Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 15:36

Geinig stukje voor GT3 bezitters op PH

Given that, what's your pick of the GT3 lineage?
"It would have to be the first GT3 in 1999, the one in which I set first [Nurburgring] time under eight minutes, a 7:56. I think that car was like a 2.7 RS from 1973; a pure Porsche. Today it's easier to drive the new GT3. On the Nuerburgring, to go 7:35 is nothing any more. It's so easy to drive, it's so perfect; you don't even have to shift any more. You just put down the throttle and brake and everything is going automatically. Really the newest one is always the best one. But for myself, I always want that it is my talent to make the car fast, and in the old one you really need more talent than with the new one. But I still thinkthe 997, with 435hp, it is a fantastic car. In it, everyone can go fast."

http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=29197

Grtz. Boxi

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 15:53

Als het zo simpel is, waarom rijden er dan zoveel moderne GT3's daar zo langzaam rond?

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 16:08

Omdat ze het niet durven?

Rohrl geloof ik zomaar. Gewelige gast.

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 17:27

Journalisten hebben de neiging om iets op te schrijven wat ze op willen schrijven.

Dat moderne auto's makkelijker hard gaan is een feit. Maar op de grens blijft ook een moderne 911 listig en omdat je nog makkelijker heel hard gaat is een foutje al snel heel pijnlijk. Ik zou niemand aan willen raden om "even" een rondje 7:35 op de Ring te doen. Dat is vragen om ongelukken.

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 17:59

Devils son schreef:Als het zo simpel is, waarom rijden er dan zoveel moderne GT3's daar zo langzaam rond?


Omdat ze alleen achterwielaandrijving hebben? :mrgreen:

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 18:01

Devils son schreef:Journalisten hebben de neiging om iets op te schrijven wat ze op willen schrijven.

Dat moderne auto's makkelijker hard gaan is een feit. Maar op de grens blijft ook een moderne 911 listig en omdat je nog makkelijker heel hard gaat is een foutje al snel heel pijnlijk. Ik zou niemand aan willen raden om "even" een rondje 7:35 op de Ring te doen. Dat is vragen om ongelukken.


Off Topic, gewoon uit nieuwsgierigheid; wat was jou snelste tijd met de Turbo?

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 18:40

Sowieso is de 996 mk1 natuurlijk de meest pure waterkoeler... :mrgreen:

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 21:55

Cazzo Super Veloce schreef:Off Topic, gewoon uit nieuwsgierigheid; wat was jou snelste tijd met de Turbo?


7:42 is de snelste die ik gemeten heb. En ik kwam hoogst zelden iemand op de baan tegen die ruwweg dezelfde snelheid reed, laat staan sneller (kwam voor, maar dan was het meestal een GT2RS oid).

En ik ben ook maar een goedwillende amateur, dus 7:35 doe je daar niet 'even'. ;)

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 22:16

7:42 is gewoon heel netjes DS.

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 22:19

I know....

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 22:25

7.42 pfff :res:

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

11 feb 2014 22:39

Dat is voor een amateur een toptijd! 8)

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

12 feb 2014 0:48

GT3 MKI rules :salut:

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

12 feb 2014 1:10

Volgens mij heeft ooit iemand, ik dacht zelfs Walther Rohrl, gezegd: "Iedereen die onder de 8:00 rijdt, die schud ik de hand" :thumleft:

Re: Walther Rohrl vs GT3 MK1

13 feb 2014 23:32

Nine-eleven schreef:Volgens mij heeft ooit iemand, ik dacht zelfs Walther Rohrl, gezegd: "Iedereen die onder de 8:00 rijdt, die schud ik de hand" :thumleft:


En dan te bedenken dat wij gewoon met een sub-8-er op het forum mogen verkeren!

Extreem nette tijd trouwens 7.42, ik zou het niet durven, als ik en mijn auto het al zouden kunnen...
Plaats een reactie