Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

in memoriam - Paul Veens

31 maart 2014 21:51

ZEEWOLDE - Bij een ongeluk op de Vogelweg tussen Zeewolde en Lelystad is maandagavond een 60-jarige man uit Soest om het leven gekomen.

MOD: Het schijnt hier om Paul Veens te gaan (Car Care Soest).
Laatst bijgewerkt door The Wolffman op 01 apr 2014 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: weer een ongeval met Porsche

31 maart 2014 21:59

Ook hier staat het;

http://www.112harderwijk.nl/page/Nieuwsdetail/20942/dodelijk-ongeval-op-vogelweg-in-zeewolde

31 maart 2014 22:00

Las het ook net. Verschrikkelijk!

31 maart 2014 22:06

als ik op streetview kijk is het toch een mooie rechte weg en de bomen staat ook wel een eindje van de weg

31 maart 2014 22:07

Las het ook net. Meteen even checken hier. Wat erg zeg.

31 maart 2014 22:10

Rij er zelf ook wel regelmatig ook met de porsche even in de avond, zeker recht maar weg hobbelt wel..... Wel even schrikken als ik zo die beelden zie...klapper is toch dichterbij dan je denkt.

31 maart 2014 22:17

Rij ook wel eens over deze weg. Wellicht eerst met de wielen in de berm gekomen en toen gelanceerd? Blijft wel vreselijk dit soort berichten.

31 maart 2014 22:34

Dat ziet er heel akelig uit, word er stil van....

31 maart 2014 22:46

iemand van hier?

31 maart 2014 22:50

Johan2 schreef:iemand van hier?

Niet meer...

31 maart 2014 22:54

Schrik er toch ook wel een beetje van. Ik rijd daar ook regelmatig maar is inderdaad erg hobbelig en juist omdat het zo overzichtelijk is rijd je snel harder dan 80 wat daar de maximum snelheid is (zeg zeker niet dat dit het geval is bij dit ongeval want daar wil ik niet over speculeren voor alle duidelijkheid).

31 maart 2014 23:01

ik weet niet hoe hard je moet rijden om een auto zo aan stukken te rijden als op de foto's. sterkte voor de nabestaanden.

31 maart 2014 23:22

Vreselijk om te zien. Ik wens alle nabestaanden veel sterkte.

Valt mij op dat indien er een Porsche, of ander merk sportwagen, bij betrokken is dit specifiek vermeld wordt terwijl het er anders niet bij staat. Maar goed, dat terzijde, het blijft triest.

31 maart 2014 23:25

Heftige foto. Maar ook bij dit soort zaken, je neemt bewust een bepaald soort risico. En heel vaak gaat dat goed, maar soms ook fout.

31 maart 2014 23:25

Vreemd dat er geen nummerplaat op zit of zou die er door de klap af zijn gevlogen.

31 maart 2014 23:26

Worden meestal afgeplakt of eraf gehaald als er foto's worden gemaakt.

31 maart 2014 23:34

Ongelofelijk hoe zo'n boom blijft staan en de Boxster in stukken uiteen valt....
Zal ongetwijfeld flink de gangnerin hebben gehad, maar anderzijds denk ik dat ook bij niet extreme snelheden zo'n schuiver net zo'n effect zal hebben.

31 maart 2014 23:36

horn schreef:ik weet niet hoe hard je moet rijden om een auto zo aan stukken te rijden als op de foto's. .

.. zal er ook aan liggen welk deel van de wagen de boom heeft geraakt.

Afbeelding

01 apr 2014 7:52

Zo te zien met linksvoor de boom geraakt, 1/4 van de auto is daar achtergebleven, de rest nog 20 meter doorgevlogen tegen een andere boom...
Triest. Sterkte voor de nabestaanden.

01 apr 2014 9:13

Heftig.... phewww!

makes you wonder inderdaad op zo'n weg. :scratch:

01 apr 2014 9:14

Erg om te zien dit soort beelden en lijkt het dat de boom de auto binnen komt op 1 van de zwakste punten van de auto. Zeker bij een cabrio is de zijkant een zwakker punt dan voor of achter als je het met een coupe vergelijkt. Hier in Purmerend een paar jaar geleden een Clio Williams met > 120 km/u rond lantarenpaal aan bijrijderskant en 1 dode jongeman (18). Aan de zijkant geraakt door spin. Sterkte voor de betrokkenen.

01 apr 2014 11:13

Ernest 986 schreef:Aan de zijkant geraakt door spin.

Onvoorstelbaar wat die kleine beestjes voor elkaar kunnen krijgen. :mrgreen:

maar idd triest dat dit gebeurd is. Ik wens de nabestaanden veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door MarcoB op 01 apr 2014 12:27, in totaal 1 keer bewerkt.

01 apr 2014 11:35

Ernest 986 schreef:Erg om te zien dit soort beelden en lijkt het dat de boom de auto binnen komt op 1 van de zwakste punten van de auto. Zeker bij een cabrio is de zijkant een zwakker punt dan voor of achter als je het met een coupe vergelijkt. Hier in Purmerend een paar jaar geleden een Clio Williams met > 120 km/u rond lantarenpaal aan bijrijderskant en 1 dode jongeman (18). Aan de zijkant geraakt door spin. Sterkte voor de betrokkenen.

Dat was middenin de woonwijken......Verzetslaan was het niet? Hoe zo'n persoon een rijbewijs kan krijgen..... :scratch:
Misschien toch wijs om alvorens een rijbewijs te verstrekken, ook een IQ-test af te nemen....zou toch een hoop ongevallen schelen.

01 apr 2014 11:42

Mooi die discussie, nee niet echt. Misschien heeft deze bestuurder wel uit moeten wijken voor e.o.a. dier. Dus niet zo snel een iq test afnemen en conclusies trekken. :wink:

01 apr 2014 11:45

Dit ging over die 'petjes' in Purmerend. Ik weet niet wat er bij de Porsche is gebeurd, dus daar heb ik ook geen oordeel over.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, een schrikreaktie (van wat dan ook), een technisch mankement, ook een technisch mankement van het wegdek, je moet er niet aan denken wat er bij hoge snelheden allemaal mis kan gaan :sick:

Overigens gebeuren er ook de gekste ongelukken bij normale snelheden. In de Beemster kan je nog wel eens 's nachts een paard door je raam krijgen....al een paar keer gebeurd....
Plaats een reactie