Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

T werd tijd....

24 jan 2014 16:49

http://www.autoblog.nl/nieuws/spyvideo- ... post-64585

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 17:22

Da's wel erg snel. :shock:

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 17:41

als hij in het filmpje passeert rond 1:18 min hoor je een turbo fluiten; bovendien gaten in de achterbumper onderaan.
zou wel eens een 4cyl turbo kunnen zijn ??
let ook op de chrom motorgrill met vertikale lamellen (afgedekt met een zwart plastic matje)

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 17:46

Goed gehoord deepee! Hier twijfel ik aan maar hoor inderdaad een hoge fluittoon alsof er een turbo lekker aan het opspinnen is... :?

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 17:53

deepee schreef:als hij in het filmpje passeert rond 1:18 min hoor je een turbo fluiten; bovendien gaten in de achterbumper onderaan.
zou wel eens een 4cyl turbo kunnen zijn ??


:shock: dat mag echt niet....

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 18:28

Waarom niet?

T'is maar goed dat Porsche een eigen weg gaat en niet naar al haar klanten luistert anders hadden we nu nog in luchtgekoeld spul rondgereden :wink:

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 18:28

Opvolger dan van de 912 :?:

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 18:32

Als jullie nu een beetje goed hadden opgelet dan hadden moeten weten dat Porsche natuurlijk ook bezig is met down sizing met turbo's en zo. 2.7 liter 6 cilinder met een turbo maakt mooi 350 pk of meer.

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 18:52

Of de dieseluitvoering. :wink:

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 19:30

4 cilinder in een 911? :shock:
Dan heeft Porsche serieus afgedaan voor mij als sportwagen.

Bah bah en nog eens bah (indien het waar is natuurlijk).
Dat ze die downsizing naar 4cilinders maar skippen en direct over gaan naar snelle elektrische wagens dan.
Zou ik nog meer mee kunnen leven :)

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 20:10

Zou best kunnen, volgende BMW 5 serie komt ook met een 3 cylinder las ik in Autoweek...
Passat met een 1.4 tje is er ook al. Downsizing ontkomt geen enkel merk aan vrees ik.

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 20:51

misschien testen met 4 cil met turbo voor nieuw generatie/update bij de boxster/cayman (niet de eerste keer dat ze een ontwikkeling bij 'Porsche' verpakken als een andere upgrade, hebben de journalisten ook weer wat te doen/schrijven).
Trouwens, niks mis met een 4 cilinder met flinke turbo. Voor iedereen die denkt dat dit niet rijdt/niet mooi klinkt.
Kijk/Luister eens wat Jaguar voor elkaar krijgt met een opgevoerd 4 cilinder turbo blokje (ok, is wel wat verder opgevoerd,
maar Porsche is niet gek als zij een 4 cilinder blok in een sportwagen leggen, dat zal vast een leuk blok zijn).
http://www.youtube.com/watch?v=CspcnZ1IBs8
Of luister naar de nieuwe generatie formule 1, 4 cilinder turbomotoren http://www.youtube.com/watch?v=pXNLQQC_AGU

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 21:07

Franz schreef:Da's wel erg snel. :shock:


Ja.. tegenwoordig standaard om de 3-4 jaar... om nieuwe aankoopimpulsen te generen neem ik aan...

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 21:18

dobbelsteen schreef:4 cilinder in een 911? :shock:
Dan heeft Porsche serieus afgedaan voor mij als sportwagen.

Bah bah en nog eens bah (indien het waar is natuurlijk).
Dat ze die downsizing naar 4cilinders maar skippen en direct over gaan naar snelle elektrische wagens dan.
Zou ik nog meer mee kunnen leven :)


Ho ho...niet zo snel afserveren!
Heb al jaren een Porsche 4 cylinder, loopt echt prima hoor. Eerst zelf mee rijden, :drive: dan oordelen :mrgreen:
Bijna net zo snel als een 964

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 21:25

de911gek schreef:
Franz schreef:Da's wel erg snel. :shock:


Ja.. tegenwoordig standaard om de 3-4 jaar... om nieuwe aankoopimpulsen te generen neem ik aan...

Vergeet niet, hij is pas net twee jaar op de markt. En om de auto al een jaar eerder met facelift de weg op te sturen is ten eerste totaal onlogisch (tenslotte stimuleer je hierdoor geen verkoop) en ten tweede de aanpassingen zijn ook te minimaal hiervoor. Ik heb het vermoeden dat hier gaat om de eerste 911 diesel boxermotor biturbo met meer dan 400pk. Ze hebben ons voorbereid met de Cayenne en de Panamera en nu is de 911 aan de beurt. Dat verklaart ook het gefluit van de turbo bij zeer laag toerental.

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 22:31

dobbelsteen schreef:4 cilinder in een 911? :shock:
Dan heeft Porsche serieus afgedaan voor mij als sportwagen.

Bah bah en nog eens bah (indien het waar is natuurlijk).
Dat ze die downsizing naar 4cilinders maar skippen en direct over gaan naar snelle elektrische wagens dan.
Zou ik nog meer mee kunnen leven :)



Als je in de jaren 90 tegen F1 coureurs had gezegd dat ze in 2014 geen V12's meer zouden rijden maar 1.6L V6-en, had je ook mooie reacties gekregen.
Sommige evoluties kunnen helaas niet alleen op basis van emoties gaan..

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 22:51

Downsizing is een ramp voor de duurzaamheid. Dus liever geen downsizing bij Porsche. Ik zou er iig geen kopen.

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 22:59

Net weer geluisterd, dat is zeker geen 4 cylinder. Maar ik hoor ook een turbo/fluitgeluid.

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 23:04

Daar heb je een goed punt, las pas ergens een onderzoek over die kleine VW TSI blokjes. Zijn na 120 a 140D km gewoon op. Zal de gemiddelde leaser worst zijn, die krijgt dan weer een nieuwe, maar is wel bagger kwaliteit natuurlijk :pale:

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 23:30

Franz schreef:
de911gek schreef:
Franz schreef:Da's wel erg snel. :shock:


Ja.. tegenwoordig standaard om de 3-4 jaar... om nieuwe aankoopimpulsen te generen neem ik aan...

Vergeet niet, hij is pas net twee jaar op de markt. En om de auto al een jaar eerder met facelift de weg op te sturen is ten eerste totaal onlogisch (tenslotte stimuleer je hierdoor geen verkoop) en ten tweede de aanpassingen zijn ook te minimaal hiervoor. Ik heb het vermoeden dat hier gaat om de eerste 911 diesel boxermotor biturbo met meer dan 400pk. Ze hebben ons voorbereid met de Cayenne en de Panamera en nu is de 911 aan de beurt. Dat verklaart ook het gefluit van de turbo bij zeer laag toerental.

+1. Hoor ook ergens een erg dieselig geluid bij optrekken. ben benieuwd.

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 23:32

4 cilinders ipv 6 -> 33% lagere plofkans...

Nee dat is flauw, misschien is het wel een plug-in met Turbo sound pakket ?

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 23:38

Ja, een diesel achterin, en de sound van een lufti door de speakers :thumleft:

Re: T werd tijd....

24 jan 2014 23:48

Klinkt zo ook al lekker hoor.
http://www.dailymotion.com/video/x18dhb ... ade-n_auto
http://youtu.be/h-J9LbUJxFA

Re: T werd tijd....

25 jan 2014 16:29

968Tom schreef:Ho ho...niet zo snel afserveren!
Heb al jaren een Porsche 4 cylinder, loopt echt prima hoor. Eerst zelf mee rijden, :drive: dan oordelen :mrgreen:
Bijna net zo snel als een 964

Ik heb er idd geen ervaring mee. Ik ging eigenlijk af op commentaren die ik heb gelezen van mensen die bij BMW gingen gaan kijken naar een 328i (4cil met turbo) omwille van het fiscale voordeel. En alleen diegenen die geen 3liter 6 in lijn gewend waren, konden het nog appreciƫren.

Bij een sportwagen ben je dan vaak nog eens zo veel kritischer op de motor, dus het lijkt me alleszins geen positieve noot.
En ik heb eigenlijk liever geen geluid (kan ik muziek opleggen en elektrisch rijden) dan een 4 cilindertje :mrgreen:

Re: T werd tijd....

25 jan 2014 17:56

Een 4-cilinder boxer kan ook erg mooi klinken hoor: http://www.youtube.com/watch?v=q2StnOBxfnw :thumleft:
Plaats een reactie