Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 maart 2014 0:51
Kom net terug van een week skien. blij om de P weer te zien staan op de oprit. Helaas met een lekke achterband........ Kan niet zien waar het aan ligt. Geen spijker of messteek gezien. Betekent een lekke band ook dat die vervangen moet worden? Heb begrepen dat ik er niet mee moet gaan rijden naar een pompstation omdat rijden met een lekke band de hele band kapot maakt. Wat kan ik het beste doen? ANWB bellen, spuitbus gebruiken om de band op te pompen en naar de porsche garage rijden?
Ik hoor het graag van jullie. Was morgen graag een ritje gaan maken in de P die ik een week heb moeten missen.....
02 maart 2014 0:59
Gewoon eerst maar even met de compressor oppompen
02 maart 2014 1:04
en als je die niet hebt ff velgje eronder vandaan krikken en mee naar het tankstation nemen en op pompen
hebbie zondag wat te doen
succes
02 maart 2014 1:10
P opkrikken, wiel eraf halen, wiel meenemen naar kwikfitter, band laten plakken, met band terug naar huis, wiel weer onder P, P weer laten zakken en vervolgens weer vele km's mee
02 maart 2014 1:29
Ja nu je t zegt had t zelf kunnen bedenken
02 maart 2014 2:28
Nieuwe auto kopen. Dat wordt nooit meer wat
02 maart 2014 9:27
Beetje off-topic
Meer ter preventie van ut lekke bandje
http://flatsixes.com/cars/porsche-cayen ... ud-system/Redelijke gekkigheid....iets voor onze noorderburen misschien?
02 maart 2014 11:52
Typische onhebbelijkheid van de waterkokers: weten niet hoe ze met lucht om moeten gaan...
02 maart 2014 12:27
Reesmees schreef: "band laten plakken"???
Het is niet waarschijnlijk, maar alleen als er een binnenband in zit kan je hem plakken.
Zit er geen binnenband in dan kan er vanaf de binnenzijde van de band een prop/kegel in gelijmd worden.
Je ziet en merkt er niets van.
02 maart 2014 12:36
En met zo'n prop wil je dan zo nu en dan 250+ km/u rijden?
Persoonlijk zou ik dan niet lekker in de auto zitten...
02 maart 2014 12:43
Bij mijn Espace heb ik destijds een keer een prop laten zetten.
Bij de P zou ik met 250 Km/h ook niet lekker zitten.....
02 maart 2014 13:20
Maakt niks uit...heb op mn fireblade ook wel eens vaker een prop in mn band getrokken...had net nieuwe band er op liggen..schroef er in gereden...prop erin.. en daarna bandje helemaal op gereden... en vaak genoeg 250+.....no problemo.
02 maart 2014 13:20
Zo'n prop kan wel tegen een stootje hoor. In achterband van mijn DD zat ook een prop maar daar kwam ik pas achter toen ik er al eens 220km/u mee gereden had
02 maart 2014 13:33
ligt eraan waar het gat zit natuurlijk
midden in loopvlak geen probleem maar als die op de hoek zit raden ze het meestal niet aan
.
02 maart 2014 15:05
Het is ook een parapluutje die schiet er niet zomaar uit. In tegenstelling tot de oude rubber veter.
Heb er twee in mijn DD.
02 maart 2014 15:46
drknauf schreef:ligt eraan waar het gat zit natuurlijk
midden in loopvlak geen probleem maar als die op de hoek zit raden ze het meestal niet aan
.
"Ergens" in het loopvlak is het geen enkel probleem om een prop te laten plaatsen. De grote diameter zit aan de binnenzijde (en ook nog gelijmd) en wordt door de luchtdruk van de band als het ware naar de buitenzijde van het loopvlak geduwd.
Zelfs zonder lijm heb je heel veel luchtdruk nodig om de prop door het ronde gat de drukken. Risico is nihil.
Bij mijn vorige auto heb ik er 250+ mee gereden.
02 maart 2014 16:08
ANWB een langs laten komen (tja, als je nou toch lid bent!) Zit een schroef middenin de band. Je kan er een prop van de buitenkant in laten plaatsen; niet verstandig. Of je laat er vanaf de binnenkant een parapluutje in plaatsen. Volgens de man van de ANBW kan je dan probleemloos 250 km rijden. Afijn, zaterdag maar eens naar Klaas Willems voor een paraplu. Ben opgelucht dat er geen nieuwe band om hoeft. Meestal moet je dan ook aan de ander kant een nieuwe band plaatsen.
07 maart 2014 12:03
jeff_911 schreef:Het is ook een parapluutje die schiet er niet zomaar uit. In tegenstelling tot de oude rubber veter.
Heb er twee in mijn DD.
Maar geldt dit ook voor van die hele platte bandjes?
07 maart 2014 12:18
mijn bandenboer zei destijds dat dat makkelijk kon. twijfelde ook aan de veiligheid. was niet nodig volgens hem. en ik ging ervan uit dat hij liever een nieuwe band zou verkopen als dat maar enigszins kon...
07 maart 2014 13:12
Zou wel eens willen weten hoeveel mensen 200 + rijden met een spijker of schroef in een band die niet weten dat ze iets in hun band(en) hebben zitten. ..
07 maart 2014 20:55
Brulaap schreef:"Ergens" in het loopvlak is het geen enkel probleem om een prop te laten plaatsen. De grote diameter zit aan de binnenzijde (en ook nog gelijmd) en wordt door de luchtdruk van de band als het ware naar de buitenzijde van het loopvlak geduwd.
Zelfs zonder lijm heb je heel veel luchtdruk nodig om de prop door het ronde gat de drukken. Risico is nihil.
Bij mijn vorige auto heb ik er 250+ mee gereden.
Nou als het daadwerkelijk "gelijmd" zou worden dan reed ik er niet hard mee, maar ook een pluutje wordt gevulkaniseerd, das net iets anders dan lijmen....
07 maart 2014 22:35
Toevallig vandaag een parapluutje in de band van mijn daily laten zetten, bleken ook al 2 proppen in te zitten. Volgens mijn specialist is het nadeel van de prop dat deze van buiten naar binnen gezet wordt. Een plu juist van binnen naar buiten en door de luchtdruk in de band wordt de plu tegen de binnenzijde gedrukt. Hierdoor wordt alles netjes geseald. Heb meegekeken, de prop zag er niet uit aan de binnenkant, net of er een kat in je band gesch*ten had... de paraplu zat mooi strak afgewerkt. Ach, tegen het najaar vers rubber eronder, maar voor de komende maanden ben ik tevreden.
09 maart 2014 20:10
Je kunt je tubeless band beter laten "plakken" dan zo'n parapluutje cq prop.
Kan geen kwaad hoor en gaat supersnel, echter het "plakken" is beter en maar ietsje duurder.
De band moet eraf, aan de binnenkant (waar het gaatje zit) wordt een stukje weggeschuurd en een nieuw stuk rubber gevulkaniseerd.
Daarna de band weer monteren en balanceren, klaar.
Nadeel van de "prop" is ook dat het gat eerst groter gemaakt wordt en passend gemaakt wordt voor de prop.
09 maart 2014 20:54
Parapluutje vulkaniseer je ook van binnenuit en daar zit ook een "plakker" aan, dus waarom zou plakken beter zijn?
Paraplu monteer je ook vanuit de binnenzijde
09 maart 2014 20:58
Mijn probleem is opgelost. Mijn Porsche specialist had nog een identieke band liggen met hetzelfde profiel. Die ligt er nu omheen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.