteen aan denken :thumleft:
Hier het topic er even bij gezocht, viewtopic.php?f=33&t=13376&hilit=olaf+in+een+witte


Deze neem ik even rustig door, ziet er interessant uit! :thumleft:

MickRS schreef:Ik blijf het doodzonde vinden van een goede 80-er 911... Voor mij eigenlijk hetzelfde als het ombouwen van een IB naar een 964. Ook een vorm van Kelly of Bob. Maar dat vind ik ook van een Singer.. Van een Outlaw vind ik vooral erg knap dat je een echt serieus jippie plastic ombouwset weet te verpatsen voor veel geld.


Ja, het blijft een kwestie van smaak en goesting natuurlijk. Persoonlijk vind ik het veel jammerder vinden om van een early 911 een outlaw te maken. Vandaar dat een 80-er mij een interessantere optie lijk, ook (en minstens even belangrijk) financieel gezien. Maar dat je een Singer jammer vindt, ook dat is natuurlijk een persoonlijke keuze, al kan ik je daar helemaal niet in volgen. Ik heb de kortdocu al wel 5x gezien het afgelopen jaar en het blijft kwijlen. De singer is voor mij net de überporsche...
Als ik uiteindelijk met een outlaw kom te zitten (laten we hopen), is hem verpatsen zeker niet de bedoeling. Als je doelt op hetgeen Magnus zijn outlaw heeft opgebracht, tja, dat toont enkel maar de interesse van zijn fans in zijn creaties. Moest ik zo m'n boterham kunnen verdienen, ik zou geen seconde twijfelen! :mrgreen:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:03

Hier hebben ze een 964 gebackdated ( geen singer, maar wel een 911 2.4 uit de early seventies :salut:

Afbeelding

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:08

Ergens klopt iets niet aan deze 911. Staat sowieso te hoog op zijn pootjes...

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:08

Als je een SC vakkundig en goed wilt backdaten, kan je net zo goed op zoek gaan naar een early, waar je niet zoveel aan hoeft te doen ...

Natuurlijk kan je het doen zo als de 'racers' - maar dat is MI kapitaalvernietiging.

Een originele SC zal je BdB dan in waarde voorbij gaan lopen :idea:

Een van de voordelen van een backdate is dat je je geld gespreid uit kunt geven 8)

Een ander is, dat je het wel zo kunt maken zxoals jij wilt ... andere motor, ander onderstel, etc ...Want van "matching" is natuurlijk geen sprake :wink:

Ik heb eerder in een ander topic aangegeven wat er bij komt kijken als je een impact-bumper terug wilt bouwen naar pre-
Wellicht kan je dat zelf met de zoekfunctie van dit forum vinden :idea:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:09

@ veroverde200: Wielen te groot, en is een tiptronic... :bang: Daar had juist een hele mooie 6-bak in moeten zitten, zeker voor dit geld. En staat veel te hoog op de wielen!
Wel een heeeele mooie auto overigens...iets voor de gemakszuchtige zakelijke rijder?

Ik wens Outlaw_Singer veel succes: kom maar op met dit project. En je hebt gelijk over die prijzen! Dan maar zelf aan de slag!
En Olaf: voor een (halve) ton kom je een heel eind....

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:11

klikhierop als je handig bent. :wink:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:12

Johannvb schreef:Ergens klopt iets niet aan deze 911. Staat sowieso te hoog op zijn pootjes...


Velgdiameter is te groot, vind ik. ( zoals ook Steef al constateerde)

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:21

Ik heb niet gezegd dat ik de 70-er jaren look niet mooi vind. En die van de Waalgarage staat er mooi bij, op de te grote wielen na dan. Totdat je naar binnen kijkt... Maar ik vind de jaren 80 look ook heel mooi. En om die op te offeren voor een ombouw vind ik zonde. Koop dan gewoon een jaren 70 porsche. Kan je die niet betalen, pech gehad. Ik ook niet. Voelt hetzelfde als een nep rolex. En daar is ook een heel groot publiek voor.

Ik bedoelde idd dat ik het knap vind hoe Magnus het voor elkaar krijgt om ombouwsets die een beetje handige bob de bouwer met wat polyester in een weekendje in elkaar flanst voor zoveel geld weet te verkopen. Dat zegt idd iets over hoe graag mensen van hun geld af willen... Maar dat neemt niet weg dat ik sommige van zijn creaties echt wel koel vind. Alleen niet zoveel geld waard.

Singer is idd een kwestie van smaak. Wel gaaf wat ze technisch doen. Te veel kermis wat ze met het uiterlijk doen.

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:35

Olaf schreef:Als je een SC vakkundig en goed wilt backdaten, kan je net zo goed op zoek gaan naar een early, waar je niet zoveel aan hoeft te doen ...


Momenteel is het idee dat ik voor een 3.0 (3.2) zou gaan en dat ik in eerste instantie aan de motor niets zou veranderen. Op zich zit daar al wel voldoende vermogen in. Althans toch om de eerste honger te stillen.

Olaf schreef:Een ander is, dat je het wel zo kunt maken zxoals jij wilt ... andere motor, ander onderstel, etc ...Want van "matching" is natuurlijk geen sprake


Deze aanpassingen staan dus niet meteen op m'n lijstje. Daarom dacht ik dat het eenvoudiger zou zijn om het exterieur van een later model aan te passen dan wel een early te kopen, motorblok ter vervangen, transmissie, ophanging etc. Of zie ik dat zo verkeerd dan?

Olaf schreef:Ik heb eerder in een ander topic aangegeven wat er bij komt kijken als je een impact-bumper terug wilt bouwen naar pre-
Wellicht kan je dat zelf met de zoekfunctie van dit forum vinden :idea:


Ik had zo meteen niets gevonden maar ik probeer het nog wel een keer. Tenzij je het topic ivm je RS ombouw bedoelt.

steef schreef:Ik wens Outlaw_Singer veel succes: kom maar op met dit project. En je hebt gelijk over die prijzen! Dan maar zelf aan de slag!


Dat is heel erg leuk van jou maar zo ver zijn we nog even niet. Ik ben nog een behoorlijke nit-wit op dit gebied maar de drive om ervoor te gaan is er wel. Zoals elke grote onderneming gaan we van start met: informeren en plannen... :D

bully schreef:klikhierop als je handig bent. :wink:

Erg cool project maar op het eerste zicht niet echt een antwoord op de vraag die ik mij stel mbt het backdaten.

MickRS schreef:Koop dan gewoon een jaren 70 porsche. Kan je die niet betalen, pech gehad. Ik ook niet.


Ik ben ook niet voor elke ombouw maar dit is wat mij betreft wat kort door de bocht.

MickRS schreef:Ik bedoelde idd dat ik het knap vind hoe Magnus het voor elkaar krijgt om ombouwsets die een beetje handige bob de bouwer met wat polyester in een weekendje in elkaar flanst voor zoveel geld weet te verkopen.


Waar wacht je dan nog op? Sounds like easy money!

Nu ja, je hebt altijd voor- en tegenstanders. Misschien kom ik ook helemaal nooit toe aan dit verhaal. En ik weet ook dat je enerzijds een groep hebt die voor het outlaw gebeuren is maar aan de andere kant zijn er ook de puristen. De vraag die ik hier stel bij het openen van deze thread was dan ook niet gericht aan de puristen maar wel aan de andere groep. :wink:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:45

Johannvb schreef:Ergens klopt iets niet aan deze 911.

yep. is een tip :wink:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:48

Je kan ook nog een Ruf bumpersetje ala yellowbird overwegen. Weer eens wat anders...

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:48

Wat Outlaw doet is zeker geen easy money. Zit hele goede en slimme marketing achter :idea: :res:

De vraag stel je onder het kopje discussie. En dan heb je de kans dat die er komt... :mrgreen: Wel cool dat ik nu ook eens purist genoemd wordt... :thumleft: :lol:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 22:50

Outlaw_Singer schreef:Ik had zo meteen niets gevonden maar ik probeer het nog wel een keer. Tenzij je het topic ivm je RS ombouw bedoelt.



Nee - maar ik heb daar inmiddels wel even in het kort geschreven wat je dient te doen - om het uiterlijk pas te maken.

Als het je echt niet kan interreseren wat een ander denkt, zou je de backdate ook met kunststof delen uit kunnen voeren - dan zijn er "longhoods" die op de sluiting van een impactbumper of 964 passen.

Persoonlijk zou ik in dat geval dan voor een 964 kiezen - en achterschermen "flaren" zodat je (makkelijk) 16" deep dish Fuchs velgen kunt plaatsen ..

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 23:18

Marco schreef:Je kan ook nog een Ruf bumpersetje ala yellowbird overwegen. Weer eens wat anders...


Is dat dan makkelijker? :roll:

MickRS schreef:De vraag stel je onder het kopje discussie. En dan heb je de kans dat die er komt... :mrgreen: Wel cool dat ik nu ook eens purist genoemd wordt... :thumleft: :lol:


Ja dat klopt, ik had het over puristen en 'de outlaws'. Ik weet ook wel dat het iets meer is dan dat. Misschien had ik beter gesproken over voorstanders en tegenstanders. Anderzijds weet ik ook wel dat niet iedereen voor deze aanpak is maar aan een comment als 'dat vind ik doodzonde' heb ik gewoonweg niets... Ik vind een originele early 911 ook heerlijk. Met een 80-er heb ik dat veel minder en voor mij persoonlijk til ik dan niet zwaar aan het 'verbrodden' van dergelijke 911 om tot een persoonlijke droomwagen te komen. Ieder z'n ding...

Olaf schreef:Als het je echt niet kan interreseren wat een ander denkt, zou je de backdate ook met kunststof delen uit kunnen voeren - dan zijn er "longhoods" die op de sluiting van een impactbumper of 964 passen.

Persoonlijk zou ik in dat geval dan voor een 964 kiezen - en achterschermen "flaren" zodat je (makkelijk) 16" deep dish Fuchs velgen kunt plaatsen ..


Een 964 ligt me net iets moeilijker omdat ik overweeg hem als oldtimer in te schrijven. Hij zou ook niet dienen als dagelijkse wagen. Bovendien lijkt een 80-er minder aanpaswerk om tot een mooi resultaat te komen. Wat dan ook weer zou schelen in de portemonnee als je van plan bent heel wat te laten doen.

Wat betreft de kunststof delen, dat kan misschien nog een optie zijn. Hoewel ik er in eerste instantie niet echt voor ben ga ik toch wel eens de mogelijkheden bekijken. Met het flaren bedoel je verbreden/rollen? Wel, om helemaal rechtuit te zijn, zou ik liefst van al met een kas werken van een 911S zoals een van deze:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1415342
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1570754

Dat vind ik helemaal geweldig... :roll:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 23:24

In het filpjes topic staat filmpje over Achim Anscheidt, Hoofd Design bij Bugatti. Voor Drive reed hij een stripped-down 1981 - 911 SE en verteld er een en ander over:

klik

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 23:32

Ja, is makkelijker

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 23:40

Outlaw_Singer schreef:maar aan een comment als 'dat vind ik doodzonde' heb ik gewoonweg niets...


Ach, wie weet was je nog te redden... :twisted:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 23:42

Outlaw_Singer schreef: Met het flaren bedoel je verbreden/rollen?



Turbo breed maken :arrow: RSR

Dan kom je namelijk uit met een ET van 23 - welke de originele 16" Fuchsen hebben :wink:

Als je eenmaal met ombouwen begint - maakt het MI niet zoveel meer uit of je een impact bumper of 964 hebt - als donor - helemaal niet als je met kunststof delen gaat werken ...

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 23:50

Outlaw,
Zoek ook eens op amerikaanse fora, zoals rennlist op "backdate" en "sc" of "964" en je leert snel een hoop.
Je plannen klinken herkenbaar (had ze zelf ok :wink: ), en heb een jaar gezocht naar een kale, goede rsr-brede koets, maar vooral een hoop bagger gezien en dus niets gekocht. Inmiddels in t bezit van een 964 waar ik alle kanten mee op kan, maar waarschijnlijk kies voor 'terug naar origineel" en toch geen backdate. Immers, om te rijden net zo leuk en financieel een stuk verstandiger..

Belangrijkste tip, neem vooral tijd en ga veel bekijken.

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

20 jan 2014 23:57

Olaf schreef:Turbo breed maken :arrow: RSR

Als je eenmaal met ombouwen begint - maakt het MI niet zoveel meer uit of je een impact bumper of 964 hebt - als donor - helemaal niet als je met kunststof delen gaat werken ...


Meer zoiets dan... http://cgi.ebay.de/ebaymotors/911-RSR-T ... 724wt_1275
Eigenlijk kan ik gewoonweg beter zoiets kopen en qua lak herdoen. Het enige nadeel is dat ik ook niet echt een idee heb of ik zoiets in België goedgekeurd krijg... :roll:

Maar de 80-er of 964 is toch niet echt een donor maar de basis in dit geval? Probleem is dan dat de 964 al van 89 moet zijn om hem als oldtimer in te kunnen schrijven. En in aankoop scheel het denk ik ook nog wel wat. Uiteindelijk droom ik gewoon van een vlotte, early look outlaw. Het moet niet het goedkoopste van het goedkoopste zijn, maar als de aankoop van een 80-er al goedkoper is en er is wat minder werk aan de ombouw, is dat waarvoor ik m'n ogen ga openhouden. :wink:

Poldermodel schreef:Outlaw,
Zoek ook eens op amerikaanse fora, zoals rennlist op "backdate" en "sc" of "964" en je leert snel een hoop.
Je plannen klinken herkenbaar (had ze zelf ok :wink: ), en heb een jaar gezocht naar een kale, goede rsr-brede koets, maar vooral een hoop bagger gezien en dus niets gekocht. Inmiddels in t bezit van een 964 waar ik alle kanten mee op kan, maar waarschijnlijk kies voor 'terug naar origineel" en toch geen backdate. Immers, om te rijden net zo leuk en financieel een stuk verstandiger..

Belangrijkste tip, neem vooral tijd en ga veel bekijken.


Rennlist ken ik idd maar ik heb daar nog niet gezocht. Ga ik zeker eens doen! Bedankt! :wink:
Ik heb zelf ook nog maar net een 912 gekocht, alleen vind ik het jammer om hier mee aan de slag te gaan. En ja, origineel is vast verstandiger, alleen maak ik niet altijd de verstandigste keuzes... :mrgreen: Thanks for the tip! :cheers:

Re: Porsche 911 (jaren 80) backdaten naar early 911

21 jan 2014 21:09

Is dit niet wat voor je?

http://link.marktplaats.nl/766886493

Is in ieder geval een f- model (geweest ooit)

Kan ook niemand "zonde" vinden...
Plaats een reactie