Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 aug 2014 12:58
Ik kan een hele mooi 964 Turbo 3.6 kopen, hij is Midnight Blue metallic en heeft nog geen 26.000km gelopen.
De auto is helemaal origineel, heeft nooit schade gehad en er is nooit aan gespoten.
Er is echter een probleem...het onderhoudsboekje is er (vooralsnog) niet bij.
Wat heeft dit voor invloed op de waarde van de auto?
07 aug 2014 13:04
Vaak besproken. Hangt van de rest af: historie bekend en waterdicht? Als dat zo is, zal het wel geen koopje zijn... Wel gaaf.
07 aug 2014 13:06
Onderhoudsboekje is altijd mooi maar omdat een 964 3.6 vrij zeldzaam is zou ik zeggen doen en dit gebruiken om misschien een nog mooiere prijs te onderhandelen. Later kan je zelf nog via andere wegen proberen de historie completer te krijgen bijv door het porsche geboortecertificaat op te vragen en wellicht bij porsche dealers waar hij in onderhoud is geweest nog wat oude facturen etc. opvragen.
07 aug 2014 13:07
Als de volle historie van de wagen te achterhalen is bij Porsche is er niets aan de hand en zal de vermiste boekje weinig impact op de waarde hebben. Maar als Porsche niet die onderhoudshistorie in hun systemen hebben staan, zal de waarde flink naar beneden moeten lijk me. Want dan is de KM stand volgens mij niet te garanderen. Is de auto in NL geleverd?
07 aug 2014 13:49
Welkom overigens. Blijf het toch altijd apart vinden: een auto van een ton en dan 0,0 onderbouwing van de km stand.
07 aug 2014 14:40
DUTCH-TURBO3.6 schreef:Wat heeft dit voor invloed op de waarde van de auto?
Afhankelijk van de vraagprijs.
07 aug 2014 14:41
26000 km zal ook nog niet veel beurten gezien hebben. Als van het onderhoud bij de betreffende dealer wel facturen ofzo te achterhalen zijn helpt het. Anders zou ik moeite hebben om die 26K km's zo te geloven. En ook degene die hem na jou evt koopt. Een andere teller zit er bij een 964 echt zò in.... Wel een hele gave kar om te hebben
07 aug 2014 14:48
Bedankt voor jullie input mannen.
De "geboorte akte" van deze auto heb ik inmiddels opgevraagd en ontvangen van Porsche Leusden, onderhoudsgegevens van deze auto zijn helaas bij Porsche niet bekend.
De auto is in Italie geleverd maar heeft in Japan z'n km gemaakt. Afgaande op de foto's die ik van de auto heb denk ik dat de km stand wel klopt.
Voor mijzelf maakt het niet zo veel uit dat het onderhoudsboekje er niet bij zit, ik wil gewoon een hele knappe, originele Turbo 3.6 maar mocht ik er ooit nog eens tegen een goede prijs vanaf willen dan begrijp ik dat zon rottig boekje ineens de waarde van de auto gaat bepalen.
Ik moet er nog maar een nachtje over slapen voor dat ik meer dan 100K ga uitgeven....
07 aug 2014 14:53
Linksom of rechtsom: bij dit soort verhalen is er altijd twijfel tenzij HEEL goed gedocumenteerd.
07 aug 2014 15:04
Maar wat een kar!
07 aug 2014 15:05
Naast het boekje… Italie….Japan….Mmmm…
Voor minder en meer "betrouwbaar" zou ik voor deze gaan:
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 00&asrc=st
07 aug 2014 15:07
Beetje weinig uitroeptekens....zou t niet doen
07 aug 2014 15:12
Ik zie er nu ineens verkocht bij staan
Gaat snel…...
07 aug 2014 15:13
Die kleur.....
Ik laat deze maar schieten....is meer iets voor Cazzo!
07 aug 2014 15:15
Ja, mooi ding. Heb ik 3 maanden geleden als eens voor gebeld...was al toen verkocht.
Beetje raar dat ie nog steeds te koop staat.
07 aug 2014 15:17
Wat een hoerenkleur
07 aug 2014 15:25
Maarten schreef:Welkom overigens. Blijf het toch altijd apart vinden: een auto van een ton en dan 0,0 onderbouwing van de km stand.
+1
Lekker laten staan
Oh, hij is al verkocht.
07 aug 2014 15:33
Yup, Italie. Had ooit een 968 gekocht met 78k op de teller. Prachtig en origineel boekje was ook even zoek toen ik hem kocht. Na de eerste beurt was duidelijk dat het geen 78K was maar meervouden van
Kortom, zonder boekje/historie....Run don't walk
Staat en nog Speedline for Porsche op de velgen? Dat slijt snel af
07 aug 2014 15:47
Aan de andere kant....ik heb alleen het afgestempelde boekje en 2 enorme kneiters van Duitse Mark facturen....een van de vorige verkopers heeft de hele historie van facturen weggemikt. Nou scheelt het dat ik de persoon al 25 ken waarvan ik mijn 964 heb gekocht en (denk ik) het feit dat Lammertink de laatste 10 jaar het boekje heeft afgestempeld met naar ik aanneem bijbehorend onderhoud uitgevoerd.
Die aqua Turbo met dat my first Sony interieur....GE-WEL-DIG
07 aug 2014 16:24
En voor 4k een nieuw buitenlakje...
07 aug 2014 20:08
Maarten schreef:Ik vrees dat dat dat interieur toch een forse korting oplevert (wat feitelijk stom is want voor zeg 7k max heb je een nagelnieuw interieur). Buitenkleur zou ik mee kunnen leven
7k voor een nieuw interieur valt best mee.....is dat dan origineel Porsche?
Buiten kleur (wimbledon-grün-metallic) kan prima voor een auto uit de jaren 90.
07 aug 2014 20:47
Vind de groene kleur dus echt de bom...en met het interieur zou ik dan wel kunnen leven
07 aug 2014 20:56
DUTCH-TURBO3.6 schreef:Maarten schreef:Ik vrees dat dat dat interieur toch een forse korting oplevert (wat feitelijk stom is want voor zeg 7k max heb je een nagelnieuw interieur). Buitenkleur zou ik mee kunnen leven
7k voor een nieuw interieur valt best mee.....is dat dan origineel Porsche?
Een origineel Porsche lederen interieur? Je bedoelt van koeien die hebben gegraasd in de Porsche fabriek?
08 aug 2014 8:23
Even back on topic:
ervaring van anderen met italië is dat de km standen totaal onbetrouwbaar zijn. Dit zou de uitzondering kunnen zijn maar gezien het effect op de waarde van de auto bij dit speciale uitvoeringen ....
Kortom: alleen doen als je het voor 'n zacht prijsje kan doen want de km-stand is niet te bewijzen en dus feitelijk "niets" waard.
Wat dan weer 'n voordeel is als je van plan bent om er zelf wel lekker mee te gaan rijden!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.