Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Cayman vs Elise vs 4C

08 apr 2014 8:49

Door de discussie in het Alfa draadje kwam ik deze tegen:
Porsche Cayman vs Lotus Elise vs Alfa Romeo 4C

Leuk vind ik het stukje over stuurbekrachtiging. Had het er toevallig met Michel van Resto over dat ik het erg jammer vond dat de 911 stuurbekrachtiging had... Nergens voor nodig, volgens mij. Ik heb ooit geleerd dat een auto moet rollen voordat je stuurt. :idea:

Re: Cayman vs Elise vs 4C

08 apr 2014 12:46

leuk stukje om te lezen. vind de Alfa een hele mooie auto!
als ik dit lees dan zijn de pro's die ze noemen van de Cayman exact de reden waarom ik die heb gekocht en geen andere auto. het moet idd zijn wat je zegt; alles heeft z'n voors en tegens. Het gaat erom wat jij van een wagen verlangd.

08 apr 2014 17:48

Het interieur en afwerking van die Alfa is echt een aanfluiting, het is toch echt geen goedkope auto.

08 apr 2014 19:04

Een Elise is eigenlijk nergens mee te vergelijken! Heb zelf een mk1 uit 98 (staat te koop nu ik de 997 heb) en het blijft een bijzondere ervaring die niet te evenaren is. Wel een bijzonder gevaarlijke auto. Als ik op telegraaf.nl net lees dat er weer een 911 een aanrijding heeft gehad dan moet je er niet aan denken dat je een dergelijk ongeluk met een elise mk1 gehad zou hebben!

08 apr 2014 20:37

Peter schreef:Het interieur en afwerking van die Alfa is echt een aanfluiting, het is toch echt geen goedkope auto.

Hij weegt dan ook de helft van een Cayman.

08 apr 2014 20:42

Veiligheid van een elise is natuurlijk niet te vergelijken met 997 of Cayman, maar overall zijn ze veel sterker dan je zou denken, zeker voor een ontwerp van 20 jaar oud. Het chassis is bijzonder stijf en geeft weinig mee. De rollbar/kooi is RAC goedgekeurd en de carbon crashbox in de neus is erg goed in absorberen van de klap. Vergelijkbaar met een circuitauto is het eigenlijk wel een auto voor 5-puntsgordels, juist omdat hij zo weinig meegeeft en er dus best wat krachten overgebracht worden op de chauffeur.

En verder is het precies wat jij zegt: niets is vergelijkbaar met de ervaring van een Elise. Kijk maar hoe deze 20 jaar oude auto overeind blijft tussen de veel modernere Alfa en Porsche. Maar zo is ook niets vergelijkbaar met de ervaring van een 911 :drive: :drive: :drive:

08 apr 2014 23:28

volstrekt mee eens. Die van mij (origineel Nederlands en dealeronderhouden) staat overigens te koop :wink:

09 apr 2014 13:09

Cazzo Super Veloce schreef:
Peter schreef:Het interieur en afwerking van die Alfa is echt een aanfluiting, het is toch echt geen goedkope auto.

Hij weegt dan ook de helft van een Cayman.

nou, de helft.... :popcorn:

09 apr 2014 13:48

Hoe dan ook is de Alfa veel meer state-of-the-art dan een Cayman.

Tuurlijk zal de mainstream risico-mijdende Porschekoper hier niet gevoelig voor zijn, maar ik vind t toch een lekker ding.

09 apr 2014 13:53

Super gaaf die Alfa.
En een mooie gedachte, alles lekker licht en een fel 4 cyl. turbootje.... gaan gaan gaan.
Mooie Lotus copy, net als de Speedster destijds. Geen stuurpomp, licht, etc.!

09 apr 2014 15:34

gaat porsche ook naar toe, 4 cyl turbootje... nu nog een licht interieur .... dus geen donkere hemel aankruisen he....:mrgreen:

lekkere sportieve daily of 5 keer per jaar een leuke trackday auto toch :thumleft:

09 apr 2014 17:14

Cazzo Super Veloce schreef:Tuurlijk zal de mainstream risico-mijdende Porschekoper hier niet gevoelig voor zijn, maar ik vind t toch een lekker ding.

helemaal eens!

09 apr 2014 17:42

Das voor t eerst :cheers: :ba: :cheers: :mrgreen:

09 apr 2014 17:47

Getverdemme, is dit een hippie commune ofzo... Wat een soft gedoe. :pukel: :mrgreen:

10 apr 2014 13:19

Cazzo Super Veloce schreef:Das voor t eerst :cheers: :ba: :cheers: :mrgreen:

nee niet voor het eerst, maar zeker wel uitzonderlijk!!!!! :mrgreen:

02 mei 2014 7:15

Kan me 100% vinden in het Cayman gevoel. De 981 is voor mij perfecte combinatie van vorm en functie.
Ik zal veel 'echte Porsche rijders' wel laten lachen maar Cayman is ultiem Porsche gevoel.

02 mei 2014 17:43

Alfa en Cayman hmmm :D :D :D :D , Lotus te extravagant

Maar dat stuur van die 4C :cry: :cry: :cry:
Plaats een reactie