Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 jul 2014 19:06
Na bijna 6 jaar met veel plezier sturen nu toch maar de stap gemaakt naar een prachtige lak zwarte 996 3.6 MK2 model 2002.
Een aantal van jullie weten het al maar ik vind het leuk dit hier nog een keer kenbaar te maken. Voor mij een prachtige upgrade!
Hier een paar foto's!
Laatst bijgewerkt door
Ber op 26 jul 2014 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.
26 jul 2014 19:53
Veel plezier ermee!
Zo te zien is de vorige eigenaar super zuinig op geweest...
26 jul 2014 20:01
Dat klopt. Hij verkeerd in een hele nette staat en is altijd als hobby wagen gebruikt. Ook altijd verwarmd binnen gestaan.
26 jul 2014 20:05
Oud nieuws
Desalniettemin veel rijplezier gewenst!
26 jul 2014 20:18
Mooie 996 ! Kan me goed voorstellen dat je er blij en trots mee bent, ziet er top uit zo op de foto,s.
26 jul 2014 20:28
Veel plezier ermee en vele probleemloze km
26 jul 2014 20:32
Nice, een echte fieldfind!
26 jul 2014 20:35
Gefeliciteerd Berrie! Heel veel
26 jul 2014 20:41
Daar ga jij veel plezier mee beleven
Ik weet het zeker want ik spreek uit ervaring.
Hoe zo twee druppels water;
Is die van jou Basaltzwart metallic of lakzwart net als de mijne?
26 jul 2014 20:58
Bedankt allemaal !
26 jul 2014 20:59
Hij is lak zwart
Ze zijn vast een tweeling
. Mooie wagen Alfred Hihi
26 jul 2014 21:03
Berrie, dat wou ik ook net over die van jou zeggen. Mooie wagen! Lakzwart is toch wel gaaf. Ik heb 'm pas in Carnauba was gezet met een super resultaat.
26 jul 2014 21:13
Persoonlijk vind ik dit de mooiste kleur voor deze wagen. Of donker antraciet. Mijn Boxster was ook lakzwart en had ook deze velgen. Staat nog in mijn album. Bij deze kleur is hij ook echt diep zwart. Bij andere zwarte kleuren zit er vaak een lichte bruine waas over en dat vind ik niet mooi. Nu is hij echt zwart. En iid na het poetsen komt die glans zo mooi naar boven. Wij hebben hem vorige week gepoetst. 4 uur met twee man bezig geweest. Het is wel een hele moeilijke kleur om mooi te houden. Je ziet er echt alles op! Maar dat heb ik er graag voor over
26 jul 2014 21:25
Mooi hoor.
Veel verschil met de Boxster
Serieuze vraag, geen smiley.
26 jul 2014 22:46
Eerlijk gezegd zit er toch wel verschil tussen de Boxster en deze 911. Ik moet toch wel wennen omdat deze wagen zich heel anders gedraagt. De 911 werkt veel meer in de bochten, speelt wat met zijn kont, ben ik niet gewent. Je kunt het verschil met een middenmotor goed merken. De Boxster ligt daarom wat beter in de bochten maar dat is bekend. Voordeel van de 911 is dat hij doordat hij wat werkt van achteren, hij je beter waarschuwt en je de grens wat beter kan aanvoelen. De Boxster waarschuwt niet, je bent hem ineens kwijt.
En de 911 rijd waanzinnig mooi en goed, voelt volwassener aan, een heel ander geluid en is veel sneller, dat is waanzinnig gaaf. het koppel blijft hoog als je doorschakelt en dat voel je. Hij blijft doortrekken en je hebt niet in de gaten hoe snel hij op een hoge snelheid zit Daarnaast kun je meer spelen met de wagen wat het rijden erg leuk en aantrekkelijk maakt. Ik weet zeker als je de wagen goed kent je er erg goed mee kan rijden! Raak er wel aan verslaaft hoor
Al met al een hele sprong vooruit. Maar ik heb ook met de Boxster waanzinnig veel plezier gehad en deze wagen wordt erg onder gewaardeerd. Ze rijden ook erg goed en is ook een echte Porsche!!
27 jul 2014 10:06
het voordeliger gedrag in de bochten van de 986 moet hij qua rijplezier inboeten door zijn veel kleinere motor.
lepel de 3.4 of 3.6 motor in een 986 en vergelijk hem dan eens met je 996; welke zou dan je voorkeur hebben ?
27 jul 2014 10:48
Ber schreef:Na bijna 6 jaar met veel plezier sturen nu toch maar de stap gemaakt naar een prachtige lak zwarte 996 3.6 MK2 model 2002.
Een aantal van jullie weten het al maar ik vind het leuk dit hier nog een keer kenbaar te maken. Voor mij een prachtige upgrade!
Gefeliciteerd met deze, inderdaad, upgrade; zachtjes uitgedrukt. De schitterende glanslaag zegt veel over de manier waarop er met de auto is (en/of wordt) omgesprongen.
Ik doorliep min of meer hetzelfde upgrade-traject, de rij-ervaring die je beschrijft is dan ook zéér herkenbaar! Waar ik benieuwd naar ben: Ik stuitte diverse keren op het "plof" risico van de 996 motor. Heb je dit, en de eventuele modificatie, meegenomen in je aankoopbeslissing?
27 jul 2014 11:08
Dank je,
Je kunt al heel snel zien of een auto goed behandeld is. Ik kijk in eerste instantie goed naar het interieur. Als dat er als nieuw uitziet heb je meest van tijd een auto welke erg netjes is onderhouden en waarvan de eigenaar ook een pietje precies is
. Mijn ervaring is dan ook dat dan vaak de rest van de wagen ook erg netjes is. Je bent zoals je bent en dat kun je niet verbloemen. Deze is als nieuw. Natuurlijk is er altijd wel wat te vinden maar in dit geval is het te verwaarlozen.
Wat betreft de motor:
We weten allemaal dat de 3.4 een redelijke kans heeft om te gevoelige IMS Lager, de 3.6 ook maar in veel minderde maten. Zelfs de 997 MK1 motor ploft nog wel eens. Toch slordig dat ze dit probleem zolang hebben gehad. Had toch veel eerder opgelost moeten worden. De motor in mijn P is 20k geleden volledig gereviseerd, dus kan weer even mee. Ik heb de vraag bij een specialist gesteld of die bekende koelmodificatie nu nog echt nodig is na deze revisie. Kreeg als antwoord dat het nu niet meer noodzakelijk is. De nieuwe bussen die zijn geplaatst zijn veel sterker/harder dan de oude cilinderwand. Maar wellicht dat ik de modificatie alsnog ga doen. Kan nooit kwaad!!
27 jul 2014 11:14
Ik ben ook zo'n "pietje". Zo erg dat de dealer die 'm inruilde dat heeft vemeld in de verkoopadvertentie;-) Je foto's springen er echt uit, ik weet zeker dat je hier op meetings en tourritten complimenten over gaat krijgen. Wel goed bijhouden dan hè!;-)
Jij stuitte dus ook op verschillende opinies over het gevoelige IMS Lager en modificeren. De vraag waar je nu voor staat is dus of je voor je gemoedsrust een bedrag wilt neertellen.
Hoe dan ook, heel veel plezier er mee. Ik kom net terug van 2900 kilometers Autobahn en bergpassen knallen in Duitsland, Oostenrijk en Italië; mocht je nog een paar weggetjes nodig hebben om je 996 uit te proberen dan heb ik wel wat tips voor je;-)
27 jul 2014 11:20
deepee schreef:het voordeliger gedrag in de bochten van de 986 moet hij qua rijplezier inboeten door zijn veel kleinere motor.
lepel de 3.4 of 3.6 motor in een 986 en vergelijk hem dan eens met je 996; welke zou dan je voorkeur hebben ?
Ben ik niet echt met je eens. Het gevoel wat je hebt als je met de Boxster vol een bocht neemt maakt toch veel goed!! Natuurlijk heeft hij minder vermogen maar op het moment dat je een bocht doorgaat heb je dat niet nodig. Kon op een parcours met veel bochtwerk menig 911 bijhouden. Op het rechte stuk lukte dat echt niet
Voor een bocht en bij het uitkomen van een bocht is het heerlijk dat vermogen van de 911 te voelen. En op jou vraag een 3.6 in een 986 te hangen en dan een keus te maken kan ik je alleen maar zeggen. Dat heeft geen zin. Zo kan ik nog heel veel combi's bedenken die interessant zijn.
Natuurlijk is de 911 de volwassener wagen vergeleken de Boxster. Maar het middenmotor concept met een verdeling van bijna 50/50 zorgt toch voor een erg goede wegligging in de bochten. Maar dat is niet het enige wat telt
Alles bij elkaar genomen is de 911 geweldig om in te rijden!!
27 jul 2014 11:28
Dank je RetroMan,
haha, leuk te lezen dat je dat ook hebt. Ik ben ook precies en te netjes soms. Heb momenten gekend dat ik de P niet eens durfde te wassen met de wetenschap er weer kleine krasjes bij zullen komen. Mensen met veel knopen en rommel aan de broek komen de P niet in. En voor de meesten help ik met instappen zodat de deur niet beschadigd. En zo heb/had ik nog wel meer dingen. Breng veel tijd door in de garage en controleer regelmatig de wagen grondig op nieuwe krasje/beschadigingen hahahaha. Was echt erg, nu gaat het wat beter gelukkig. Ik ben dus erg zuinig op mijn wagen en ook op andere spullen waar veel geld in gaat of zit. Kijk maar eens naar de laatste foto's van mijn ex Boxster dan zal je zien dat ook deze net zo mooi was. En die was bijna 5 jaar ouder. Had daar heel veel aan gedaan en dus veel geld ingepompt om hem zo te krijgen en te houden
Staat ook nog in mijn album.
En mooie wegen om te rijden zijn altijd welkom
27 jul 2014 12:57
Heh, zeeeeeer herkenbaar. Mag ik iets in één woord vragen? "Parkeren"? Ook altijd op zoek naar die plek "ver weg van de anderen?"
27 jul 2014 13:07
Zo maak je op meetings natuurlijk niet veel vrienden
27 jul 2014 13:23
Kortom, met beiden in de bocht gas erop....lekker stabiel in de 'kont'..
En nee, niet gelijk volgas, maar opbouwen en uiteraard aanpassen op de weersomstandigheden.
27 jul 2014 14:56
Top upgrade Ber. Heel veel plezier ermee.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.