Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Schorsen Porsche

06 aug 2014 20:26

Hallo,

Ben voornemens om de Porsche vd winter te schorsen.
Ik zie op de website dat dit 24 euro kost voor een auto ouder dan 15 jaar :thumleft:

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/V ... nline.aspx

Zitten hier adertjes onder het gras ? M.a.w zijn er ook weer aanmeldkosten, wat is wijsheid mbt verzekering ?

Iedere vorm van advies/informatie is welkom!

Thanks peter

Re: Schorsen Porsche

06 aug 2014 20:31

Geen aanmeldkosten, mi geen addertjes.

06 aug 2014 20:47

Wel verzekerd laten. Als de plek af fikt of gestolen wordt.

06 aug 2014 21:18

Schors de Porsche ook gedurende de winter. Kan allemaal online,heel simpel. Inderdaad wel verzekerd.

06 aug 2014 21:28

Enige "adder" is dat je minimaal 3 maanden moet schorsen.

06 aug 2014 21:38

Daar kan ik niks over terug vinden op de sites van RDW en Belastingdienst? :scratch:
Er wordt alleen gesproken over de schorsing binnen een maand opzeggen= die maand wegenbelasting betalen.

06 aug 2014 21:39

Is 1 maand geworden sinds dit jaar:

RDW:
Als u de schorsing beëindigt binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst stuurt u dan een naheffingsaanslag. Zie hiervoor de site van de Belastingdienst.

Toch een addertje:

Als u een schorsing vóór de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na begin van de eerste schorsing, dan moet u een hoger schorsingstarief betalen. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).

06 aug 2014 22:12

Het hogere tarief voor schorsing binnen een jaar na de vorige schorsing geldt niet voor voertuigen ouder dan 15 jaar!

07 aug 2014 8:17

Wat betreft verzekering: ook die kan je eventueel stopzetten tijdens schorsen.
Maar daar zitten wel kanttekeningen aan; vergeet je de de auto weeer weer aan te melden bij de verzekering bij terughalen uit schorsing dan volgt een stevige boete (zie ook topic elders op dit almachtige forum), en bij brand of diefstal dekt niet elke verzekering de schade. Sommige verzekeraars hebben een soort winterstalling-dekking waarbij de auto wel tegen diefstal & schade is verzekerd zolang die in een afgesloten garage staat maar je niet de volle prijs hoeft te betalen.

07 aug 2014 11:40

Ik schors de P altijd in de wintertijd (6 maanden) inclusief de verzekering. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

07 aug 2014 16:28

Maar als je je verzekering stopzet, waar ben je dan voor verzekerd als het misgaat? Valt niet onder je inboedel.

07 aug 2014 16:45

P-track:
Is 1 maand geworden sinds dit jaar:

Vorig jaar de tip om de verzekering tijdens de winterperiode in de "slaapstand" te zetten.
Nu weer de tip, dat de minimale termijn voor schorsing van drie maanden naar een maand is gegaan.

En eh....ik doneer al jaarlijks een bedragje aan het forum :)

08 aug 2014 9:16

Maar als je je verzekering stopzet, waar ben je dan voor verzekerd als het misgaat? Valt niet onder je inboedel.

Dat is dus het punt met uit de verzekering halen. Als er iets met de auto gebeurd, dan is dat jouw probleem bij sommige verzekeraars.
Maar er zijn ook maatschappijen die tijdens schorsen wel diefstal of schade door brand etc gedekt houden, terwijl je niet de volle prijs voor die maanden hoeft te betalen.

08 aug 2014 11:13

Voor mij is dat een weloverwogen risico. Ik kies er voor om 700 euro te besparen met de schorsing. Deze winter wordt tie voor de 8ste x geschorst. Staat in een verwarmde garage.
Plaats een reactie