Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Hoe achterbumper demonteren van een 928 S4?

16 feb 2014 9:53

Kan er mij iemand, met eventueel een voorbeeld aan foto's laten weten hoe ik mijn achterbumper van mijn 928S4 kan demonteren?

Re: Hoe bumper demonteren van een 928S4

16 feb 2014 9:58

Jij ook van harte welkom hier :twisted:

Ik weet niet hoe je Engels is… :salut:

Ook in het engels

Pelican parts forum

Klikkerdeklik op de oranje lettertjes :idea:

Re: Hoe achterbumper demonteren van een 928 S4?

16 feb 2014 11:38

Horn, alvast bedankt voor je reactie, doch is mij niet al te duidelijk. Ben begonnen met de volledige bekleding er uit te halen achteraan. Hiermee bedoel ik aan de zijkanten van de achterste zijruiten de bekleding aan de zijkanten, m.a.g dat ik ook mijn achterste zetels er heb moeten uithalen om dit alles zonder schade te kunnen volbrengen. OK dit is geen verloren werk want heb er ook mijn ramen aan de zijkanten uitgenomen en zal dan om deze te her monteren gemakkelijker kunnen werken en geen schade oplopen.Waarschijnlijk niet de juiste manier of de weg om de achterbumper te demonteren? Kan je mij aub in het Nederlands eens wegwijs maken wat ik zoal moet doen om mijn achterbumper op de juiste manier er af te kunnen nemen?
dank bij voorbaat!
Groetjes.

16 feb 2014 11:44

Ooit van google translate gehoord?

klik hier maar eens op

16 feb 2014 12:18

Kobelco schreef:Ben begonnen met de volledige bekleding er uit te halen achteraan. Hiermee bedoel ik aan de zijkanten van de achterste zijruiten de bekleding aan de zijkanten, m.a.g dat ik ook mijn achterste zetels er heb moeten uithalen om dit alles zonder schade te kunnen volbrengen. OK dit is geen verloren werk want heb er ook mijn ramen aan de zijkanten uitgenomen en zal dan om deze te her monteren gemakkelijker kunnen werken en geen schade oplopen.

Huh? je wil je achterbumper eraf hebben en je "hebt alvast de binnenbekleding, de achterstoelen en de zijruiten eruit gehaald?" :shock: Serious?
Dan zou ik nu eerst de voorwielen, de motorklep en het dashboard demonteren…. :mrgreen:

16 feb 2014 16:01

Voor dat er volgende week een 928 in onderdelen wordt aangeboden, met name een carrosserie MET achterbumper :res:

Afbeelding

Volgens het draadje uit Horn z'n 1e link moet je de 4 moertjes die ik met een rode pijl heb aangegeven loshalen. Dan zitten er ook nog 2 moertjes aan het horizontale deel waar de bumper bij het scherm komt. Daarnaast nog 4 torx schroeven(?? Ik weet de vertaling niet van Hex Heads :oops: ) in de achterbak onder een af andere afdekplaatjes. De poster in het Engelstalige draadje heeft ook z'n achterlichtunits eruit gehaald

Succes :thumleft: , ik hoop dat je er wat mee opschiet.

16 feb 2014 16:10

WillemB schreef:Voor dat er volgende week een 928 in onderdelen wordt aangeboden, met name een carrosserie MET achterbumper :res:
:mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy:

google zegt dat hex heads gewone bouten zijn of inbusbouten.

Dank Willem, ik ging er zo maar van uit dat engels plus foto's genoeg zou zijn. Had graag voorkomen dat het hele interieur gestript werd. Hoop dat je met jouw hulp nog op tijd was :lol:

16 feb 2014 18:30

Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd waarom de bumper er überhaupt af moet :?: :scratch:

16 feb 2014 20:08

Waarschijnlijk omdat de voorstoelen vastzitten oid. Erg omslachtig bij een 928 :cheers:
Plaats een reactie