Super mooi ding. En denk ik inderdaad trekt bepaald kopersgroep die gewoon lekker wil toeren. Wat dat betreft niet zoveel,veranderd in 25 jaar tijd. Gebruik mijn targa ook vooral om mee te toeren en zo was ie ook meer bedoeld toen tov coupe die veel meer dagelijks werd en wordt ingezet.
Visueel absoluut top. Blijkbaar heeft onderzoek uitgewezen dat de Targa-rijder meer een toerder/genieter is, die niet op de limiet wil rijden, waarna details in de afstelling zijn aangepast, zodat de auto iets meer een cruiser wordt. Dit was natuurlijk zeker niet zo bij de oudere modellen, destijds waren er sowieso minder mogelijkheden om de auto's zo fijntjes van elkaar te onderscheiden. Op zich is daarmee een nog meer specifiek onderscheid gecreëerd, positief op zich dus, al vraag ik me af of iemand die voor deze looks kiest automatisch meer verlangt naar cruisen alleen. Volgens Werner Budding een gemiste kans dat het achterruitje er niet uitkan. Ik begrijp de gedachte wel, met de eerste Targa indachtig, maar dan praten we uiteraard wel over het tijdperk, dat Posche nog niet in staat was om een goedgekeurde echte cabrio aan te bieden - dat moest nog wachten tot 1983, en op dat moment was de toenmalige Targa reeds lang voorzien van een glazen achterruit. In vergelijking met de Targa's van de 993, 996 en 997 vind ik dit echter een forse stap voorwaarts. De vorige Targa's hadden voor mij weinig meerwaarde en een minder ghoed design (blijft persoonlijk uiteraard), deze 991 Targa vindt ik echt bijzonderder dan de coupe.
Weet iemand overigens of ook voor de 991 cabrio geldt, dat deze softer is afgeveerd dan de 991 coupe?
Heeft de softere vering niet te maken met de gevoeligheid van de dakconstructie! Dacht dat dit bij de 993 ook zo was, 18 inch en verlagen werd voor dit model ook afgeraden door Porsche ivm het glazen schuifdak
Helemaal top maar wel erg zwaar. Verder lijkt mij de dakconstructie erg kwetsbaar. En het dak open doen bij een stoplicht met iemand vlak achter je kan ook leuk worden. Het dak komt namelijk bij openen ver achter de achterbumper.
HV schreef:Visueel absoluut top. Blijkbaar heeft onderzoek uitgewezen dat de Targa-rijder meer een toerder/genieter is, die niet op de limiet wil rijden, waarna details in de afstelling zijn aangepast, zodat de auto iets meer een cruiser wordt. Dit was natuurlijk zeker niet zo bij de oudere modellen, destijds waren er sowieso minder mogelijkheden om de auto's zo fijntjes van elkaar te onderscheiden. Op zich is daarmee een nog meer specifiek onderscheid gecreëerd, positief op zich dus, al vraag ik me af of iemand die voor deze looks kiest automatisch meer verlangt naar cruisen alleen ... deze 991 Targa vindt ik echt bijzonderder dan de coupe.
Tiff Needell test hier de Porsche 991 4S Targa en zegt: de 175 kg extra gewicht van het targadak en 4WD slorpt de extra 50Pk die de 4S heeft helemaal op. daarmee zet de targa 4S dezelfde prestaties neer als een basisversie 991 coupé. dus echt voor de prestaties moet je hem niet hebben. hij verkiest tot slot een AM boven deze targa maar daarin volg ik z'n keuze dan weer niet.
Laatst bijgewerkt door dpRide op 10 apr 2014 19:14, in totaal 2 keer bewerkt.
Laat ik even een tegengeluid geven: vind het niets. Lompe bak en het dak kan alleen in stilstand open en dicht. Meer een ding voor posers. Doe mij mijn glazen dakkie maar. Licht als het dicht is, lucht als het open is. En dat kan ik tijdens het rijden aanpassen