Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

import uit zweden

23 mei 2014 20:07

Ik heb een 1965 911 gekocht in zweden en de auto komt eind deze maand. Het is een project dus er wordt voorlopig niet gereden en ik moet dus niet naar de rdw, of wel?
Ik vraag me af wat er nu moet gebeuren om de auto wel op mijn naam te krijgen.
Moet ik naar de douane met de zweedse papieren, moet de oude eigenaar nog iets tekenen, of kan ik zonder iets te doen de auto gewoon opslaan (ik heb tenslotte een rekening en bevestiging dat ik m gekocht heb).
Zijn er nog kosten verbonden aan een import van binnen de EU?
:scratch:
Wie heeft zoiets vaker gedaan of heeft een zesde zintuig hiervoor en weet het gewoon?

Re: import uit zweden

23 mei 2014 21:43

Het is dan toch gewoon jouw auto? En wat is 'op jouw naam'?
Binnenhalen, eventueel aanmelden bij de verzekering (ivm brand/diefstal), dan staat ie geregistreerd op jouw naam.
Zorgen dat je alle papieren met de auto meekrijgt.
Misschien moet je met de oude eigenaar naar het postkantoorski, bij een knappe flika een vrijwaring regelen :mrgreen:

23 mei 2014 22:16

De Zweedse eigenaar zal dat ding wel van zijn naam af willen hebben en dat kan A: via een Zweeds export kenteken maar dan moet er een geldige Zweedse APK op zitten of B hier in NL met het komplete Zweedse kentekenbewijs en auto langs de RDW en invoeren. Kost iets van 100 euro en als je dan het NL kenteken in huis hebt meteen schorsen. De RDW stuurt de Zweedse papieren terug naar de Zweedse RDW zodat de auto daar wordt geschrapt en de vorige eigenaar er van af is.

23 mei 2014 22:41

lekker aan het shoppen ps! doe je goed :thumleft: ik was met een 965 3.6 al echt verzadigd geweest :wink:

25 mei 2014 16:14

ik ben een paar maanden geleden gestruikeld en lelijk terecht gekomen. Beurs lag open op de grond, geld eruit. Enfin, ik probeerde t op te rapen, maar het werd me snel zwart voor de ogen.
Toen ik bijkwam lagen er allemaal brieven van de RDW en kreeg ik een telefoontje uit Zweden :mrgreen:

31 mei 2014 17:22

Je hebt het inmiddels geregeld?

Voor de mensen die niet weten hoe zoiets gaat: voor de import binnen de E.U. heb je twee mogelijkheden.

1. De vorige eigenaar meldt de auto af in het buitenland, en geeft jou de autopapieren mee, waarmee je vervolgens de auto registreert.
2. Hij meldt de auto niet af, en jij registreert de auto bij de RDW. De RDW zorgt ervoor dat de papieren terug gaan naar de rdw in het land van herkomst.

Deze auto is van 1965, er hoeft dus geen BPM betaald te worden. Dus voor de keuringskosten + tennaamstellingskosten (2014 = € 108,-) ben je klaar. Moet je nog wel zelf kentekenplaten laten drukken :)

Mocht je toch nog BPM moeten betalen raad ik je aan om je even in te lezen: http://www.automotiveimport.nl/bpm-bere ... -duitsland
Plaats een reactie