Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 apr 2014 18:31
Een vriend van me kan een rode 993 van 1994 C2 kopen.
Hij is in nette staat, heeft geen schade gehad en boekjes volledig correct en ingevuld.
Start, loopt en remt goed…maar kilometerstand van bijna 300.000
Aan de motor is nooit een revisie geweest…. Wat zouden jullie doen ? En wat is
het "break even point" ?
03 apr 2014 19:05
Blijft een gok, motor kan probleemloos naar de 5 ton gaan,
deze kan ook over 10k het loodje leggen.
zorgen dat aankoopprijs correct is en budget overhouden...
het hoort bij de leeftijd van de 993..
03 apr 2014 19:14
Ja klopt… zou denk ik er ook over.
Maar wat denk je dat de "marktwaarde particulier" is voor zo'n auto ??
03 apr 2014 19:21
tussen de 20 -25 k? Hangt ook af van de conditie van schoks, remmen, banden, koppeling etc.
03 apr 2014 19:52
+1. En er zijn genoeg voorbeelden van nog hogere km standen.
03 apr 2014 19:55
300.000 kan inderdaad best - en meer ook.
Risico is natuurlijk wat groter dat er wat aan gaat mankeren - maar met 150.000 km heb je ook geen garantie dat de boel heel blijft (of nog is).
Prijs valt en staat natuurlijk met het geheel.
Hoe is de koets - en de rest van de techniek
04 apr 2014 11:40
Er is in ieder geval erg netjes mee om gegaan !
Liever een goede met 300k dan afgetrapte met 150k.
Wat reserveren voor een revisie tzt en lekker gaan met dan ding !
04 apr 2014 16:18
Update:
Hij is redelijk netjes (moet een keer goed gepolijst worden) en heeft onderhoudshistorie tot 245.000 km (2007).
Daarna onderhouden door de eigenaar zelf….
Start, loopt meteen vrij netjes en geen enkele blauwe damp bij koude start.
Hij mag weg voor 22.000….wel Tiptronic !
04 apr 2014 16:25
Als hij strak is, geen schade heeft gehad en couante kleurstelling, dan lijkt t me geen verkeerde voor 22k.
04 apr 2014 16:47
Lijkt (ook mij) een correcte prijs ...
04 apr 2014 16:48
+1…
Mij ook… Maar eigenlijk geen echt koopje als je alles meetelt...
04 apr 2014 17:22
Ik denk dat er weinig 993tjes zijn voor 22k; tenzij met problemen/schade of veel kms zoals deze.
Om die reden prijstechnisch wel erg interessant als het verder een knappe auto is.
04 apr 2014 17:48
Lijkt mij ook een faire prijs.
04 apr 2014 17:53
Als ie verder goed en strak is geen schade etc, goede kleur, interieur netjes dan lijkt het best een goede deal.
Zit het tegen dan moet ie een revisie van 10 tot 14 k ofzo, maar dan is ie ook als nieuw....
Koop je een ander voor 32 k, weet je ook niet wat je hebt. Ja een auto van 20+ jaar oud...
Als ie je bevalt lekker doen!
04 apr 2014 18:01
Heb je geen foto's zodat we met je mee kunnen kijken?
Algeheel beeld van de auto is bepalend.
04 apr 2014 18:16
lijkt me ideaal als je wil rijden ipv investeren.
04 apr 2014 18:25
He, worden we soft, Wolfie?
Ding heeft airbags en stuurbekrachtiging he
04 apr 2014 18:33
die oudjes worden zo duur dat niemand ze meer koopt om lekker in te sturen.
04 apr 2014 19:31
Mwah, maandag weer lekker naar de NS met de 4S
04 apr 2014 22:18
wolf schreef:die oudjes worden zo duur dat niemand ze meer koopt om lekker in te sturen.
Echt wel!
05 apr 2014 7:54
Cazzo Super Veloce schreef:Mwah, maandag weer lekker naar de NS met de 4S

Hoop dat je niet bij hoeft te betalen voor je jaartrajectabonnement
06 apr 2014 21:32
Thefrits schreef:...en heeft onderhoudshistorie tot 245.000 km (2007).
Daarna onderhouden door de eigenaar zelf….
….wel Tiptronic !
7 jaar geen onderhoud bij dealer of specialist is lang; hoeft geen probleem te zijn indien de auto door de eigenaar echt onderhouden is en niet zo'n ziel die alleen olie ververst en af en toe een filtertje vervangt.
Daarnaast zou voor mij de tiptronic een breekpunt zijn.
Als laatste : Hij mag weg voor 22k, ik zou zeggen, bied 18k na een keuring op jou kosten!
07 apr 2014 8:03
18K
De verkoper heet zeker " Gekke Henkie "
Gruss, Rene
07 apr 2014 8:07
Cazzo Super Veloce schreef:Mwah, maandag weer lekker naar de NS met de 4S

Is dat duur parkeren in wijhe?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.