Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 16:40

Ik zou graag mijn auto willen verlagen met Eibach (30mm)
Maak me alleen een beetje zorgen omtrent de drempels in het huidige staatbeeld en heb onderandere geen zin steeds als ik over de drempel bijvoorbeeld bij mij in straat (met een gewone auto al een onding) ga iets onder te auto te horen schuren. Dan is voor mij de lol er gelijk af. Het klusje is (lijkt) me iets te kostbaar om bij het niet bevallen gelijk weer om te laten bouwen naar standaard.

Hier is vast wel iemand die ervaring heeft met het verlagen in relatie tot drempels en kan aangeven of ik me terecht of onterecht zorgen maak omtrent een dergelijke aanpassing.

Verder de vraag wat mag deze aanpassing in Totaal kosten; setje veren, demontage, montage en uitlijnen?

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 16:43

Kom d'r maar in, Dr Knauf... :popcorn:

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 17:38

30mm is niet echt een probleem.
Ik heb mijn 964 ongeveer 40mm lager. Alleen bij heeeeule hoge en vage drempels nog wat rustiger maar schrapen.... nee.
H&R veren Ca. 350,-
De- en montage Ca. uurtje of 4 bij een specialist
Uitlijnen een keer 100,- ?

Succes met verlagen! ;)

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 18:26

Onze iets lager als standaard, en we kunnen bijna alle drempels "volle poeier nemen" (behalve die klote puisten bij ons in de wijk :evil: :evil: :evil: )

Afbeelding

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 18:28

je kan er toch altijd schuin overheen?

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 18:35

Vertel dat maar aan de uitlaat van de Polo/ Velgen van de Mini en de velgen van de P :cry:

Het zijn vier ronde bulten waar bijna onmogelijk overheen te komen is, effectief zijn ze overigens wel.

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 19:48

chelsea schreef:Onze iets lager als standaard, en we kunnen bijna alle drempels "volle poeier nemen" (behalve die klote puisten bij ons in de wijk :evil: :evil: :evil: )

Afbeelding


Iets lager?
Hoeveel lager is iets? :D
Dit is wel wat ik bedoel. het staat geweldig!!!!!

Bij die klote puisten toch geen aanschuren??
Alleen niet vol poeier er overheen?
Met andere voorzichter er overheen geen probleem?

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 19:54

A-Line schreef:
chelsea schreef:Onze iets lager als standaard, en we kunnen bijna alle drempels "volle poeier nemen" (behalve die klote puisten bij ons in de wijk :evil: :evil: :evil: )

Afbeelding


Iets lager?
Hoeveel lager is iets? :D
Dit is wel wat ik bedoel. het staat geweldig!!!!!

Bij die klote puisten toch geen aanschuren??
Alleen niet vol poeier er overheen?
Met andere voorzichter er overheen geen probleem?


Hoi Wiets, volgens mij heeft de auto op deze foto laagprofielbanden. Wat ik mij van jou auto herinner (Cup2. met standaardbanden hoogte vs breedte) scheelt dat waarschijnlijk ook nog wel iets. :scratch:

Maakt je auto wel helemaal af hè? :thumleft:

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 19:58

Pw250 schreef:30mm is niet echt een probleem.
Ik heb mijn 964 ongeveer 40mm lager. Alleen bij heeeeule hoge en vage drempels nog wat rustiger maar schrapen.... nee.
H&R veren Ca. 350,-
De- en montage Ca. uurtje of 4 bij een specialist
Uitlijnen een keer 100,- ?

Succes met verlagen! ;)


Dank voor de terugkoppeling.
Als ik dit zo lees is het dus geen enkel probleem.

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 20:00

Eigenlijk geen problemen bij drempels. Niets meer of minder in ieder geval als een normale auto.
Zal de bandenmaat eens moeten opzoeken maar is volgens mij qua hoogte/omtrek gelijk als de originele 17 inch banden/velgen.

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 20:02

Hoi Wiets, volgens mij heeft de auto op deze foto laagprofielbanden. Wat ik mij van jou auto herinner (Cup2. met standaardbanden hoogte vs breedte) scheelt dat waarschijnlijk ook nog wel iets. :scratch:

Maakt je auto wel helemaal af hè? :thumleft:[/quote]

Hey hallo Tom,
Bijna goed je herinnering :D :lol: :D
Ik heb de 18 inch Turbo 1 velgen eronder.

Dat maakt hem denk ik helemaal af :lol:

Re: EIBACH vs DREMPELS

01 maart 2014 23:22

Het gaat in mijn ervaring niet alleen om de verlaagde veren, maar ook om de staat van je dempers. Op een parking waar ik regelmatig parkeer zitten korte drempels. Het probleem daar is dat de auto nog wel eens met de onderkant op de drempel wil stoten nadat je er met de voorwielen overheen bent gereden. Bij een auto met een fris onderstel houden de dempers de neergaande beweging prima onder controle en heb ik nooit last. Bij een andere auto die ongeveer even hoog staat zijn de dempers aardig gaar en slaat de auto bij het neerkomen wat door waardoor ik voorzichtiger over de drempels heen moet om de onderkant vrij te houden. Beide auto's zijn overigens geen Porsches. Ik zou geen verlaagde veren zonder nieuwe dempers monteren.

Re: EIBACH vs DREMPELS

03 maart 2014 14:04

De mijne is 3 cm verlaagd (Billstein/Eibach) en zou nog 1 cm kunnen zakken.
Nooit problemen met drempels.

Re: EIBACH vs DREMPELS

03 maart 2014 14:17

+1 frankv

Heb een stugge KW V3-ophanging onder mijn CS, en ondanks de eerder beperkte bodemvrijheid heb ik zelden tot nooit problemen omdat de wagen amper dieper doorzakt bij het nemen van drempels. Niet zozeer de rijhoogte in normale toestand maar wel deze bij het nemen van oneffenheden (mate van inveren) is van belang.

Re: EIBACH vs DREMPELS

03 maart 2014 15:02

Ik heb destijds ook gelijk zowel de dempers als de veren laten vervangen.

Re: EIBACH vs DREMPELS

03 maart 2014 15:43

Godspeed schreef:+1 frankv

Heb een stugge KW V3-ophanging onder mijn CS, en ondanks de eerder beperkte bodemvrijheid heb ik zelden tot nooit problemen omdat de wagen amper dieper doorzakt bij het nemen van drempels. Niet zozeer de rijhoogte in normale toestand maar wel deze bij het nemen van oneffenheden (mate van inveren) is van belang.



Heb een KW VII en kan mij volledig vinden in bovenstaand :wink:

Re: EIBACH vs DREMPELS

03 maart 2014 19:13

997 4S met Eibach.
Een 4S wordt dan +/- 2.5 cm lager.
Het is een merkbaar verschil met het nemen van drempels. Je hoort de kunststof eerder schaven.
De vering is ook stugger dan origineel wat op de dorpsstraatjes niet echt prettig is. Maar daarvoor krijg een mooiere "stand" en een merkbare betere wegligging.

Succes :salut:

Re: EIBACH vs DREMPELS

03 maart 2014 20:39

Dank een ieder voor zijn ervaring

Begrijp inmiddels dat het wel wijs is om ook gelijk de dempers te vervangen.
Wordt wel een aardig bedragje voor die 3 cm (mijn huidige dempers en veren zijn prima)
Sportsuspension Bilstein met Eibach, demontage oude set, montage nieuwe set en uitlijnen, met elkaar circa 2.200 ?

Re: EIBACH vs DREMPELS

04 maart 2014 10:33

Als je voor het hele rijtje wil gaan zal dat eerst komen ja ;)

Re: EIBACH vs DREMPELS

05 maart 2014 18:52

Hier ook een KW Variante 3 (geweldig) onderstel, normaliter geen probleem om drempels (rustig) te nemen.

Echter na de montage van de RS Clubsport 3-delige voorvleugel moet ik absoluut langzaam over stijl oplopende drempels gaan i.v.m. de "overhang" aan de voorzijde.
Een r.v.s. Front Protection Bar behoed mij voor ernstige schade aan de voorvleugel.

Afbeelding Afbeelding

Re: EIBACH vs DREMPELS

07 maart 2014 12:37

Hoe laag kun je met KW3?!

Re: EIBACH vs DREMPELS

07 maart 2014 13:49

Pw250 schreef:Hoe laag kun je met KW3?!


Kan de papieren zo vlug niet vinden, maar heb even gekeken bij mijn 993 (staat nu toch op pootjes).

Achter kan ik hooguit nog een 10 mm omlaag, voor nog heel veel meer (ca. 50 mm) t.o.v. van de foto's boven.

Af fabriek staat de set al behoorlijk laag ingesteld en op Nurburgring specs d.w.z. niet snoeihard.
Ik heb de set aan de voorzijde zelfs iets hoger moeten zetten aangezien mijn banden af en toe aanliepen.

Verder is de 993 uitgewogen en op RS specs uitgelijnd bij Prins Techniek in Wassenaar.

En ik kan je één ding zeggen: Je kent je auto niet meer terug.

Re: EIBACH vs DREMPELS

07 maart 2014 17:17

@ nine-eleven.... wil ff kwijt dat je een super gave car hebt... :thumleft:

Re: EIBACH vs DREMPELS

07 maart 2014 18:53

Thnx :thumleft:

Ik doe m'n best . . . heb je de binnenkant nog niet gezien (volledig nieuw, tapijt, zwart leer en zwart alcantara met rode stiknaden)

Re: EIBACH vs DREMPELS

08 maart 2014 9:56

Nine-eleven schreef:Thnx :thumleft:

Ik doe m'n best . . . heb je de binnenkant nog niet gezien (volledig nieuw, tapijt, zwart leer en zwart alcantara met rode stiknaden)


ik wel :mrgreen: viewtopic.php?f=33&t=33676&hilit=alcantara
Plaats een reactie