Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche 356

08 jul 2014 12:27

Hallo,

ik had even een vraagje over de 356.
Welke is nu de beste om te kopen die zijn waarde houd.
Ok een A is heel duur dus het zou gaan om een BT 5 of een SC?

Grtn Anthony

Re: Porsche 356

08 jul 2014 12:34

hoe meer historie hoe beter
hoe origineler hoe beter
goeie 356's houden allemaal hun waarde

Re: Porsche 356

08 jul 2014 13:30

Wat mij hier erg veul opvalt dat is er zo veel naar waardestijging en/of behoud wordt gekeken...

Ben ik dan een van de weinige idioten die gewoon cool wil rijden en wel ziet wat er gebeurd met prijzen?

Re: Porsche 356

08 jul 2014 15:44

giulia schreef:Ben ik dan een van de weinige idioten die gewoon cool wil rijden en wel ziet wat er gebeurd met prijzen?
Nee hoor :mrgreen:

Re: Porsche 356

08 jul 2014 16:04

+1 :thumleft: :salut:

Re: Porsche 356

08 jul 2014 17:14

to know the price of everything and the value of nothing :wink:

Re: Porsche 356

08 jul 2014 22:03

Wat de waardeontwikkeling in het verleden was kan je zien op hagerty per model en bouwjaar. Wat naar de toekomst toe het beste zou zijn weet ik niet want heb geen glazen bol.

Ze maken er geen meer bij...
Er zijn bijkomende werelddelen/landen vragende partij...
Alleen kan het fiscaal, milieutechnisch of sociaal (mentaliteit nieuwe generatie is meer anti-auto) klimaat slechter worden...

Ik zou er niets van aantrekken. Veel slechter dan een spaarboekje zal het niet zijn en je hebt er ondertussen vooral plezier van... Golfen, tennissen etc. als hobbies kosten ook geld...

Persoonlijk ben ik voor het technisch meest geavanceerde en performante model dat in verhouding tot de Carrera 2 nog betaalbaar is: de SC.

Persoonlijk rijd ik er liever mee dan met een 1973 911S.

Re: Porsche 356

08 jul 2014 22:31

Den_tony schreef:Hallo,

ik had even een vraagje over de 356.
Welke is nu de beste om te kopen die zijn waarde houd.
Ok een A is heel duur dus het zou gaan om een BT 5 of een SC?

Grtn Anthony


Elke 356 stijgt in waarde, als je hem bij de aankoop niet teveel betaald. Stijging in €'s of %?
In € stijgen de duurste nog altijd het meest.
In % denk ik dat de "goedkopere" modellen de laatste jaren volgens mij een grotere stijging meemaken.

Maar zoals hier reeds gezegd, als je het beste resultaat wil halen op een 356, moet je de wagen kopen die 1 binnen jouw budget valt en die je het leukst vind.
Rijden en genieten van een 356 is onbetaalbaar.

De SC rijdt beter de BT5 leuker, maar dat leuker is ook wat je er zelf van vind.
De Pre-A rijd voor geen meter, vergeleken met de andere 356 maar is dan weer verschrikkelijk mooi en is de laatste jaren ook enorm toegenomen in waarde.

Kortom, elke 356 is vandaag en al vele jaren een zeer waardevaste wagen.

Re: Porsche 356

09 jul 2014 1:13

horn schreef:hoe meer historie hoe beter
hoe origineler hoe beter
goeie 356's houden allemaal hun waarde



Hulde voor de man die...... :D :D :D

Re: Porsche 356

09 jul 2014 9:54

Ik zou zeggen koop een 356 waar je (qua waarde) nu nog mee durft te rijden. Er komt een tijd dat je hem niet meer uit de schuur durft te halen omdat ze zo kostbaar zijn geworden. De meest vriendelijke, nog betaalbare 356 is de B. Monteer je daar een csp schijfremset op dan is dat gewoon een lekkere auto. Een goede kost wel minimaal 40 K. De 356 met het meeste waarde potentieel: D convertible. Gaan de Speedsters achterna....
Verder zit er het meeste potentieel in de andere Cabriolets en de schuifdakauto's ... Logisch ook lijkt mij. Pas daarbij op met omgebouwde Coupe's ....
Ik heb diverse 356 jes gehad maar ben er zelden een tegen gekomen die 100% matching was. Maak je daar ook niet te druk om. Waren destijds qua body ook niet de beste auto's qua roest vorming e.d..
Een heeeeeel goede AKK is wel een must als je er zelf niet zo veel kijk op hebt.

Re: Porsche 356

09 jul 2014 13:20

Budget is bepalend en kijk dan wat binnen je bereik ligt. Heb zelf een bt 5 cabrio gehad en heel veel plezier van gehad. (Ging weg vanwege aankoop nieuw huis) heel veel geld ingestopt (sommigen noemen het investeren) en auto heeft toch weer een goede prijs opgebracht. Het is net een oud huis, als je denkt alles gehad te hebben gaat er weer iets kapot. Persoonlijk miste ik het motorvermogen vandaar nu het 911 swb project. Leg wel wat geld opzij want alles is redelijk kostbaar. Ik vind zelf de waarde idioot en de auto niet waard. Het is uiteindelijk een kever met porsche techniek. Wel hele leuke auto.

Re: Porsche 356

12 jul 2014 13:22

Natuurlijk is het gewoon leuk rijden maar we praten toch over wat geld,
en dan wil je toch investeren in iets dat vooruit gaat en niet achteruit.
Ik heb 2 wagen op het oog en de ene is een Bt 5 en de andere sc.
Ik moet nog altijd een afspraak maken om te gaan test rijden maar ik ben al wat wijzer door de commentaren bedankt daarvoor.

Grtn Anthony

Re: Porsche 356

12 jul 2014 14:25

Ik heb in 1997 mijn eerste P gekocht en heb sindsdien de prijzen alleen nog maar zien stijgen, vooral laatste jaren gaat het snel omhoog. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken en je budget afwegen met het soort auto dat je wil.
Ik ben geen 356 kenner, maar kan me voorstellen dat een SC fijner rijdt dan een B5 : betere remmen, meer vermogen,....
En uiteraard zien dat je geen kat in een zak koopt, want dan kan het wel (heel) veel gaan kosten.

Re: Porsche 356

12 jul 2014 14:40

ppp 356 schreef:Rijden en genieten van een 356 is onbetaalbaar.

De SC rijdt beter de BT5 leuker, maar dat leuker is ook wat je er zelf van vind.


Nagel op de kop Paul (BTW, leuk dat je nog eens post!).

Efficiënter en sneller is niet altijd synoniem voor leuker :wink:
340Nm vanaf 1.500 toeren is leuk bij een daily driver, opschakelen bij 7.800 toeren is leuk bij een hobby-auto die niet zoveel kms doet 8)
Plaats een reactie