Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 jan 2014 15:37
Kreeg aan 911E van 1969 aangeboden ,een coupe.
Is geen rijdende wagen en heeft her en der roest .
Nu gaat het om een euro model matching nrs Porsche .
Mag men voor zoiets 25000 euro betalen ook al is het toch echt wel een project auto?
Is de waarde nu echt zoveel hoger dan bijvoorbeeld een T model?
Zou voor een vriend van mij zijn die ermee aan de slag wil ,maar hij vind 25K erg veel geld voor een project.
Ben benieuwd naar jullie mening hierover,het lijkt mij nl wel een goede investering ,maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
22 jan 2014 15:55
Ligt aan de staat en wat er precies moet gebeuren, is ie compleet? Hoe is het interieur/kaartenvakken? Injectie of omgebouwd naar carbs? 14 of 15 inch Fuchs? Heeft ie roest of is ie rot?
Misschien even wat foto's posten.
22 jan 2014 16:01
Fotos probeer ik nog te maken.
Wagen is 95% kompleet ,injectie is origineel ,dus geen carbs.
Heeft wel roest ,voornamelijk bodem.
Interrieur is 'redelijk' te noemen,met originele zetels en 911E badge op dashboardkastje...
Bedankt voor de reactie.
22 jan 2014 16:04
Ik zou hem voor dat geld wel durven kopen maar verwacht dat je waarschijnlijk minstens dezelfde som geld kwijt bent voordat je klaar bent. Als dat lukt heb je een prima aankoop imho.
Succes,
Tristan
22 jan 2014 16:06
Lijkt mij ook...
22 jan 2014 16:31
Hartelijk dank geachte mede-forummers
22 jan 2014 16:38
Ik denk dat 15.000 tot 20.000 realistischer is....
22 jan 2014 16:45
Dit was enige tijd geleden opmerking van Grogos op FB.
"Dit is wat ik bedoelde: Wiki: "The 2.2 L 911E was called "The secret weapon from Zuffenhausen". Despite the lower power output of the 911E compared to the 911S, the 911E was quicker in acceleration up to 160 km/h"
22 jan 2014 17:00
Revisie van het injectiesysteem van een vroege E is een zeer dure grap, kost vele duizenden euro's. Beter ombouwen naar PMO of Webers van AMT dyno, reken voor de webers plus ontsteking op 2500 euro, is in ieder geval veel goedkoper dan de injectie reviseren en veel betrouwbaarder.
Ik zou niet zo 1.2.3. durven zeggen dat je met de restauratie van een 69ér 911 voor 25.000 klaar bent, ligt toch echt aan de staat en wat je eventueel zelf kan doen.
22 jan 2014 17:08
Sterker nog, er is iemand op het 912 forum een 911 E uit 1970 aan het restaureren, deze auto was echt niet heel slecht, motor liep en was compleet, toch red hij het niet met 25.000 euro ondanks veel zelfwerkzaamheid.
22 jan 2014 17:08
Felix, revisie van injectie valt wel mee. Kost wel wat, maar dan wel origineel en erg snelle gasresponse.
Die waardes gaan imho niet echt meer ergens over. Niet om te klagen ofzo, maar voor 50 k zon oude platte kever?
Onderdelen zijn overigens toch wel erg prijzig vergeleken met bv alfao romeo. Tov ferrari valt het dan wel mee.
22 jan 2014 17:16
Laatst heeft een Belgische vriend van me zijn injectie laten reviseren incl pomp etc. was toch veel meer dan 3000 euro kwijt.
22 jan 2014 17:19
Het is geen buiten kansje, maar wel een redelijke prijs als je uitgaat van een eindwaarde van 50 K
Reken 10K voor de carrosserie 10K voor de motor 3K voor de injectie dan hou je nog 2K over voor interieur en onderdelen.
En dan maar hopen dat er niks tegenzit
, maar dan is wel compleet gerestaureerd naar je eigen zin.
22 jan 2014 17:20
tja. is er nog upward potential voor een 69E? ik denk het wel...
22 jan 2014 17:24
Injectiepomp is 2k worst case als je weet waar je moet zijn. Rest valt wel mee. Injectors zijn vaak nog goed na schoonmaken, wat kogelkopjes en vooral veel tijd met afstellen.
Koets is echter meestal veel meer dan 10k, uitgaande van goede onderdelen en goed werk.
Blok voor 10, dan heb je mazzel en hoef je niet veel te vervangen. Ik schrik nog altijd van zaken als een verdeler voor 250 etc. Let ook op want van een E kan je aantal zaken niet krijgen zoals verdeler, nokkenassen etc.
My 2cts op basis van mijn puinhoop
En ja het valt altijd tegen, en het duurt altijd langer en langer en langer enzo. ....
22 jan 2014 17:46
Het injectie systeem is goed en de motor zal niet heel veel werk nodig hebben volgens beoordeling specialist .
Voornaamste is de koets en de bodem,ik denk zelf dat rond 15000 euro genoeg gaat zijn.
Nu las ik hierboven dat de waarde van een korrekte 1969 E rond 50K euro ligt ,ik had dat wel hoger verwacht eerlijk gezegd.
Ik zie 911T-tjes te koop staan van 1969 voor meer dan 50K
Staat in nederland een 911T te koop ,die is dan volledig gerestaureerd en die kost 70.000 euro,een E lijkt me nog altijd meer waard.
Maarja ik snap ook wel dat vraagprijs en verkoop prijs niet altijd hetzelfde zijn ...
22 jan 2014 18:14
ik doe ook een project. een 911 swb van 1968
ik heb ook zo'n auto gekocht. liep redelijk en zag er allemaal redelijk uit. kan je alvast voorspellen dat dorpels rot zijn, bodemplaat?, plaatwerk onder zittingen achter? parafan voor?a stijltje links of rechts. grote vraag wat zit er onder het plamuur. zo te horen een usa auto en daar is een stukadoor een betere naam voor wat ze hier een spuiter noemen. je ziet het pas als ie echt kaal is.
ik ben nu 700! uur verder en plaatwerk en spuitwerk is klaar. motor revisie 15000 euro. (zonder zuigers en is alles redelijk in orde. (alles wat je nodig hebt kost een vermogen) versn bak revisie en dan e.a klaar maken technisch voor rdw.
nieuw interieur is meestal nodig om het plaatje compleet te maken. als je auto van buiten nieuw is ga je niet rijden met een oud stinkend interieur van 40 jaar oud.
ik denk dat ik op een 50 mille aan kosten kom (als het lukt) maar dan heb ik het mooiste 911 van het hele land. (denk ik natuurlijk)
er stond een mooie 911 lwb te koop op 911-912 club site voor 49.000. is misschien verstandiger want je gaat nu helemaal leeg lopen.
een 911 opknappen valt nooit mee of je moet alles zelf kunnen doen en geen uren tellen.
sterkte met je beslissing. het is wel leuk zo'n project.
22 jan 2014 18:26
Ha ,bedankt porscheforum !
Als de prijs niet ernstig omlaag gaat dan zien we ervanaf .
Zou inderdaad zomaar kunnen dat als men er eenmaal aan begint ,het een MONEY PIT of never ending story gaat worden.
Porsches zijn er eigenlijk om direkt mee te kunnen rijden ,om daar nu misschien jaren op te moeten wachten is ook nooit de bedoeling geweest.
22 jan 2014 21:50
Te koop staan wil niet zeggen dat hij daarvoor verkocht wordt.
Kan me wel vinden inde moneypit filosofie, ben zelf ook wel redelijk klaar ermee.
Waarheid is doorgaans wel dat je het weer vergeten bent als je eenmaal rijdt.
22 jan 2014 22:33
Ik denk dat 18000 euro een betere prijs is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.