Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 mei 2014 21:00
Leute,
Had de 964 weggebracht voor apk keuring bij Porschecentrum en meteen even gevraagd wat opnieuw spuiten zou kosten. Porschecentrum heeft de wagen weggebracht voor een schouw. I.v.m. schade linksachter die ooit geplamuurd is geweest is het spuiten duurder dan normaal komt op 16K uit. Doen of niet doen? Het spuiten schijnt goedkoper te kunnen, bij jongens die dat dan op zaterdag of zondag doen oid. Maar ik zit niet te wachten op gedoe. Ik betaal liever wat meer zodat ik weet dat het goed is. Maar goed 16k (dat zal dan wel incl. btw zijn) is nogal wat.
De wagen heeft bij 300K gelopen, dus hoeveel komt daar nog bij voordat het een stuk minder wordt? Ik bedoel is 16k dan nog een te billijken investering? Als ik er nog paar jaar mee rijd dan is het per jaar mss. wel te doen. Ergens moet ik misschien een andere kopen met betere carrosserie, maar heb nu zoveel in de motor geïnvesteerd dat ik weet dat de wagen motorisch goed is, en heb ook geen gezeik meer.
Hoe pakken jullie dit aan, je kan niet maar eeuwig in eerste lak blijven rijden lijkt mij??
Oljebyte
11 mei 2014 21:05
16000 euro voor enkel spuiten? zelfs als ze alles netjes demonteren is dat een graadje teveel..
ga eens langs een aantal lokale spuiterijen..
voor de helft en minder zal het dan ook meer dan prima gedaan zijn
11 mei 2014 21:08
Ik denk dat WillemB je een goed advies kan geven, die hebben redelijk recent met goed resultaat het elders laten doen ( met nog extra werk). Geen idee wat dat gekost heeft, maar € 16k lijkt mij royaal.
11 mei 2014 21:14
Het spuiten schijnt goedkoper te kunnen, bij jongens die dat dan op zaterdag of zondag doen oid. Maar ik zit niet te wachten op gedoe. Ik betaal liever wat meer zodat ik weet dat het goed is. Maar goed 16k
Er zijn ook goeie auto-spuiters die het door de week voor zeker 9k minder doen.
11 mei 2014 21:16
Vond het i.d.d. ook royaal. Als ik het naar uren ging terugrekenen dacht ik ook wat een tijd zit daar in, kan dat wel? Maar goed, ik weet ook niet hoeveel werk het is.
Dank voor de tips.
11 mei 2014 21:16
16k voor enkel strakmaken en spuiten is belachelijk. Als hij compleet gedemonteerd wordt vanwege serieuze roestbehandeling dan wordt het een ander verhaal.
11 mei 2014 21:30
Kun je beter jouw auto verkopen en een andere weer kopen......
11 mei 2014 21:34
Heb met mijn P min of meer dezelfde weg bewandeld; jaar of 6 geleden de motor laten reviseren, 2 jaar terug interieur (voorstoelen) laten doen en een maand of 2 geleden -na lang twijfelen- de auto naar de spuiter gebracht om ook het laatste grote onderdeel aan te pakken.
Bedrag dat je noemt komt ook op mij veel te ruim over. Er zijn, ongetwijfeld ook in A'dam eo, plaatwerkers/spuiters die een dergelijke klus voor vele duizenden minder prima kunnen klaren.
Ff verder zoeken dus
11 mei 2014 21:52
Ik heb destijds mijn 3.2 laten spuiten bij ASN in Den Bosch. Kostte ongeveer 8k incl het vakkundig repareren van een roestschade die (zoals bijna altijd) groter bleek dan verwacht. Erik den Dekker van ASN is een groot Porsche enthousiast en heeft een fantastische plaatwerker in dienst. Een aanrader.
11 mei 2014 22:03
ver boven de 200 schreef:Ik denk dat WillemB je een goed advies kan geven, die hebben redelijk recent met goed resultaat het elders laten doen ( met nog extra werk). Geen idee wat dat gekost heeft, maar € 16k lijkt mij royaal.
Die € 16K is idd redelijk hoog als het alleen schuren en spuiten is. Ik denk dat men (terecht) rekening houdt met
een behoorlijke post onvoorzien, en die heb je nu eenmaal nodig als je een 20+ jarige auto gaat demonteren.
Maar dan nog zou ik op z'n minst 2 offerte's elders opvragen.
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 11 mei 2014 22:16, in totaal 2 keer bewerkt.
11 mei 2014 22:15
16k is niet reëel!!
Mijn 964 is o.a. in bad geweest, koudijs gestraald, epoxy en volledig opnieuw gespoten en daarbij nog het nodige plaatwerk maar zelfs in de optelsom kom ik niet in de buurt...
11 mei 2014 22:19
16k lijkt mij erg veel. Om het in perspectief te zetten;
Mijn 924 in december laten bijwerken bij Silver Autoschade in Soest. Daar wilden ze 'm voor +/- 5k excl. btw volledig strakmaken, spuiten (zaten aantal kleine deukjes her en der) en ik meen de bodem opnieuw in de coating. Er werd mij verteld dat ze ook veel doen voor Porsche centrum Leusden, voor wat dat waard is.
Het spuitwerk wat ze uiteindelijk hebben gedaan was netjes maar communicatie verliep wat moeizaam. Wil er wel bij vermelden dat er een licht kleurverschil is in de metallic lak als je heel goed kijkt in bepaalde hoeken/licht, maar dat was vooraf benoemd en zul je bij een volledige auto geen last van hebben.
Laatst bijgewerkt door
Thijsch op 11 mei 2014 22:29, in totaal 3 keer bewerkt.
11 mei 2014 22:24
16k is oplichting
5k komt eerder.
11 mei 2014 22:31
Met de- en montage + alle te verwachten plekken behandelen kom je er met 5K niet..
Of je moet geen factuur willen.
16K is wel aan de hoge kant - denk zelf aan 7, 5 tot 10 K als je het vakkundig en goed wilt laten foen - en niet over 5 jaar weer overnieuw
11 mei 2014 22:32
Voor 3K moet het ook kunnen! Even verder shoppen!
11 mei 2014 22:42
Prijsverschillen zullen er altijd zijn, en de ene auto is de andere niet,
maar 16.000 is vlg. mij niet reeel. Eerder de helft.
Als je het serieus overweegt, neem de tijd om je te orienteren,
offertes op te vragen enz. Nu of over een half jaar maakt niets
uit, geen haast. Het gaat tenslotte om een fors bedrag.
11 mei 2014 22:49
Voor 3 jaar geleden is mijn turbo voor minder dan de helft gespoten bij een zeer gerenomeerde
spuiter hier in het dorp. Incl. de- en montage van de voorruit en 2 achterruitjes om daar de
bekende roestplekjes aan te pakken. Tevens nwe stukken ingelast. Ook het schuifdak is er
uit geweest en ontdaan van roest.
Wel de deal gemaakt, dat het zoveel mogelijk in hun 'dooie' uurtjes uitgevoerd zou worden. Dus
de auto wel een paar weken kwijt geweest.
Dus ik zou maar ff gaan shoppen.......
11 mei 2014 22:55
jacobt schreef:16k is oplichting
5k komt eerder.
Mijn idee. 5-6 mille ben je echt wel perfect klaar. Wat ik in het verleden heb gemerkt is wanneer je het merk Maserati of Porsche laat vallen het ineens allemaal duurder wordt omdat er wordt gedacht dat de eigenaar toch wel geld zat zal hebben. Een 964 is echt niet ingewikkelder dan bijvoorbeeld een Alfa GT Junior.
12 mei 2014 8:22
+1. Blijkbaar denken ze dan dat geld geen rol speelt.
12 mei 2014 8:59
erwin996 schreef:Voor 3K moet het ook kunnen! Even verder shoppen!
Dat is dan wss alleen spuiten - en geen demontage van bumpers,
schermen, deuren etc ...
Of rij je 'm er eerst voor naar Polen
giulia schreef: Een 964 is echt niet ingewikkelder dan bijvoorbeeld een Alfa GT Junior.
Niet
12 mei 2014 9:27
Is natuurlijk nogal een verschil of je de auto/body laat spuiten of restaureren.
Spuiten moet kunnen voor 3K, een restauratie van de carrosserie kan makkelijk 10K kosten.
12 mei 2014 9:49
Literke lak kost op dit moment 90.95
vernis 87,00
Dan krijg je nog grondlak spuitplamuur alle materiaal kosten zoals schuurpapier kosten cabine afplakken en tijd spuiten.
uit ervaring weet k dat je aan product kosten tussen en het spuiten zelf tussen de 12 en 1500 euro zit
Dus pak weg hou je dan ongeveer 22 uur over voor het demonteren, voorwerken, eventueel de bekende plekjes bijwerken (lassen) en dan terug opbouwen.
Voor 3 kun je alleen nog bij een beun teregt want als die daar de btw nog van moet afdragen doe dan je deur maar al op slot van te voren.
12 mei 2014 9:55
Hoe komt het nu dat men het raar vindt dat ze "
stealer" genoemd worden
Mocht het idd wel 16K kosten omdat er veel meer aan de hand is dan spuiten en een ex schade herstellen dan is het de vraag of je bij een 964 met 300K op de teller dit nog moet willen.
Dit soort investeringen moet je imo alleen maar doen als je zeker weet dat je deze wagen "nooit" meer weg doet.
nooit = minimaal 10 jaar zelf berijden
12 mei 2014 10:00
mijn pa heeft dit op het belse forum geplaatst, en onze (concu) college ging het doen zonder saus, dus offerte ging aan mijne neus voorbij.
Staat nu toch bij ons zeg
http://www.porscheforum.be/New/forum/30-porsche-restauratie-fotos/121661-re-restauratie-van-een-concu-colegaDus ga ne keer goed shoppen voor de een beslissing neemt.
En elke (ouwe) porsche heeft zijn verborgen kwalen, en als ge die dichtgesmeerd wilt hebben moet je naar een goedkope gaan, liefst zonder btw, en als er iets is kenne ze je nie meer.
12 mei 2014 12:19
Afhankelijk van wat men tegenkomt als de auto gedemonteerd wordt varieert het bedrag tussen de 7 en 13K heb ik me door een goed bekend staand bedrijf wel eens laten vertellen.
Dan is ie wel weer als nieuw.
Als je hem nog tien jaar wilt houden zou ik het overwegen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.