Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Taxateur in omgeving Eindhoven

23 mei 2014 15:10

[quote][/quote]Iemand een tip voor een goede taxateur (Nivre, Fehac, VRT of TMV) in omgeving Eindhoven?

Re: Taxateur in omgeving Eindhoven

23 mei 2014 16:05

Heeft in het verleden ook mijn 993 targa getaxeerd. :thumleft:
http://www.waltherdemunnik.eu/

23 mei 2014 17:37

Taxateurs gaan het hele land door :idea:

23 mei 2014 17:50

Peter Luxwolda (http://www.gratamaluxwoldataxaties.nl) komt waarschijnlijk binnen 2 weken naar regio Eindhoven :wink:

23 mei 2014 18:24

Olaf schreef:Taxateurs gaan het hele land door :idea:

Zo ook Steijn Taxatie.

23 mei 2014 22:15

Dennis Rietveld. Sleeuwijk..
http://Www.rietveldtaxaties.nl

24 mei 2014 0:46

TER INFO!

Van veel oude auto's is de dagwaarde nihil, dus bij schade, brand of diefstal heeft u een probleem want de schade is in de meeste gevallen hoger dan de dagwaarde. Dit geld overigens niet alleen voor een klassieke Porsche ook voor de latere modellen kan een taxatie rapport uitkomst bieden wanneer er schade ontstaat.

Stelt u zich eens voor, uw Porsche is na aanschaf, in de loop van tijd grondig aangepakt. U heeft de auto voorzien van de nodige extra's en technisch is er veel vernieuwd etc. Kortom uw Porsche heeft het nodige gekost. Zonder taxatie rapport bent u, wanneer er schade ontstaat of wanneer de auto wordt gestolen, uw geld kwijt, want de verzekering zal in dit geval uitgaan van de dagwaarde.
Wanneer u een geldig taxatie rapport hebt zal de verzekering uitgaan van de huidige getaxeerde waarde. Onze wetgeving is hier heel duidelijk in. We spreken hier over artikel 273, 274 en 275 van het wetboek van koophandel In het eerste geval: U heeft geen taxatie rapport? Dan moet u zelf bewijzen aanvoeren. Door middel van een rechtszaak zou u kunnen proberen het een en ander af te dwingen. In het tweede geval getaxeerd volgens art 274, kan de verzekering de getaxeerde waarde in de tijd dat het rapport geldig is, (meestal 2 jaar) bijstellen. Bij art 275, getaxeerd door een door de rechter beëdigd taxateur is de verzekering verplicht het getaxeerde bedrag zonder discussie uit te betalen.

Dus niet iedere taxateur mag taxeren volgens art 275 dus vraag dat eerst na bij de desbetreffende taxateur!

Let op!!! Belangrijk is wel dat op de verzekeringspolis vermeld staat dat de Waardebepaling volgens artikel 275 heeft plaatsgevonden. Indien dit niet op de polis vermeld staat gaat men uit van artikel 274. Spreek van tevoren af met de verzekering dat dit in je polis vermeldt wordt wanneer u een kopie van het taxatie rapport bij de verzekering inlevert. Doe dit wel direct nadat u het taxatie rapport, in tweevoud krijgt thuisgestuurd.

Let er ook op dat een oudere auto zonder taxatie rapport niet volledig casco verzekerd kan worden, en dat een taxatie rapport maar 2 jaar geldig is. Bij auto's ouder dan 15 jaar is het rapport 3 jaar geldig. Wanneer de datum van het rapport verlopen is, is deze niet meer geldig!
EEN TIP!: maak een notitie in uw agenda; het kan u een hoop leed besparen.

24 mei 2014 4:07

Hey Don, weer wat geleerd. Bedankt voor de uiteenzetting :thumleft:

24 mei 2014 7:36

Regel 1: sluit voor je Porsche altijd een verzekering af die in voorkomende gevallen uitkeert op basis van taxatiewaarde! Dit om te voorkomen dat de verzekering met een marktplaatsadvertentie van de goedkoopste 911 voor de deur staat en je meedeelt dat je deze 'vervangingswaarde' uitgekeerd krijgt om het verlies van je net gerestaureerde 911 te compenseren.

Denk ook aan een extra taxatie als je een auto aan het restaureren bent of al gedaan hebt. Auto is 20K waard, jij pompt er 30K in en hebt een beauty van een droomauto. Met nog steeds een taxatierapport van 20K... :idea: Effe opnieuw laten keuren. En in sommige gevallen zelfs tijdens de - langdurige - restauratie...

24 mei 2014 9:49

Don Pedro schreef:Onze wetgeving is hier heel duidelijk in. We spreken hier over artikel 273, 274 en 275 van het wetboek van koophandel In het eerste geval: U heeft geen taxatie rapport? Dan moet u zelf bewijzen aanvoeren. Door middel van een rechtszaak zou u kunnen proberen het een en ander af te dwingen. In het tweede geval getaxeerd volgens art 274, kan de verzekering de getaxeerde waarde in de tijd dat het rapport geldig is, (meestal 2 jaar) bijstellen. Bij art 275, getaxeerd door een door de rechter beëdigd taxateur is de verzekering verplicht het getaxeerde bedrag zonder discussie uit te betalen.

Dus niet iedere taxateur mag taxeren volgens art 275 dus vraag dat eerst na bij de desbetreffende taxateur!

Let op!!! Belangrijk is wel dat op de verzekeringspolis vermeld staat dat de Waardebepaling volgens artikel 275 heeft plaatsgevonden. Indien dit niet op de polis vermeld staat gaat men uit van artikel 274. Spreek van tevoren af met de verzekering dat dit in je polis vermeldt wordt wanneer u een kopie van het taxatie rapport bij de verzekering inlevert. Doe dit wel direct nadat u het taxatie rapport, in tweevoud krijgt thuisgestuurd.

Ik weet niet waar je deze copy / paste vandaan hebt :scratch: , maar de informatie is van vóór 2006 :shock:
Sinds 1 januari 2006 is het conform art. 7:960 BW en over dit onderwerp is ook eerder al véél geschreven in dit theater :wink:

24 mei 2014 9:52

Ja ik dacht ook al dat we weer terug in de tijd gingen.

24 mei 2014 12:34

EriC4C schreef:
Don Pedro schreef:Onze wetgeving is hier heel duidelijk in. We spreken hier over artikel 273, 274 en 275 van het wetboek van koophandel In het eerste geval: U heeft geen taxatie rapport? Dan moet u zelf bewijzen aanvoeren. Door middel van een rechtszaak zou u kunnen proberen het een en ander af te dwingen. In het tweede geval getaxeerd volgens art 274, kan de verzekering de getaxeerde waarde in de tijd dat het rapport geldig is, (meestal 2 jaar) bijstellen. Bij art 275, getaxeerd door een door de rechter beëdigd taxateur is de verzekering verplicht het getaxeerde bedrag zonder discussie uit te betalen.

Ik weet niet waar je deze copy / paste vandaan hebt :scratch: , maar de informatie is van vóór 2006 :shock:
Sinds 1 januari 2006 is het conform art. 7:960 BW en over dit onderwerp is ook eerder al véél geschreven in dit theater :wink:

Ten eerste mocht je mijn opmerking nutteloos vinden kun je dit als moderator toch verwijderen?
Ten tweede ik heb het artikel zelf geschreven maar dat is inderdaad even geleden, het artikel had ik nog op mijn pc staan.
In die tijd heb ik mij er goed in verdiept i.v.m. verzekering van een klassieke auto.
En zoveel is er niet veranderd behalve dat het nu art 7:960 heet i.p.v. art 275 maar ik moet je gelijk geven dat het beter was geweest een en ander even te checken, het in ieder geval belangrijk om je goed te laten informeren bij een taxateur.
Goede ervaringen heb ik met AUTOCONOOM in Breda.
Laatst bijgewerkt door Don Pedro op 25 mei 2014 0:45, in totaal 3 keer bewerkt.

24 mei 2014 12:39

Gelukkig hebben we meer verstand van ...

:mrgreen:
Plaats een reactie