Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
18 apr 2014 12:14
Zomaar een nutteloos topic (regen buiten)
Ik was in mijn auto boeken aan het kijken en me aan het verwonderen van de grote sprongen die fabrikanten gemaakt hebben in de prestaties van de auto's
Alleen een vergelijk van de snelste golfjes tegen de 911 vergeleken met 5 jaar verschil
een lijst met tijden van 0-100
Golf 911
1985 9,7 7,0
1990 9,0 (16v) 5,7
1995 7,6 (vr6) 5,5
2000 7,1 (v6) 5,2
2005 7,2 5,0 / 4,8 (Carrera/Carrera S)
2010 6,9 5,1 / 4,7
2014 4,8 (golf r) 4,8 / 4,5
Vroeger was het verschil toch wel veel groter tussen de Porsche's en rest, maar langzamerhand komen de prestaties bij elkaar in de buurt.
Is het hebben van een Porsche dan nog wel zo bijzonder als je straks door jan en alleman voorbij gereden wordt?
Of is een 911 toch nog bijzonder ondanks dat een golf R je bij het stoplicht voorbij sprint??
18 apr 2014 12:14
O ik zie dat mijn lijstje niet gelukt is, sorry
18 apr 2014 12:53
Persoonlijk heb ik niets met Golf, Nissan GTR of andere "fast and furious-auto's".
Al trekken ze in drie seconden op van 0 tot 100, dat zal me echt jeuken.
Een Porsche heeft stijl.
18 apr 2014 13:00
Zo, die zit!
18 apr 2014 13:01
Ik heb tegenwoordig af en toe het idee dat er iets mis is met mn 911, omdat ik aan het hoge koppel al vanuit stilstand van mn ordinaire 508 Hybrid gewend ben. Als je de Tesla in je lijstje ernaast zet ben je helemaal de weg kwijt.
Er moet iets zitten in de emotie rond de stank, de herrie, de looks en de wegligging van mijn 3.2 - want in comfort, snelheid en afwerking zit het niet ...
18 apr 2014 13:04
Waarom snelste golf niet vergelijken met de snelste 911?
18 apr 2014 13:12
Omdat de vergelijking dan nog steeds nergens op slaat.
18 apr 2014 13:16
Een vergelijking is een vergelijking, ook al vergelijk je appels met peren maar waarom een snelste model Golf vergelijken met de standaard atmosferische 911 is extra onlogisch.
18 apr 2014 13:20
PeterB schreef:Vroeger was het verschil toch wel veel groter tussen de Porsche's en rest, maar langzamerhand komen de prestaties bij elkaar in de buurt.
Logisch, in 1990 deed de Golf 9 sec over van 0-100 en P 5,7 sec
Er valt voor P dus minder grote stappen te maken dan voor de Golf. Als je 40 kg weegt is het moeilijker om 20kg kwijt te raken dan iemand die 100kg weegt
Daarbij gaat dit alleen uit van rechtuit optrekken vanuit stilstand, maar qua bochtenwerk en topsnelheid is er significant verschil tussen P en Golf. En ja die verschillen zijn ook kleiner geworden maar ook daarvoor geldt dat P daarin moeilijker nog een grote stap vooruit kan maken dan Golf
18 apr 2014 13:29
MarkS schreef:Een vergelijking is een vergelijking, ook al vergelijk je appels met peren maar waarom een snelste model Golf vergelijken met de standaard atmosferische 911 is extra onlogisch.
HELEMAAL EENS: daarom kun je ook alles met alles vergelijken.
Alleen de uitkomst (lijst van verschillen) zal per geval anders zijn.
Ik snap de commotie dan ook niet waarom je bepaalde politici niet met historische figuren zou mogen vergelijken.
Ik vind het wel een leuk overzichtje mt die 0-100 vergelijkingen
Vroeger was onder de 10s de maatstaf voor "snel" ... en vond ik 17s normaal (Golf 1 Diesel...)
Laatst bijgewerkt door
lindemans op 18 apr 2014 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
18 apr 2014 13:30
We vergeten hier ook nog even de Wet van de verminderde meeropbrengsten.
18 apr 2014 13:39
Ewout schreef:Een Porsche heeft stijl.
Sommige wel anderen niet...
18 apr 2014 13:40
MarkS schreef:We vergeten hier ook nog even de Wet van de verminderde meeropbrengsten.
ff 2 posts naar boven lezen
18 apr 2014 13:47
Niet helemaal hetzelfde maar snap wat je bedoelt.
18 apr 2014 14:27
Een normale 911 is allang niet meer bijzonder. Het gemiddelde GTI'tje zit al in je nek te hijgen bij een chipkuurtje van € 300,- Kijk bijv. naar de nieuwe Seat Leon Cupra. 13k goedkoper dan een R maar wel dik 16 seconden sneller op de Nordschleife dan een R en dan moet de Cupra R nog gaan uitkomen.
Ik vermoed dat we niets anders kunnen concluderen dat het concept 911 bij deze helemaal uitgeknepen is.
18 apr 2014 14:33
Gelukkig komen opa en oma morgen oppassen en vertrekken TOTMBO en ik een paar daagjes naar de Eifel in dat uitgeknepen concept
18 apr 2014 14:35
Ach word door van alles en nog wat voorbij gereden op de Ring in de 993.
Zit ik niet mee.
Als ik mee wil doen voor de rondetijden koop ik wel een GT3 en een jaarkaart.
18 apr 2014 14:38
Ja, maar daar gaat het nu niet over.
18 apr 2014 14:38
Wat is nu mooier dan om bij de verkeerslichten een keer op het gas te stampen en de tegenpartij volgas zien wegsprinten; zow: hebben we een grijze met een snelle porsche eruit getrokken......
Aangezien ik tot de ouderen behoor laat ik iedereen maar mooi hun gang gaan, ik rij mijn eigen ding...en cijfertjes zijn voor de statistieken....en borrelpraat.
En mocht ik willen 'kicken' dan pak ik motor....
18 apr 2014 15:05
Zet eens de 100-200 tijden op een rijtje en het verschil is nog steeds groot. 0-100 is leuk en aardig, maar vooral ook een test van de tractie (waarbij banden zeer belangrijk zijn) en wordt ook hevig beïnvloed door de theoretische topsnelheid (die bij een 911 toch een stuk hoger ligt).
18 apr 2014 15:37
Het zou pas knap zijn als Porsche in de toekomst onder de 1 seconde op de 100 zit.....of onder de nul seconde...dan worden we pas écht jonger van Porsche-rijden!
18 apr 2014 15:40
He, gaas werken jij
18 apr 2014 15:51
Grappig dat we ervan alles bijhalen, betere bochtenwerk, 0-200 in zoveel seconden.....juist als we dreigen te worden ingehaald.....
Het zegt toch al genoeg dat velen zich willen meten aan de Porsche, met andere woorden de Porsche wordt voor velen gezien als het (schoonheids) ideaal of de ultieme sportwagen. Dus zeg maar de "gouden standaard".
Daar kan geen Golf of Seat oid tegenop
lekker provocerend he
18 apr 2014 16:07
Ik vind het een mooi lijstje. Het lijstje komt alleen niet overeen met het / mijn gevoel (dat is subjectief)
Lijstjes zijn soms best interessant, alleen kloppen ze vaak voor geen meter als ze getoetst worden aan de werkelijkheid. Kijk bijvoorbeeld naar de mooie lijstjes over verbruikscijfers en de daaraan gekoppelde fiscale tegemoetkomingen (strafvermindering) De afwijkingen tussen lijstje en werkelijkheid is een feit.
Feitelijk wordt je, volgens het lijstje, voorbijgereden of eruit getrokken door bijna elke auto. (Een golf staat voor mij voor elke-mans auto, zoals hier gestart in de topic) In de werkelijkheid wordt ik zelden voorbij gereden, en dan bedoel ik daar waar het mag en kan (Duitsland of het circuit bijvoorbeeld) Dus mijn gevoel verteld iets over de werkelijkheid en dat zijn voor mij de feiten.
Wordt ik wel een keer voorbijgereden, dan interesseert me dat weinig want… ik geniet.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.