Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 maart 2014 22:34
Oke, kentekenplaten zijn nu eenmaal verplicht , maar omdat ze zo lelijk zijn zit ik eraan te denken om de plaat aan de binnenzijde van die zwarte rand (rondom de cijfers/ letter combinatie) weg te snijden, zo scheelt dat weer paar mm in hoogte en breedte van te totale plaat en zie je meer van de auto ''overdreven gezegt''.
Zou ik dit kunne doen zonder problemen te krijgen met apk/ rdw ?? de plaat word alleen een fractie kleiner, zal max 5mm in breedte en hoogte zijn.
Heeft iemand hier misschien ervaringen mee ? Ben benieuwd t is dus maar een vraag. Ik pak niet zomaar de zaag ter hand
27 maart 2014 22:38
Kom je niet mee door de apk
Laat een paar mooie stickers maken
Orginele maat of kleiner en je normale platen voor de spk met dubbelzijdig tape
Ik heb voor en achter een sticker vind het top
27 maart 2014 22:52
Heb voor ook een sticker op normaal formaat. Valt dan niet zo op dat ie niet echt is. En idd reserveplaat met tape in het vooronder voor oom agent.
Als er controle is bij de APK moet die plaat overigens wel met schroeven worden bevestigd (door de sticker heen), tape is dan niet voldoende, maar tot nu toe geluk gehad.
27 maart 2014 23:55
Heb ook targa, ook sticker, bij APK niks schroeven, gewoon met tieraps vastzetten, ook al paar keer herkeuring gehad, geen enkel probleem
28 maart 2014 0:11
Zijn deze stickers ook reflecterend geel? Ik bedoel, in het donker pikt een tegemoetkomende politiewagen je er zo uit zonder reflectie, en op flitsapparatuur is het misschien ook te zien en krijg je een boete voor ondeugdelijke kentekenplaten.
28 maart 2014 0:25
Geloof me, ik had zo'n stickertje op de voorkant van mijn (ex-)Donkervoort S8, geflitst dwars door het hoge gras, hoopte nog dat dat gras mijn redding zou zijn, maar kreeg hem keurig opgestuurd, en na een paar dagen al!
28 maart 2014 2:36
Gewoon doen - je kentekenplaat verknippen -
en dan elk jaar een cijfertje omhoog
28 maart 2014 10:22
Met Speedster ook sticker, danwel erg klein!, nog niet aangehouden maar boete is fors.
En als de plaat er (Bij apk) er maar op zit hoor. Naar mijn weten geen verplichte bevestiging regels.
Ik zou de off platen niet gaan verknippen.
28 maart 2014 10:26
Bij een Donkervoort past het gewoon niet. Of hij moet voor je radiator, maar dan heb je geen koeling.
28 maart 2014 15:40
Pw250 schreef:Met Speedster ook sticker, danwel erg klein!, nog niet aangehouden maar boete is fors.
.
Volgens mij kost 10 km/uur te snel rijden meer ....
28 maart 2014 16:02
De boete zou € 130.00 zijn...
31 maart 2014 10:43
Op de 993 ook al jaren gewoon een sticker . . . . zoveeeeel mooier.
Plaat met houder liggen in het vooronder.
Helaas inmiddels wel 2 gaatjes
voor de apk moest de plaat "deugdelijk" worden bevestigd.
Waarbij deugdelijk natuurlijk een rekbaar begrip is.
31 maart 2014 11:06
Olaf schreef:Pw250 schreef:Met Speedster ook sticker, danwel erg klein!, nog niet aangehouden maar boete is fors.
.
Volgens mij kost 10 km/uur te snel rijden meer ....
Sticker is zeker duurder, volgens mij is 130,- namelijk ook al niet meer actueel
31 maart 2014 11:28
De politie "tolereert" kleinere kentekenplaten en stickers op auto's waar het écht een probleem is om een full size kentekenplaat te plaatsen.
Niet altijd, je kunt ook pech hebben natuurlijk.
Een agent KAN handhavend optreden, hoeft niet.
Kwam er destijds ook steeds mee weg op mijn Evo6, daar ziet een grote plaat ook niet uit.
En bij een Donkey al helemaal niet;
Bij een 911 denk ik dat je de klos bent met een (kleinere) sticker of kentekenplaat, hetzij je hebt geluk omdat het niet opvalt.